Dunlop obouvají závodní týmy z Belgie, Francie, Irska, Itálie, Jihoafrické republiky, Německa, Nizozemí, Norska, Švédska, Španělska, Turecka, USA a Velké Británie.
V kategorii cestovních vozů je Dunlop partnerem německého šampionátu cestovních vozů DTM a australského mistrovství V8 SuperCar, ale také řady dalších národních šampionátů po celém světě.
Více než třicet let je Dunlop se závody cestovních vozů nerozlučně spjatý. Během těch let se technické předpisy výrazně měnily. Motorističtí fanoušci si určitě vzpomenou na sedmdesátá léta a skupinu 2, ve které závodila třílitrová BMW CSI a Fordy Capri RS a za jejich volanty se objevili například Niki Lauda a Jackie Stewart. A nebo osmdesátá léta, skupina A a souboje vozů BMW a Volvo s Rovery Vitesse týmu Toma Walkinshawa. Další výraznou érou byla léta devadesátá a třída Superturismo, v té v roce 1996 Audi a Dunlop společně dominovaly v šesti národních šampionátech.
Některé technické detaily nejlépe dokreslují evoluci motorsportu během oněch třiceti let. V roce 1973 Ford Capri RS disponoval výkonem 320 koní, vážil 975 kg a na zadní nápravě byste našli čtrnáct palců široké ráfky obuté do pneumatik v rozměru 340/575-15. Dnešní nejmodernější cestovní vozy – Mercedes-Benz třídy C, Audi A4 a Opel Vectra, které spolu bojují v německém mistrovství DTM – váží 1050 kg, výkon jejich motorů dosahuje téměř 460 koní a na zadní nápravě mají obuté pneumatiky 280/660 R 18 na jedenáct palců širokém ráfku.
Cílem konstruktérů a výrobního týmu Dunlopu je dosažení maximálního výkonu za jakýchkoli podmínek, na jakékoli trati, na jakémkoli voze a v kterékoli závodní sérii.
Dunlop ovšem není jen dodavatel pneumatik, ale take marketingový partner mnoha šampionátů. Jasným příkladem je DTM. Od znovuoživení DTM v roce 2000 angažovanost Dunlopu hodně vzrostla. Letos se Dunlop stal titulárním sponzorem britského mistrovství cestovních vozů BTCC a bude jím tři roky, přičemž ještě další dva zůstane výhradním dodavatelem pneumatik. V rámci svého evropského marketingového programu je Dunlop v současnosti vice než kdy před tím zapojen do nejrůznějších aktivit v oblasti motorsportu.
Vytrvalostní závody a mistrovství GT vozů
Pneumatiky Dunlop byly v závodech používány už před vice než sto lety a v závodě 24 hodin Le Mans, nejtěžším závodě ze všech, je Dunlop nejúspěšnější značkou.
Dunlop byl partnerem řady renomovaných týmů, které psaly historii Le Mans – Bentley, Bugatti, Ferrari, Jaguar, Mazda a Porsche. Dunlop vyhrál 34 ze 73 ročníků 24 hodin Le Mans, nejtěžšího a nejslavnějšího závodu motoristického kalendáře.
Součástí současného kalendáře vytrvalostních závodů je pro Dunlop také Le Mans Endurance Series, do něhož patří 1000 km dlouhé závody na tradičních tratích jako je Monza, Spa, Nürburgring a Silverstone.
Dunlop se účastní šampionátů GT vozů po celém světě, nejen mistrovství FIA GT a japonského mistrovství Japan GT Championschip. Dunlop je výhradním dodavatelem pneumatik pro přední evropské národní série, mimo jiné pro belgický Belcar a především pro série ve Velké Británii a Španělsku.
Preciznost v závodě. Výkon na silnici.
Lidé z motorsportu vědí, že není lepší zkoušky pro nejmodernější pneumatiky než jejich křest ohněm přímo v závodě. Závodníci ale nejsou ti jediní, kteří těží ze zkušeností nabitých na závodních tratích. Technici Dunlopu jako první aplikovali standardní prvky ze závodních pneumatik na pneumatiky pro každodenní ježdění. Technologický pokrok Dunlopu nabízí motoristům a jejich vozům kvalitu, trvanlivost a odolnost pneumatik navržených pro závodní tratě.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií