
Velmi zajímavé bylo oddělení telemarketingu, kde téměř sto pracovníků denně od 7 do 21 hodin odpovídá na telefonické dotazy zájemců o koupi auta, vede evidenci těch zájemců, které nemůže v současné době uspokojit a poté, když je požadovaný model auta vykoupen, jim sděluje, že si jej mohou prohlédnout. Po prohlídce oddělení lidských zdrojů, které zabezpečuje nejen veškeré personální agendy, ale i školení pracovníků autobazaru podle jednotlivých profesních skupin, jsme si prohlédli servisní



dílny vybavené moderní technikou, oddělení výkupu vozů, reklamační oddělení, oddělení pro zpětný leasing vozů, samostatné oddělení pro ty kupující, kteří při koupi vozu dávají svůj vůz jako protiúčet a samozřejmě oddělení pro prodej vozů za hotové i na leasing.

Čechoaustralan Anthony James Denny, předseda představenstva akciové společnosti, zdůraznil zásady podle kterých vedení společnosti činnosti autobazaru řídí, dále uvedl hospodářské výsledky, která společnost dosáhla a v průběhu tiskové konference zodpověděl řadu dotazů novinářů.
Několik zajímavých údajů: v roce 2001 prodala společnost ve střediscích v Praze a Brně 33 186 automobilů, které vykoupila v 11 výkupních střediscích po celé ČR. Tím docílila v České republice 22 % podíl na trhu ojetých vozů. Autobazary v Praze i Brně mají otevřeno denně včetně sobot a nedělí od 9 do 20 hodin, ostatní výkupní střediska od pondělí do pátku od 8 do 18 hodin. Největší zájem je o vozy značky Škoda, dále o menší vozy i jiných značek. Na leasing bylo prodáno v roce 2001 51 % vozů.

Společnost vykupuje vozy pouze v dobrém stavu, vzhledem k tomu musí cca 60 % nabízených vozů odmítnout. Pokud vykoupí i starší vozy (na protiúčet), které nejsou v dobrém stavu, pak jejich závady uvádí a nabízí je za podstatně nižší ceny. Generální ředitel společnosti australan Ralph Edgar Howie zdůraznil, že společnost se snaží udržet ceny prodávaných vozů spíše nižší s cílem prodat větší množství vozu.
Ve vyjádření k nedávnému článku o AAA, který byl uveřejněn v Respektu, se vyjádřil pan Denny, že podrobili analýze jak kupní smlouvy tak předávací protokoly, že byly tyto dokumenty shledány i nezávislou poradenskou právní firmou jako v naprostém souladu s českým právním řádem, pouze u předávajícího protokolu bylo doporučeno změnit některé formulace, jež by v původním znění mohly být vykládány nejednoznačně. Toto doporučení bylo přijato a text předávajícího protokolu byl ihned změněn.
Podle mého názoru je jistě každá reklamace především pro zákazníka věc nepříjemná, nejen ztráta času i někdy nervů, ale při tak velkém objemu prodeje již z hlediska lidského činitele k chybám i do budoucna jistě dojde – teď jde o to, aby jich bylo co nejméně a aby ty oprávněné byly společností vyřešeny rychle, v klidu a aby zákazník viděl u všech pracovníků vstřícný přístup. Podle vystoupení obou představitelů vedení je to v plném rozsahu i jejich cílem.
V krátkém období se ještě k této problematice vrátíme v seriálu článků, v kterých vás seznámíme s některými podrobnostmi v prodeji ojetých aut a to jak přímo v AAA tak i jiných bazarech.