Konečné výsledky Rallye Bohemia 2010
1. | Hänninen-Markkula | Škoda Fabia S2000 | 2h01’35″4 |
2. | Bouffier-Panseri | Peugeot 207 S2000 | +20″2 |
3. | Prokop-Tománek | Ford Fiesta S2000 | +2’00″3 |
4. | Kresta-Gross | Peugeot 207 S2000 | +2’16″5 |
5. | Pech-Uhel | Mitsubishi Lancer Evo IX | +4’03″2 |
6. | Sołowow-Baran | Ford Fiesta S2000 | +4’23″5 |
7. | Kajetanowicz-Baran | Subaru Impreza STI | +4’56″9 |
8. | Tarabus-Trunkát | Škoda Fabia S2000 | +5’01″0 |
9. | Kuchar-Dymurski | Peugeot 207 S2000 | +5’48″9 |
10 | Odložilík-Tureček | Škoda Fabia S2000 | +6’49″5 |
O uplynulém víkendu skončila hvězdně obsazená mezinárodní Rallye Bohemia započítávaná do mistrovství České republiky, mistrovství Polska a i do mistrovství střední Evropy, na jejímž startu vedle kompletní české špičky bylo hned 14 speciálů S2000, juniorský mistr světa Martin Prokop, tovární jezdec škodovky Hänninen nebo Francouz Bouffier.
Desítky tisíc diváků podél trati tak mohli sledovat letos nejkvalitnější startovní pole. O body zde se startovním číslem 3 bojovala i posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel, pětinásobní mistři ČR a sedminásobní mistři Střední Evropy. „Soutěž pro nás začala velice slibně a v obrovské konkurenci jsme se od začátku drželi kolem čtvrtého místa absolutně. Nasazené tempo bylo opravdu vysoké. Ale naprosto vyčerpávající bylo nesnesitelné vedro, které ve voze za tropických teplot panovalo. Strašně rychle vám to bere síly,“ popisuje Václav Pech jun. úvod soutěže.
V sedmé rychlostní zkoušce ale přišel krátce po startu defekt přední pneumatiky, který znamenal pro posádku velkou časovou ztrátu a propad až na 14. místo. „Asi na čtvrtém kilometru jsme zjistili, že máme prázdné kolo a vzhledem k tomu, že do cíle zbývalo kilometrů ještě třináct, nechtěli jsem jízdou po ráfku riskovat větší poškození vozu. Rozhodli jsme se proto pro výměnu kola na vložce. Chvilku trvalo najít vhodné místo na zastavení a potom jsme se snažili v praxi předvést s Petrem nesčetněkrát při tréninku nacvičovaný vzájemný koncert při výměně pneumatiky. Vědomí, že nám kvapem ubývají sekundy, které jsme předtím pracně po desetinkách na soupeře nasbírali, bylo svazující. I přesto nám tato výměna pneumatiky včetně zastavení a rozjetí, odpoutání a připoutání do osmibodových pásů trvala ,,pouze“ dvě minuty, ale při minimálních rozestupech a bojích o každou sekundu to byla ztráta veliká,“ říká Václav Pech jun. k defektu.
Do druhé etapy vstoupila posádka EuroOil teamu s cílem prokousat se pořadím co nejvýše a hned od rána za tímto cílem vyrazila opravdu nekompromisně. „Jelo se opravdu hodně na hraně a jakákoliv chyba byla potrestána, což potvrzuje velké množství havárií. I my jsme na poslední RZ zažili jednu horkou chvilku, kdy nám v závěru již špatně fungoval zadní diferenciál, který auto tlačil ze zatáček ven a my v jedné pomalé zatáčce spadli do příkopu, kterým jsme pak jeli asi sto metrů. V první moment jsem si myslel že je konec a po třech těžkých dnech závodů zůstaneme stát těsně před cílem, ale silná čtyřkolka se z příkopu dokázala vyhrabat. Velké nervy jsme tím udělali i mému tátovi, který kvůli takovým zážitkům raději na rychlostní zkoušky nechodí. Tentokrát se však na závěr nechal zlákat svým vrstevníkem a věhlasným spolujezdcem Jardou Palivcem a šli se na poslední zkoušku soutěže na své svěřence podívat. Nevím který z nich měl potom ,,vyšší tlak“, ale když jsem za cílem tátovi volal, chvilku mu trvalo než začal mluvit plynule. Jsem rád že se nám povedlo dostat zpět na bodované pozice a 5. místo absolutně a třetí v domácím šampionátu je pro nás na Bohemii za daných podmínek dobrý výsledek. Navíc jsme díky tomu již nyní obhájili titul mistrů střední Evropy, které se v rámci reprezentace ČR zúčastňujeme,“ hodnotí Václav Pech jun.
EuroOil team se nyní maximálně koncentruje na přípravu na srpnovou Barum Rallye Zlín.
www.VaclavPech.cz
Petr Eliáš, tuto tiskovou informaci připravuje redakce RallyeJournal.cz.
Mail: info@RallyeJournal.cz, web: www.RallyeJournal.cz
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas