Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW X5, Hyundai, Jaguar I-Pace, Peugeot 508 a Volvo V60 získaly maximální počet pěti hvězd.

Před několika dny prošlo osm nových aut přísným testováním. Auta absolvovala zkoušky ochrany dospělých cestujících i dětských pasažérů, zkoušku ochrany zranitelných účastníků silničního provozu a testování prvků aktivní bezpečnosti. Ze série náročných testů si vozy Audi Q3, BMW X5, Hyundai, Jaguar I-Pace, Peugeot 508 a Volvo V60 odnesly maximální hodnocení, tedy pět hvězd. Naopak žádnou hvězdu nezískal levnější model nižší třídy Fiat Panda. Jednu hvězdu za bezpečnost dostal Jeep Wrangler.

„Současné vozy zvládají v drtivé většině případů klasické nárazové zkoušky bez větších problémů. Panda je ale nezvládla. Při čelním nárazu nemá cestující na zadním sedadle Pandy dobře chráněný hrudník, při nárazu zezadu by utrpěla jeho krční páteř. Naprosto skandální jsou pak výsledky ochrany dětí. V předním i bočním nárazu byly rozdány nejhorší možné známky za ochranu hlavy menších i větších dětí. V obou případech bylo riziko vážného zranění hlavy a krku vyhodnoceno jako vysoké,“ popisuje špatné výsledky Hana Hoffmannová, šéfredaktorka časopisu dTest.

Fiat si zopakoval propadák z loňského roku, kdy nástrahy Euro NCAP vůbec nezvládl model Punto. Pandě navíc uškodilo, že výrobce šetřil na systémech aktivní bezpečnosti, což penalizovalo celkové hodnocení.

Pouhou jednu hvězdu si odnesl robustní off-road Jeep Wrangler, který na první pohled evokuje pocit bezpečí. Ve srovnání s Pandou ale dopadl jen o chlup lépe a získal jednu hvězdu. Důvodem bylo málo prvků aktivní bezpečnosti, nedostatečná ochrana hrudníku zadních pasažérů a převážně horší ochrana chodců. Nepříjemným překvapením byly potíže s instalací některých univerzálních autosedaček.

Spotřebitelská organizace dTest je členem iniciativy Euro NCAP, která testy bezpečnosti automobilů v Evropě organizuje. Výsledky stovek testovaných vozů najdou spotřebitelé zdarma ve veřejně přístupné databázi na www.dtest.cz/crashtesty. Euro NCAP testuje bezpečnost nových automobilů už 21 let a je při tom přísnější než homologační zkoušky. „Motoristi potřebují spolehlivé a přesné informace týkající se bezpečnosti provozu jednotlivých automobilů. Hlavním cílem programu Euro NCAP je motivovat koncerny k výrobě bezpečnějších a lépe vybavených vozů,“ vysvětluje smysl testování Hana Hoffmannová.

Zdroj: dTest

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Komfortní i hbité – SUV Audi jsou mistry rychlých převleků díky technologii eAWS

Komfortní i hbité – SUV Audi jsou...

Systém se dodává pro čtyři vrcholné modely řady Q  Nastavitelné příčné zkrutné stabilizátory minimalizují boční náklon karoserie Nadšení zákazníků dokládá vysoká poptávka ...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi quattro stanovuje měřítka i v éře elektrické mobility

Audi quattro stanovuje měřítka i v...

Zcela nové uspořádání pohonu quattro pro elektricky poháněné modely Optimalizované rozdělování hnací síly mezi nápravy i mezi jednotlivá kola Výhody: variabilní, dynamický, precizní a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Více sportovnosti, více síly, více potěšení z jízdy: Audi S3 Sportback a S3 Limuzína

Více sportovnosti, více síly, více...

Silný motor 2.0 TFSI s výkonem 228 kW (310 k) a točivým momentem 400 N.m  Sedmistupňová převodovka S tronic, specifický sportovní podvozek S a pohon quattro v sériové výbavě Interiér...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Souhra hardwaru a softwaru: Od klasického mechanického systému k plně integrované řídící jednotce

Souhra hardwaru a softwaru: Od klasického...

Značka Audi způsobila přesně před 40 lety revoluci v automobilovém světě. Trvalý pohon všech kol quattro, představený v roce 1980, znamenal nový přístup k podvozkové technice. Quattro je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi, průkopník vyspělé osvětlovací techniky, přináší novou generaci technologie OLED

Audi, průkopník vyspělé osvětlovací...

Digitální diody OLED jsou poprvé k dispozici pro model Audi Q5 Nové designy zadních svítilen díky rozšířeným možnostem segmentace Výhody: homogennější, hospodárnější, kompaktnější,...