Sportovních automobilů německé značky Veritas bylo v letech 1946 až 1952 vyrobeno zhruba 35 až 40 kusů. Z nich se jich dochovalo patnáct a jejich hodnota se pohybuje mezi 300 až 400 tisíci marek. To je i případ sportovního modelu RS 200, jehož pohonnou jednotkou byl řadový šestiválec s vačkovým hřídelem v hlavě (100 kW) vyrobený leteckou firmou Heinkel. V té době s nimi závodili mj. Hans Herrmann, Karl Kling nebo Paul Pietsch. Bývalý motocyklový šampión Ernsf Loof, který Veritas založil, však připravoval i monoposty s modifikovanými motory z předválečného šestiválcového modelu BMW 328, s nimiž se třináct německých jezdců, včetně Loofa, a také Švýcar Hirt a Belgičan Legat pokoušeli už v roce 1952 o starty v závodech F1, tzn. ještě před Mercedesem, Porsche i BMW. V šesti závodech vozy opravdu startovaly a jejich nejlepším výsledkem bylo sedmé místo F. Riesse v Grand Prix Švýcarska 1952.
Velké úspěchy Veritasů vycházejí z grandiozní kariéry závodního sportu. Ještě žádný jiný automobil německého výrobce dodnes nedokázal získat tolik úspěchů v tak krátkém čase. Jezdci na Veritasu vybojovali mj. devět titulů mistrů Německa a 29 absolutních vítězství.
O znovuzrození značky Veritas se pokusila společnost Dunlop, která vloni na Motor Show Essen představila ve světové premiéře nové supersportovní auto Veritas RS III s vpředu uloženým pětilitrovým dvanáctiválcem, přeplňovaným kompresorem s mezichladičem stlačeného vzduchu s plnicím tlakem 0,95 b dosahuje výkonu 500 kW (680 k). Speciálně pro tento vůz vyvinul Dunlop také nové pneumatiky SP Super Sport 9000 nejvyšší kvality. Z klidu na 200 km/h dokáže 1+1místný roadster zrychlit za 9,5 sekundy a naopak zastavit za 4,8 sekundy. Točivý moment 760 N.m při 4000 ot./min přenáší na zadní kola šestistupňová mechanická převodovka. Podle zvolených převodů dosahuje největší rychlosti 350 km/h.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií