Barum Czech Rally Zlín byla zařazena do kalendáře Mistrovství Evropy, Mezinárodního mistrovství České republiky v Rally, ale také jako soutěž kalendáře IRC- Intercontinental Rally Challenge, což do Zlína přivedlo nebývalou konkurenci špičkových světových jezdců a rekordních 27 vozů S 2000.
Posádka modrožlutého Mitsubishi startovala do soutěže se startovním číslem tři a úvod rally se jí velmi povedl. „Už od začátku nás hodně trápilo počasí a rozhodující byla správná volba pneumatik. V první sekci jsme získali náskok na naše soupeře. Nepředvídatelné místní srážky nás potrápily při volbě pneumatik a my začali trochu ztrácet ze svého náskoku. Ze servisu jsme odjížděli na suchých pneumatikách a jakmile jsme přijeli na start rychlostní zkoušky, začalo pršet,“ vysvětluje Václav Pech jun., kterému po první etapě patřila šestá příčka v absolutní klasifikaci, a byli s Petrem Uhlem současně nejrychlejší posádkou Českého mistrovství.
Ani druhá etapa Barum Rally nepřinesla, co se počasí týče, nic nového a soutěžní posádky i statisíce fanoušků zkrápěl vydatný déšť střídaný se sluníčkem. „Stejně jako v sobotu jsme museli jet stále naprosto ,,na hraně“. Na trati bylo vytaháno obrovské množství bláta, a už tak těžká a zákeřná trať se stala doslova nevyzpytatelnou. Zažili jsme si několik horkých chvilek, ta nejhorší byla na prvním průjezdu rychlostkou Pindula kde jsme byli rychlejší v jedné ze zatáček a museli naše auto pustit rovně na pastvinu. Prorazili jsme pneumatiku a poškodili zavěšení, takže jsem se bál, jestli se nám podaří dojet do servisu. To se povedlo, naši mechanici odvedli skvělou práci, vše opravili ve dvacetiminutovém servisu a my mohli pokračovat dál. V závěru závodu jsme se hlavně soustředili na udržení naší pozice,“ popisuje Václav Pech jun. nejhorší okamžiky soutěže.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem dokončili Barumku na šestém místě celkově a na druhém v hodnocení mistrovství ČR. Potvrdili tak rovněž druhé místo v hodnocení Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, což znamená, že o titulu mistra republiky se bude opět rozhodovat až v poslední soutěži roku, mezi ním a Valouškem s tovární Fábii S2000 na Rally Příbram. „V cíli jsme byli šťastní, že jsme soutěž dokončili a nezařadili se mezi mnoho odpadlých. V takto skvělé evropské konkurenci jsme s výsledkem mezi vozy S2000 nakonec spokojení. I proto naše auto bylo mezinárodními technickými komisaři podrobeno hodně důkladné kontrole v cíli rally. Sám jsem se divil, co všechno lze na autě za 2 hodiny kontrolovat a měřit. Vše ale samozřejmě proběhlo v pořádku. Potom už jenom zbývalo vyzvednout na Olomoucké čerpací stanici EuroOil maketu našeho ,,závoďáku“, která tam zůstala po autogramiádě a v pondělí nad ránem se vrátit domů,“ líčí unavený, ale spokojený Václav Pech jun.
Další soutěží pro EuroOil team bude 24.-25. září Rally Příbram, která v posledních čtyřech letech nepoznala jiného vítěze než posádku Pech-Uhel.
Petr Eliáš, www.VaclavPech.cz
Konečné výsledky Barum Rallye Zlín 2010
Pořadí: | Posádka: | Značka a typ: | Čas: |
1. | Loix-Miclotte | Škoda Fabia S2000 | 2h31’31“ |
2. | Hänninen-Markkula | Škoda Fabia S2000 | +25″ |
3. | Valoušek-Hrůza | Škoda Fabia S2000 | +1’20″2 |
4. | Meeke-Nagle | Peugeot 207 S2000 | +1’57″6 |
5. | Mikkelsen-Floene | Ford Fiesta S2000 | +2’33″9 |
6. | Pech-Uhel | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 3’07″4 |
7. | Wilks-Pugh | Škoda Fabia S2000 | +3’41″1 |
8. | Tarabus-Trunkát | Škoda Fabia S2000 | +5’18“ |
9. | Kostka-Houšť | Ford Fiesta S2000 | +6’13″1 |
10. | Bouffier-Panseri | Peugeot 207 S2000 | +6’52″2 |
Tuto tiskovou informaci připravuje redakce RallyeJournal.cz. Fotografie Václav Štauber.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií