Mezi dvacítkou jezdců, kteří se postaví na start premiérového závodu V8 STAR je šest ex-pilotů DTM v čele s Johnny Cecottem a Marcelem Tiemannem, jenž loni závodil s Mercedesem. Letos jede v týmu Zakspeed společně s Karl Wendlingerem, zatímco tým SST Engineering reprezentuje Dán Kurt Thiim a švýcarský Pole Vison Team zkušený Roland Asch, který má v plánu ještě Porsche Carrera Cup. Největší hvězdou bude určitě dvojnásobný motocyklový šampión Johnny Cecotto, jenž se na poslední chvíli dohodl s týmem Irmscher, který po roce opustil DTM. Původně se počítalo také s Jörg van Ommenem, ale ten mezitím ukončil aktivní kariéru. Naopak po volantu pokukoval Kris Nissen, na kterého nezbylo místo v týmu Audi-Abt, tak vzhledem k časové tísni nestihl už své plány pro V8 STAR realizovat. V týmu Haralda Grohse, jednoho z iniciátorů nové série, pojede Harald Becher, jenž kdysi startoval v DTM s BMW M3.
V8 STAR se na rozdíl od DTM neorientuje na automobilové firmy, ale je určen profesionálním týmům, za které pojedou jak specialisté cestovních vozů, tak nováčkové nebo známí soukromníci. Mezi nimi se objeví mj. Toby Sheckter, syn známého pilota „ef-jedna“ a mistra světa Jody Shesktera.
Základem jednotné konstrukce automobilů V8 STAR je trubkový rám ke kterému je upevněn vidlicový osmiválec 5.7/450 k připravený Jackem Roushem, proslulým „ladičem“ vozů NASCAR. Vše je pak zakryto plastovou siluetou karosérie, jejíž tvary se orientují na sériové vozy střední třídy jako jsou Audi A6, BMW 5, Jaguar S, Lexus GS nebo Opel Omega. Jejich vývoj a příprava byla svěřena firmě Nitec, sesterské firmě Zakspeed.
Organizátoři desetidílného seriálu pod vedením Maxe Veltiho, bývalého šéfa stáje Porsche a dlouholetého koordinátora týmu Sauber ve F1, se snažili připravit atraktivní podívanou především pro diváky a tomu podřídili celý koncept. V pátek jsou na programu dva volné tréninky, v sobotu dopoledne pak kvalifikační, z kterého osm nejrychlejších postoupí do tzv. kvalifikace TOP 8. V ní budou dvě skupiny po čtyřech jezdcích soupěřit o postavení v prvních čtyřech řadách. Jde v podstatě o závod na dvě kola, v němž po prvním je předepsána výměna pneumatik v boxech.
Vlastní závod měří 160 km a je rozdělen do dvou sekcí rozdělených od sebe Safery Car fází, po které je závod znovu odstartován.
„Chceme všem příznivcům umožnit kontakty s týmy a jezdci a proto jsme se rozhodli nezajíždět do boxů, ale pracovat na vozech v otevřených stanech. Diváci tak budou moci pozorovat mechaniky z bezprostřední blízkosti. Přímo po závodě si mohou popovídat s jezdci v tzv. Hodině vítězů“, vysvětluje Max Velti.
A jak vidí V8 STAR Johnny Cecotto? „V8 STAR představuje špičkový závodní automobil, s nímž je radost jezdit. Také styl závodů považuji za dobrý. Sprinty jsou pro jezdce i diváky rozhodně napínavější než vytrvalostní podniky“.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií