Zatímco přípravné práce na spuštění evropské výroby byly zahájeny již v září 2007, předsériová výroba spuštěna 13.5. 2008 a stávající výroba 1.8. 2008, pak se včerejšek –28. srpen 2008 – zapsal jako den oficiálního zahájení provozu.
NedCar dostál svým tradicím a první Outlander, který včera sjel z výrobní linky věnoval dětské nadaci, která se stará o provoz prázdninového resortu pro handicapované děti a která v roce 2007 zahájila též provoz výzkumného a pečovatelského centra pro děti s poškozením mozku. Jménem Mitsubishi Motors Corporation a NedCar předali tento Outlander Osama Matsumoto a Joost Govaarts do rukou ředitele nadace, Maartena Elsenburga.
Vozy Outlander jsou pro evropské trhy montovány v NedCaru z komponentů doručených z Japonska. Průměrná denní výroba při jedné směně činí 130 vozů.
Roční produkce se plánuje na úrovni 30 000 vozů. Když se tento objem připočte k objemu výroby v japonském závodě Okazaki (roční kapacita 150 000 ks), bude výsledkem celosvětová roční produkce vozu Outlander ve výši 180 000 kusů. Výroba vozů Outlander, kterou zajišťuje 600 zaměstnanců, je nejlepším využitím existujících výrobních kapacit, a to pouhým doplněním zařízení tam , kde bylo potřeba (svařování karoserie, finální montáž, logistika) s cílem maximalizovat návratnost investic.
Dalším příkladem je skutečnost, že vnější boční panely jsou lisovány v lisovně NedCaru. Na počátku jsou jedinými evropskými komponenty dieselové motory PSA a VAG a již zmiňované lisované boční panely. Do budoucna budou lokální komponenty přibývat, v závislosti od ekonomických možností.
Přesun výrobní kapacity do NedCaru byl oznámen 18.9. 2007 s cílem, aby se snížil přetlak u výrobní kapacity v Japonsku a zamezilo se tak jakýmkoliv prodejním ztrátám s ohledem na silný prodej vozu Outlander v Evropě i jinde. Stejně tak aby byla podpořena nová rodina Lancer, která je v současné době vyráběna v Japonsku.
Evropské prodejní výsledky jsou potvrzením úspěchu a vysoké poptávky, kterou podporuje design vozu, jeho jízdní vlastnosti, prostornost a flexibilita, vynikající výkon, nízká spotřeba paliva a nízké emise a dobrá hodnota za peníze.
Prodej SUV v Evropě za období leden až květen 2008 ve srovnání se stejným obdobím 2007:
pořadí | model | Prodej za 1.-5.2008 | Prodej za 1.-5.2007 | Změna v % |
1. | Volkswagen Tiguan | 32,787 ks (nový) | ||
2. | Toyota RAV4 | 31,645 ks | 44,860 ks | – 29.5 |
3. | Honda CR-V | 29,177 ks | 32,170 ks | – 9.3 |
4. | BMW X3 | 23,782 ks | 28,717 ks | – 17.2 |
5. | Suzuki Grand Vitara | 18,646 ks | 25,271 ks | – 26.2 |
6. | Land Rover Freelander | 16,880 ks | 16,647 ks | + 1.4 |
7. | Mitsubishi New Outlander | 15,271 ks | 11,435 ks | + 33.5 |
8. | Nissan X-Trail | 13,810 ks | 10,605 ks | + 30.2 |
9. | Chevrolet Captiva | 12,726 ks | 13,049 ks | – 2.5 |
10. | Hyundai Santa Fe | 11,349 ks | 19,471 ks | – 41.7 |
V náročném konkurenčním prostředí automobilového průmyslu bylo rozhodnutí Mitsubishi Motors přesunout výrobu modelu Outlander do evropského NedCaru projevem důvěry ve schopnosti továrny NedCar a flexibilitu jeho výroby, stejně tak jako ukázkou ochoty MMC dále zlepšovat efektivitu svého výrobního systému.
Vyřešení kapacity, která je důležitá pro dobře fungující prodej, a přesun výroby přinese nejenom Mitsubishi Motors Europe, ale i 30 národním distributorům tak potřebnou a požadovanou kapacitu vozů Outlander: svěží a vysoce žádaný produkt napříč kontinentem, a to přesně v okamžiku, kdy se trh transformuje a dochází k posunu ke kompaktním a středně velkým vozům kategorie SUV.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií