Ten obsahuje informace o třech klíčových parametrech pneumatiky – valivém odporu, přilnavosti na mokru a hlučnosti.
Výrobci ale současně varují před výběrem pneumatik založeným pouze na hodnotách uvedených na štítku.
Katarína Ardová, cluster marketing coordinator z českého zastoupení předního výrobce pneumatik společnosti Goodyear Dunlop popisuje nástrahy štítků:
„Je potřeba si uvědomit, že štítek podává informace pouze o třech parametrech pneumatiky. V případě nezávislých testů je však pneumatika hodnocena na základě 15 různých kritérií a my jako výrobce testujeme u pneumatiky dokonce 50 parametrů. Navíc u zimních pneumatik chybí na štítku kategorie, která by vypovídala o zimních vlastnostech pneumatiky.“
Na začátku loňské zimní sezony motoristy zaskočil nedostatek pneumatik, zejména prémiových značek. Ničeho podobného se však řidiči letos bát nemusí.
Katarína Ardová dodává:
„Podle našich informací je letos na trhu pneumatik dostatek. Nicméně i přesto může dojít ke krátkodobému výpadku dostupnosti určitého rozměru, proto by motoristé neměli otálet s nákupem,“.
Co se týče tipů k nákupu, pak za pozornost určitě stojí letošní novinka Goodyear UltraGrip 8 Performance, pneumatika speciálně navržená do náročných zimních podmínek. Milovníci sportovní jízdy i v zimních podmínkách ocení pneumatiku Dunlop SP Winter Sport 4D a ti, co hledají kvalitu za rozumnou cenu, by měli upřít svou pozornost k pneumatice Sava Eskimo S3+.
Kromě výrobců pneumatik si řadu novinek pro motoristy připravily i servisy.
Například síť pneuservisů Premio nabízí řidičům při koupi nových pneumatik možnost jejich pojištění, včetně asistenční služby. „Snažíme se našim zákazníkům nabízet nejen kvalitní pneumatiky a servis, ale i další benefity, jako je například doplnění nemrznoucí směsi do ostřikovačů, které je v rámci sítě Premio samozřejmě zdarma,“ říká Vratislav Budař, zastupující síť pneuservisů Premio na českém území.
Prodejci nových automobilů tradičně nabízejí slevy na komplety zimních pneumatik a ráfků.
Ještě dál šel největší tuzemský autobazar AAA Auto, který ke každému prodanému osobnímu vozu v ceně nad 50 000 Kč přidává od 1. října sadu zimních pneumatik. Navíc AAA AUTO provádí na všech svých vozech základní přípravu před zimou. „Jedná se o zátěžový test akumulátoru, kontrolu nemrznoucí kapaliny v chladiči a v ostřikovačích a kontrolu brzdové kapaliny. Zároveň ošetřujeme proti namrzání těsnící gumy dveří a zámky. Jde o první hromadnou servisní akci nově spuštěné Mototechny,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová. Ke každému vozu také zákazníci od Mototechny dostanou zimní balíček obsahující škrabku na sníh a led, sprej na rozmrazování zámků a nemrznoucí chladicí kapalinu.