Zatímco na Nürburgringu se uskutečnily tentokrát dvě samostatné jízdy, na rakouské trati se jela pouze jedna jízda rozdělená do dvou sekcí, tak jak je u této série zvykem. První závod na německé půdě vyhrál zkušený Asch před Cecottem a Simonem, v druhé byl úspěšný Tiemann před Cecottem a Wendlingerem, když Asch dojel až pátý.
V pořadí čtvrtý podnik V8Star zavítal na Salzburgring, který nezůstal nic dlužen své pověsti „deštivého“ závodu. Poprvé se na startu objevil pětadvacetiletý Slovák Andrej Studenič, jenž v týmu JAG nahradil Poláka Dziurku pro nepřesvědčivé výkony v předchozích podnicích. Studenič není na německých okruzích žádným nováčkem, neboť v roce 1999 startoval se soukromým Audi A4 v šampionátu vozů superturismo a nevedl si špatně.
Pole Position si zajistil Roland Asch, který zajel nejrychlejší čas také v měřeném tréninku. Překvapením byl výkon Druckenmüllera, jehož výkonnost roste závod od závodu. Ve své skupině kvalifikace Top8 dokázal ze čtvrté pozice dojet první a tím si také zajistil místo v první řadě. Díky perfektní práci při výměně pneumatik měl šanci na místo vpředu také Studenič, ale po zastávce v boxech opřel svůj vůz v podobě siluety Jaguaru S-Type o svodidla a do závodu vyjížděl až ze čtvrté řady.
V extrémně náročných podmínkách, za vytrvalého deště, se nejvíce dařilo třiadvacetiletému mladíkovi Robertu Lechnerovi, jenž zvítězil v obou jízdách, a to se série V8Star zúčastnil poprvé. První jízda začala hned několika kolizemi a mnoho jezdců včetně Asche se ocitlo mimo trať. Asch dokonce dvakrát, což jej stálo propad z 2. na 6.pozici. Po dvanácti kolech vedl Cecotto s náskokem 10 sekund před Lechnerem, Scheckterem, Druckenmüllerem a Studeničem, který se však bohužel vzápětí ocitl mimo trať, čímž ztratil svoji vynikající pozici. Šest kol trvalo vyproštění jeho vozu ze štěrkové zóny. Po povinné přestávce a výměně kol v boxech vedl ještě Cecotto, ovšem záhy se povolila matka levého předního kola a musel do boxu znovu. Jeho pozici zaujal Lechner a zvítězil.
Během neutralizace zajel Cecotto s poškozeným zavěšením zadního kola, jako důsledek vyjetí z tratě opět do boxů a vzdal. Po letmém startu druhé sekce se závodilo však pouze tři kola, poté vjel na trať Safety Car, aby mohly být odstraněny havarované vozy. V sedmém kole však vedení závodu kvůli silnému dešti jízdu předčasně ukončilo v pořadí Lechner, Scheckter a Nissen. S nepořízenou odjížděl z Rakouska také favorizovaný tým Zakspeed, když Tiemann musel vzdát po kolizi s Aschem a Wendlinger narazil do svodidel. Naopak skvělý víkend prožil Toby Scheckter, jenž se výborně vyrovnal s náročnými podmínkami a dojel třetí, resp. druhý.
Průběžné pořadí:
1. Cecotto Johnny | 115 |
2. Simon Patrick | 100 |
3. Thiim Kurt | 100 |
4. Asch Roland | 99 |
5. Tiemann Marcel | 99 |
6. Scheckter Toby | 90 |
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií