V šesté předposlední etapě La Carrera Panamericana 2014 Czech Republic Rally Team opět úspěšný

Štajf se vrací do hry o prvenství, i jeho největší soupeř zaznamenal ztrátu, Kačírek znovu v etapě nejlepším z Čechů.

1americaskuppaut960

1americaskupppp960

Šestá etapa La Carrera Panamericana

– zavedla závodníky do překrásného historického centra města Zacatecas, v němž loňská Carrera končila. Vojta Štajf vzal všechny rychlostní zkoušky točně, posílen vědomím, že jeho největší soupeř Raul Gonzáles je v jednotlivých vložkách techničtějšího charakteru porazitelný. Jenže i jeho potkaly technické problémy a po defektu olejového čerpadla musel Mexičan vynechat odpolední část soutěže. Čeká ho tedy podobná penalizace, jaká potkala Vojtu v etapě do Morelie. Její výši se však všichni dozvědí až ráno. Nejlepší čas z českých závodníků opět zajel Petr Kačírek, jehož BMW 3,0 CS skončilo na 16. místě absolutně a čtvrté ve své třídě Historica B.

Etapa spojila dvě unikátní historická centra, Guanajuato a Zacatecas.

Rychlostní zkoušky už byly situovány do členitého reliéfu místních polopouští, s vyprahlou krajinou plnou kaktusů, jejíž obzor lemovaly občasné impozantní stolové hory. Štajfovi však kompozice dopoledních erzet poměrně nahrála: „Jeli jsme samozřejmě naše maximum, ale četné úseky do kopce s táhlými rovinkami nám nesvědčí, proti dvoulitrům prostě ztrácíme. Musíme to vynahrazovat čistotou jízdního stylu a dostatečnou rychlostí v zatáčkách, kde naopak šetříme brzdy, abychom zbytečně neztráceli tempo. Ačkoliv nás dnes potkal horký den, v horách nad Guanajuatem byla v prvních dvou vložkách mlha a pršelo. V té deštivé jsme dokonce dokázali zajet devátý čas absolutně!“ Naopak odpoledne Štajfovi svědčilo, některé erzety se jely v opačném směru z kopce. V celkovém hodnocení dne skončil Vojta znovu první ve své třídě a 22. absolutně. „Na to, že dnešek obsahoval tolik táhlých úseků na rychlost, které nám tolik nesedí, je to opravdu slušný výsledek, jsme spokojeni,“ dodal.

Problémy však už ráno postihly Štajfova hlavního soupeře Raula Gonzálese

– místního matadora a specialistu na Carreru Panamericanu. Na první přesun ke startu úvodní erzety vyrazil horlivě a velmi rychle, ovšem už před prvním měřeným úsekem musel opravovat. Do první servisní zóny po poledni dorazil s velkým zpožděním a dle svých slov odevzdal průjezdní kartu s tím, že se odpoledních vložek nezúčastní. Na vině bylo nefungující olejové čerpadlo jeho dvoulitrového vzduchem chlazeného boxer, pohánějícího jeho krásně provedený Karmann. Jak uvedl, sedmou etapu rozhodně pojede, a tak budou mít se Štajfem oba možnost rozhodnout o prvenství ve třídě Historica A Plus v poslední etapě, dle mnohých té nejtěžší z celého závodu, obsahující také nejdelší erzety. Kategorie malých čtyřválcových dvoulitrů tak dozná svého přirozeného vyvrcholení právě v poslední etapě. Podle večerních údajů pořadatelů by v součtu časů měl být na startu do etapy Gonzales na druhém místě ve třídě, přibližně 50-55 sekund za Vojtou Štajfem. Celkové časy se ovšem ještě vždy precizují do rána následujícího dne.

Petr Kačírek dojel do poledního servisu v dobrém tempu a vzhledem k haváriím dvou soupeřů i v lepším pořadí, než v jakém do etapy startoval, příliš spokojen však nebyl: „Bohužel se nám občas ‚koušou‘ zadní brzdy, díky čemuž jsou jízdní vlastnosti méně předvídatelné. Snad to napravíme. Musím uznat, že mi dnešní erzety příliš nesedly, z nějakého důvodu,“ dodal. Na celkových výsledcích se to však negativně neprojevilo – Petr zajel 16. čas absolutně a čtvrtý ve své třídě. Jarda Petrásek byl v cíli spokojený, ale neopomněl připomenout určitý výkonový handicap s dvoulitrovým šestiválcovým motorem ve třílitrové třídě.

Poslední den se tedy soutěžní peloton přesune do Duranga

– vzdáleného od Zacatecas zhruba 300 kilometrů. Nejprve je bude čekat 300 kilometrů přesunu do okolí Duranga a teprve poté program 7 rychlostních testů dále směrem od Duranga, proložených dvěma servisními zónami. Nejdelší erzeta měří 34 kilometrů. Vítězové i poražení jsou očekáváni v centru Duranga opět navečer za velkého zájmu nadšených mexických fanoušků. Do které skupiny nakonec budou patřit Češi při své premiérové účasti na Panamericaně, to se dozvíme až večer.

Českou výpravu čeká hned následující den vyčerpávající přesun do vzdáleného Mexico City, kde v sobotu, ještě před odletem části výpravy domů, absolvuje prezentaci všech soutěžních vozidel ve velkém nákupním centru Santa Fé, nedaleko české ambasády.

Sdílejte s námi naše nadšení i na našem facebookovém profilu, kde najdete nejen reporty písemné, ale i shrnující videoklip ke každému dni.

Autor: Jiří Vintr, Media manažer týmu, media@panamericanarally.cz

22.10.2014

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu na výrobu vysokonapěťových baterií.

BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu...

BMW položila v thajském Rayongu základní kámen k výstavbě výrobního závodu na produkci vlastních vysokonapěťových baterií 5. generace. BMW Group tak připravuje další továrnu na výrobu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost od 2 milionů

Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost...

Více výkonu, výraznější design, nové možnosti individualizace a digitální inovace. Divize BMW M představuje nové modely M4: Coupé i Cabrio s ještě intenzivnějšími geny ze světa...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA pro 250 vyvolených

BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA...

Už více než 50 let se značka ALPINA věnuje vývoji a výrobě výjimečných automobilů pro znalce a nadšence. Pro ně letos nabízí jednu lahůdku. Model B5 GT coby vrcholné provedení BMW řady 5...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW 5 bude prvním vozem schváleným pro autonomní jízdu do rychlosti 130 km/h v Německu

Nové BMW 5 bude prvním vozem...

BMW Group je první automobilkou v Německu, která může nabídnout systém pro částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 130 km/h. Spolkový dopravní úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) udělil...