V šesté předposlední etapě La Carrera Panamericana 2014 Czech Republic Rally Team opět úspěšný

Štajf se vrací do hry o prvenství, i jeho největší soupeř zaznamenal ztrátu, Kačírek znovu v etapě nejlepším z Čechů.

1americaskuppaut960

1americaskupppp960

Šestá etapa La Carrera Panamericana

– zavedla závodníky do překrásného historického centra města Zacatecas, v němž loňská Carrera končila. Vojta Štajf vzal všechny rychlostní zkoušky točně, posílen vědomím, že jeho největší soupeř Raul Gonzáles je v jednotlivých vložkách techničtějšího charakteru porazitelný. Jenže i jeho potkaly technické problémy a po defektu olejového čerpadla musel Mexičan vynechat odpolední část soutěže. Čeká ho tedy podobná penalizace, jaká potkala Vojtu v etapě do Morelie. Její výši se však všichni dozvědí až ráno. Nejlepší čas z českých závodníků opět zajel Petr Kačírek, jehož BMW 3,0 CS skončilo na 16. místě absolutně a čtvrté ve své třídě Historica B.

Etapa spojila dvě unikátní historická centra, Guanajuato a Zacatecas.

Rychlostní zkoušky už byly situovány do členitého reliéfu místních polopouští, s vyprahlou krajinou plnou kaktusů, jejíž obzor lemovaly občasné impozantní stolové hory. Štajfovi však kompozice dopoledních erzet poměrně nahrála: „Jeli jsme samozřejmě naše maximum, ale četné úseky do kopce s táhlými rovinkami nám nesvědčí, proti dvoulitrům prostě ztrácíme. Musíme to vynahrazovat čistotou jízdního stylu a dostatečnou rychlostí v zatáčkách, kde naopak šetříme brzdy, abychom zbytečně neztráceli tempo. Ačkoliv nás dnes potkal horký den, v horách nad Guanajuatem byla v prvních dvou vložkách mlha a pršelo. V té deštivé jsme dokonce dokázali zajet devátý čas absolutně!“ Naopak odpoledne Štajfovi svědčilo, některé erzety se jely v opačném směru z kopce. V celkovém hodnocení dne skončil Vojta znovu první ve své třídě a 22. absolutně. „Na to, že dnešek obsahoval tolik táhlých úseků na rychlost, které nám tolik nesedí, je to opravdu slušný výsledek, jsme spokojeni,“ dodal.

Problémy však už ráno postihly Štajfova hlavního soupeře Raula Gonzálese

– místního matadora a specialistu na Carreru Panamericanu. Na první přesun ke startu úvodní erzety vyrazil horlivě a velmi rychle, ovšem už před prvním měřeným úsekem musel opravovat. Do první servisní zóny po poledni dorazil s velkým zpožděním a dle svých slov odevzdal průjezdní kartu s tím, že se odpoledních vložek nezúčastní. Na vině bylo nefungující olejové čerpadlo jeho dvoulitrového vzduchem chlazeného boxer, pohánějícího jeho krásně provedený Karmann. Jak uvedl, sedmou etapu rozhodně pojede, a tak budou mít se Štajfem oba možnost rozhodnout o prvenství ve třídě Historica A Plus v poslední etapě, dle mnohých té nejtěžší z celého závodu, obsahující také nejdelší erzety. Kategorie malých čtyřválcových dvoulitrů tak dozná svého přirozeného vyvrcholení právě v poslední etapě. Podle večerních údajů pořadatelů by v součtu časů měl být na startu do etapy Gonzales na druhém místě ve třídě, přibližně 50-55 sekund za Vojtou Štajfem. Celkové časy se ovšem ještě vždy precizují do rána následujícího dne.

Petr Kačírek dojel do poledního servisu v dobrém tempu a vzhledem k haváriím dvou soupeřů i v lepším pořadí, než v jakém do etapy startoval, příliš spokojen však nebyl: „Bohužel se nám občas ‚koušou‘ zadní brzdy, díky čemuž jsou jízdní vlastnosti méně předvídatelné. Snad to napravíme. Musím uznat, že mi dnešní erzety příliš nesedly, z nějakého důvodu,“ dodal. Na celkových výsledcích se to však negativně neprojevilo – Petr zajel 16. čas absolutně a čtvrtý ve své třídě. Jarda Petrásek byl v cíli spokojený, ale neopomněl připomenout určitý výkonový handicap s dvoulitrovým šestiválcovým motorem ve třílitrové třídě.

Poslední den se tedy soutěžní peloton přesune do Duranga

– vzdáleného od Zacatecas zhruba 300 kilometrů. Nejprve je bude čekat 300 kilometrů přesunu do okolí Duranga a teprve poté program 7 rychlostních testů dále směrem od Duranga, proložených dvěma servisními zónami. Nejdelší erzeta měří 34 kilometrů. Vítězové i poražení jsou očekáváni v centru Duranga opět navečer za velkého zájmu nadšených mexických fanoušků. Do které skupiny nakonec budou patřit Češi při své premiérové účasti na Panamericaně, to se dozvíme až večer.

Českou výpravu čeká hned následující den vyčerpávající přesun do vzdáleného Mexico City, kde v sobotu, ještě před odletem části výpravy domů, absolvuje prezentaci všech soutěžních vozidel ve velkém nákupním centru Santa Fé, nedaleko české ambasády.

Sdílejte s námi naše nadšení i na našem facebookovém profilu, kde najdete nejen reporty písemné, ale i shrnující videoklip ke každému dni.

Autor: Jiří Vintr, Media manažer týmu, media@panamericanarally.cz

22.10.2014

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW Concept Touring Coupé: Nadčasový symbol svobody na čtyřech kolech

BMW Concept Touring Coupé: Nadčasový...

BMW Group při zahájení Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023 představilo světovou premiéru designérské studie BMW Concept Touring Coupé. Uzavřený dvoumístný vůz, který byl vyvinut...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ryzí esence motorsportu: MINI John Cooper Works v limitované edici 1to6 Edition

Ryzí esence motorsportu: MINI John Cooper...

MINI John Cooper Works s výkonem 231 koní a koncentrovaným závodním know-how symbolizuje výjimečnost a přináší autentický pocit z motorsportu. Speciální model je omezen na 999 kusů. Sportovní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW R 18 Roctane: Majestátní cruiser ve stylu bagger

Nové BMW R 18 Roctane: Majestátní...

BMW představuje nový R 18 Roctane, pátého člena rodiny R 18.Velký cestovní cruiser ve stylu bagger doplňuje stávající rodinku modelů R 18, R 18 Classic, R 18 B a R 18 Transcontinental. A opět...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Projekt Car2Car: Od šrotu zpět k surovině

Projekt Car2Car: Od šrotu zpět k surovině

Principy oběhového hospodářství v automotive nabírají reálnějších kontur v kooperaci soukromého, státního i vědeckého sektoru. BMW Group stojí v čele nového projektu financovaného...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW i7 M70 xDrive: Elektrická dokonalost

BMW i7 M70 xDrive: Elektrická dokonalost

BMW M představuje čistě elektrickou výkonnou verzi, která bude nejvýše postavenou sedmičkové řady. BMW i7 M70 xDrive se tak stává nejvýkonnějším vozem s čistě elektrickým pohonem v celém...