Václav Pech s Petrem Uhlem s vozem Mini potřetí vítězí v Hustopečích na AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2014

Absolutní prvenství si z jihu Moravy odváží plzeňská dvojice Václav Pech – Petr Uhel s vozem Mini John Cooper Works S2000. Druhé místo obsadili Miroslav Jakeš s Jaroslavem Novákem (Citroën DS3 R5), třetí pozici vybojoval Martin Vlček s Richardem Lasevičem (Škoda Fabia Super 2000).

Výsledky AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2014:

  1. Pech – Uhel (Mini John Cooper Works S2000) 1:22:15.4
  2. Jakeš – Novák (Citroën DS3 R5) + 26.6
  3. Vlček – Lasevič (Škoda Fabia S2000) + 3:29.5
  4. Jelínek – Machů (Škoda Fabia S2000) + 3:31.2
  5. Štajf – Rajnoha (Subaru Impreza) + 3:59.4
  6. Kurka – Vajík (Škoda Fabia S2000) + 5:30.9
  7. Votava – Synáč (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 5:36.8
  8. Kobliha – Žáček (Renault Clio R3) + 5:50.2
  9. Adolf – Gross (Škoda Fabia S2000) + 6:03.8
  10. Růžička – Strnad (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 6:16.3

Ohlasy z cíle soutěže:

Václav Pech

„Hustopeče jsou specifický závod, který se mi nesmírně líbí. Jede se mezi vinicemi, na cestě je vytahaný písek, nevíte, kde to klouže. Je to o jediné jezdecké chybě. Zvládli jsme to v pohodě. Mirek (Jakeš) druhý den zrychlil, tak jsme se snažili ještě přidat, abychom vyhráli i druhou etapu, ale už to bylo na hraně rizika. Hlavní je, že jsme udrželi náskok na čele.“

 Miroslav Jakeš

„V první etapě jsme měli problémy s prachem na šotolině, protože s tímto autem jsem na ní jel poprvé. Nebýt těchto chyb, dalo se s Vencou závodit, protože dneska jsme ho několikrát porazili. Byla to pěkná soutěž, konečně vyšlo počasí.“

Martin Vlček

„Je to můj životní výsledek. Nebýt včerejších problémů, mohlo to být snazší. Měli jsme nepříjemnost s ostřikovačem, v posledním testu bylo přední sklo neprůhledné. Zaostali jsme kvůli tomu o dvacet vteřin. Pokud jde o můj výkon, neustále se snažíme posunovat hranici a pořád nevím, kam až to půjde.“

Jan Jelínek

„Souboj o bronz jsme ztratili při prvním průjezdu nejdelší vložky, kde jsem udělal chybu. Ve zbylých testech jsem jel, co to šlo, ale Martin (Vlček) byl vždy o desetinku rychlejší. Do posledního testu jsme dali vše, ale bohužel byl zrušen.“

Vojtěch Štajf

„Ukázali jsme, že náš loňský titul mezi produkčními vozy nebyl náhodný. V souboji s Fryczem jsme měli neustále rezervu. Před závěrečným testem jsme před ním vedli o 12 vteřin, takže šlo o to neudělat chybu. Je mi líto, že mu hořelo auto, párkrát jsem si něco takového prožil.“

Tomáš Kurka

„Hustopeče patří k těžším závodům, protože se tady mění povrchy, což v Česku není běžné. S výsledkem jsme spokojeni.“

Jan Votava

„S výsledkem jsem maximálně spokojený, spadl nám z nebe. Trápili jsme se celé dva dny, zdejší tratě mi nesedí. Navíc auto si žilo vlastním životem, neustále si přidávalo plný plyn. Znechutilo mi to jízdu.“

Adam Kobliha

„Mám za sebou nejlepší závod s tímto autem. Před startem jsme udělali několik změn, všechny se vyplatily. Pořád se učím, ale je to lepší a lepší. Jdeme dopředu.“

Egon Smékal

„Hustopeče mi nepřipadají jako plnohodnotná soutěž. Jedou se notoricky známé vložky, kde akorát hoří brzdy. Dvakrát jsme odjížděli bez nich. Na krátkých přejezdech se navíc nedají ochladit. Pokud jde o sportovní hledisko, na Adama (Koblihu) jsme neměli. Jel výborně, my jsme víc udělat nemohli.“

Robert Adolf

„Výsledek nic moc, výkon taky špatný. Nevím, kde byla chyba, ale moc mi to nešlo.“

Martin Rada

„Máme za sebou nádherný souboj s Honzou Lungou, který nás neuvěřitelně bavil. Škoda našeho defektu na devítce, protože jinak jsme jezdili ve vteřinkách. Pokud jde o organizaci, všechno se povedlo bez zádrhelů. Nastaly jen lehké incidenty, za to jsem rád.“

Tisková zpráva: AGROTEC PETRONAS Syntium rally

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda Enyaq RS iV pokořila 7,351 km dlouhým driftem na ledě dva rekordy

Škoda Enyaq RS iV pokořila 7,351 km...

Škoda vytvořila s SUV modelem Enyaq RS iV, druhým čistě elektrickým sportovním vozem značky Škoda, dva oficiální světové rekordy v driftu na ledě. Komisař Guinessovy knihy rekordů potvrdil...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

Expert Toyoty: Elektromobily svět...

Svět nebude v blízké budoucnosti bojovat jen s růstem CO2 v ovzduší, ale zároveň se bude potýkat s nedostatkem lithia potřebným pro výrobu baterií do elektromobilů. Do roku 2040 poptávka podle...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novinka Kia Niro EV: Výhra pro dárce plazmy

Novinka Kia Niro EV: Výhra pro dárce plazmy

Společnost PLASMA PLACE, která v České republice provozuje síť 10 dárcovských center, ve spolupráci se značkou Mototechna, prodejcem zánovních automobilů, spustila v druhé polovině loňského...

Auto v zimě: Teplý interiér neznamená...

Autu v zimě déle trvá, než se zahřeje na provozní teplotu. Teprve u dostatečně teplého motoru má motorový i převodový olej ty správné vlastnosti, které navíc zabraňují opotřebení....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč je koupě auta v zimě dobrou volbou?

Proč je koupě auta v zimě dobrou volbou?

Zimní měsíce jsou obecně částí roku, kdy poptávka po ojetých autech slábne, a navíc i v průběhu zimy kolísá podle aktuálního počasí. „Každoročně vidíme, že když napadne sníh,...