K růstu produkce došlo u výroby autobusů (+ 11,09 %), přípojných vozidel kat. O3 a O4 (+ 59,58 %) a mírný nárůst (o 1,55 %) byl u výroby osobních automobilů. U ostatních kategorií vozidel však došlo k poklesu výroby oproti roku 2003 a to u malých užitkových vozidel o 14,22 %, u motocyklů a mopedů o 18,31 % a u nákladních vozů o 5,46 %.
Nutno zmínit, že firma Tatra Kopřivnice zvýšila oproti roku 2003 výrobu nákladních vozů o 14,94 %, domácí prodeje stouply o 31,60 % a export vzrostl o 8,63 %. Dvouciferný růst produkce (+ 11,77 %) zaznamenala také firma Karosa (vyrobeno 1 700 autobusů), dále Alfine (nárůst výroby malých užitkových vozidel o 51,52 %, avšak celková produkce činila jen 50 ks), KH motor Centrum (výroba 47 autobusů představuje nárůst o cca 34 %). V kategorii „přívěsy a návěsy kat. O3 a O4“ si v roce 2004 dobře vedly firmy Panav (kde výroba stoupla o více než 60 % a úměrně tomu i tuzemský prodej a export), Metaco BO.BR (oproti roku 2003 téměř dvojnásobná produkce) a Schwarzmüller (nárůst výroby přes 50 %).
V kategorii „odbyt“ (domácí prodeje a export celkem) se v roce 2004 na trzích uplatnilo 460 437 ks vozidel, což je o 2 530 ks (o 0,55 %) více než v roce 2003. Domácí prodeje přitom v souhrnu poklesly o 8,67 %, avšak export vzrostl o 2,34 %. Export českých vozidel (392 600 ks za rok 2004) činí více než 85 % z celkového odbytu a vykazuje trvalý růst.
Všechny údaje poskytlo Sdružení automobilového průmyslu ČR.