Posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. se spolujezdcem Petrem Uhlem zahájila Mezinárodní mistrovství České republiky v rallye druhým místem v absolutní klasifikaci na Valašské Rallye.
Tým postavil nové Mitsubishi Lancer EVO IX a po změně technických pravidel všichni, včetně soupeřů, očekávali, kam se dokáže zkušená posádka zařadit v sevření speciálů S2000. „Na Valašce nás potěšilo vítězství hned v první rychlostní zkoušce. Sám jsem nečekal, že díky většímu restriktoru budeme mít tak rychlý vůz a můžeme se rovnat nejrychlejším S2000,“ líčil svoje pocity Václav Pech jun., který ovládl první etapu Valašské Rallye.
Velký boj o umístění na stupních vítězů probíhal i v sobotní etapě a mezi prvními třemi posádkami byl stále velmi malý rozestup. „Do poslední rychlostky jsme šli s náskokem 2,2 sekundy na tovární posádku Škodovky Valoušek – Hrůza, jeli jsme úplně naplno, ale začal se nám přehřívat motor a trochu ztrácel výkon. Nakonec jsme byli rádi, že vůz vydržel až do cíle a i když jsme vedení neudrželi, máme z výsledku ohromnou radost,“ komentuje drama v závěru Václav Pech jun a dodává: „To, že jsme začali porážet nejrychlejší speciály S2000, se nezdálo technickým komisařům a po závodě podrobili naše mitsubishi důkladné technické kontrole. Zde rozebrali motor do posledního šroubku, jestli vše odpovídá povoleným předpisům. Po čtyřhodinové práci neshledali žádný rozpor s technickými předpisy,“ říká Václav Pech jun.
Množství diváků tak v pátek a sobotu mohlo na Valašsku sledovat opravdu velmi pěknou soutěž, která se rozhodovala až v posledních kilometrech rychlostních zkoušek. „Myslím, že před sebou máme napínavou sezonu a už se těším na další soutěž, kterou bude naše domácí Rallye Šumava,“ uzavírá Václav Pech jun., který se s Petrem Uhlem usídlil na druhém místě absolutní klasifikace a na prvním místě v kategorii produkčních vozů v průběžném pořadí MMČR.
Petr Eliáš
www.VaclavPech.cz
Konečné výsledky Valašské Rallye 2010
1. | Valoušek-Hrůza | Škoda Fabia S2000 | 1h31’32″9 |
2. | Pech-Uhel | Mitsubishi Lancer EVO IX | +7″6 |
3. | Tarabus-Trunkát | Ford Fiesta S2000 | +1’35″4 |
4. | Odložilík-Tureček | Škoda Fabia S2000 | +3’41″8 |
5. | Solowow-Baran | Peugeot 207 S2000 | +3’45″8 |
6. | Tlusťák-Škaloud | Škoda Fabia S2000 | +4’26″0 |
7. | Peták-Benešová | Peugeot 207 S2000 | +4’53″1 |
8. | Arazim-Gál | Mitsubishi Lancer EVO IX | +5’37″3 |
9. | Habaj-Spentany | Mitsubishi Lancer EVO IX | +5’49″3 |
10 | Štajf-Dolečková | Subaru Impreza Sti | +6’17″5 |
Fotografii z technické kontroly vyfotil Zoltán, fotku z trati Petr Eliáš.
Tuto tiskovou informaci připravuje redakce RallyeJournal.cz.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů