Slavnostního křtu se zúčastnili náměstek primátora pro dopravu Vojtěch Mynář, náměstek primátora pro životní prostředí Dalibor Madej, ředitel Dopravního podniku Ostrava (DPO) František Kořínek, zástupci firem SOR Libchavy a Cegelec kooperujících při výrobě vozidla.

Náměstek primátora Mynář v průběhu křtu zdůraznil podíl DPO na vzniku prototypu vozidla, jehož definitivní montáž probíhala v ostravských dílnách. Náměstek primátora Madej zase podtrhl význam zařazování takových vozidel pro zlepšování životního prostředí ve městě. Jak naznačil ředitel DPO Kořínek, elektrobus SOR EBN 10,5 byl vystaven na veletrhu Czech Raildays (15. – 17. 6.) na nákladovém vlakovém nádraží v Ostravě-Přívoze.
Pak se vydá do zhruba tříměsíčního zkušebního provozu v ostravské MHD. Cestující by se s ním měli svézt zejména na lince č. 38.
Městský nízkopodlažní elektrobus SOR EBN 10,5
– je dvounápravový třídveřový elektrobus délky 10, 37 metru, určený pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v městském provozu. Ve voze je 19 míst k sezení a 66 k stání. Je vybaven akumulátorovou baterií 300 Ah složenou ze 180 článků. Elektrická výzbroj umožňující rekuperaci a výbava elektrobusu je navržena tak, aby maximálně spořila energii. Dojezd elektrobusu je podle obsazenosti a náročnosti provozu přibližně od 110 do 160 km (pro 2 – 3 zastávky na 1 km). Maximální rychlost je 80 km/h. AKU baterii lze dobít za osm hodin, případně rychlonabíjením již za čtyři hodiny.