Velká cena Ruska: Soči, 8.-11. října 2015

Pro Velkou cenu Ruska byly nominovány měkké pneumatiky P Zero Yellow a superměkké P Zero Red.

1ruskosoci1000

Tedy o stupeň měkčí než při loňské premiéře

– kdy byly nominovány měkké a středně tvrdé pneumatiky. Protože před loňským závodem nebyla k dispozici žádná data, záměrně byla učiněna bezpečná volba. Nyní už máme přesné informace ze závodu a letošní nominace se přesně hodí k charakteristice okruhu. Nový povrch okruhu je hladký, společně s mírným počasím a většinou středně rychlými zatáčkami to obecně vede k nízkému opotřebení a degradaci pneumatik.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Jsme rádi, že se vracíme do Soči na druhou Velkou cenu Ruska: ruský trh je velice důležitý nejen pro nás, ale pro všechny společnosti automobilového průmyslu. Byla tu spousta otazníků, když jsme loni poprvé mířili na nový okruh v Soči – to je pochopitelně případ každého nového okruhu – ale od té doby jsme nashromáždili spoustu dat a to znamená, že pro letošní rok máme mnohem více informací. Výsledkem je, že jsme si mohli dovolit nominovat o stupeň měkčí pneumatiky, to nám pomůže dostat se na strategie se dvěma a třemi zastávkami v boxech, což je náš cíl pro každou Velkou cenu. Nicméně navzdory nejmodernějším technologiím a simulacím se jak my, tak všechny týmy, neustále učíme o okruhu nové věci. Okruh nabízí řadu variací různých zatáček a dobře prověří všechny stránky pneumatik. Jezdci budou moci těžit z extra rychlosti letošních superměkých pneumatik.“

Největší výzva pro pneumatiky:

Čerstvě položený asfalt obvykle prochází během prvního roku dramatickými změnami, zejména pokud projde drsnou zimou. Nicméně vzorky asfaltu z okruhu v Soči ukazují, že mezi roky 2014 a 2015 nedošlo k zásadním změnám charakteristik, okruh zůstává hladký s nízkou abrazivností. Protože během roku, s výjimkou F1, není okruh příliš používán, je během závodního víkendu předpokládán velký vývoj, zejména v pátek bude trať „zelená“ a kluzká.

Nejkritičtější je v Soči zatáčka číslo 3 – velice dlouhá levotočivá zatáčka s několika apexy

– která byla inspirována slavnou zatáčkou číslo 8 na okruhu v Istanbulu (který rovněž navrhoval Herman Tilke). Zatížena je v ní hlavně pravá přední pneumatika. Celkem je na okruhu 12 pravých a 6 levých zatáček a mezi první a druhou zatáčkou je rovinka dlouhá 650 metrů.

Okruh je s délkou 5 848 metrů třetí nejdelší v letošním kalendáři F1 po Spa-Francorchamps a Silverstonu. Zhruba 1,7 km vede po veřejných komunikacích, závod bude vypsán na 53 kol. Očekávány jsou teploty 15-20 °C, teplotní degradace bude proto minimální.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství:

Zvítězil Lewis Hamilton s Mercedesem, když startoval na měkkých pneumatikách a ve 30. kole přezouval na středně tvrdé. Nejzajímavější strategii zvolil jeho týmový kolega Nico Rosberg, který z měkkých na středně tvrdé přezouval po prvním kole poté, co výrazně probrzdil. Klesl až na 20. místo, ale v cíli byl druhý. Odjel více než 300 km na jedné sadě pneumatik a své nejrychlejší kolo zajel v předposledním kole závodu.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Váš vůz z pohledu matematiky

Váš vůz z pohledu matematiky

Slavný profesor a YouTuber David Calle vysvětluje vzorec pro aerodynamiku, integrál rychlosti v zatáčkách a výpočet reakční doby Za jízdou automobilu stojí nejrůznější vzorce, úkony a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor a značka elektromobilů IONIQ dodávají světu odvahu ke změně

Hyundai Motor a značka elektromobilů...

Nové video „I’m in Charge“ v rámci kampaně nové značky IONIQ předkládá výpovědi módní návrhářky Marie Cornejo a dobrodruha Davida de Rothschilda Kampaň „I’m in Charge“ oslavuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Viditelnost na silnici je věcí všech účastníků provozu

Viditelnost na silnici je věcí všech...

Jízda či chůze v mlze, při silném dešti nebo v nočních hodinách jsou pro všechny účastníky silničního provozu situace se zvýšeným rizikem. Například u téměř čtvrtiny dopravních...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Design, technologie, nulové emise: Nová Kona Electric přichází s řadou vylepšení

Design, technologie, nulové emise: Nová...

Nový Hyundai Kona Electric přichází s čistším designem, zdůrazňujícím čistotu elektrické mobility Rozšířená bezpečnostní výbava, konektivita a praktičnost ve spojení s komfortem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...