Ve společném průzkumu společnosti EurotaxGlass, která se věnuje především analýzám v automobilovém průmyslu, a britského marketingového a výzkumného institutu Harris Interactive, byla tato otázka nastolena v nejnovější studii Elektrifikace v automobilovém průmyslu – pohled evropských spotřebitelů.
Přibližně 30 % respondentů vyjadřovalo zájem o elektromobily a vozy s hybridním pohonem,
– přičemž Toyota jasně figurovala na všech trzích jako automobilka s nejvyšším povědomím o značce. Na dotaz o uvedení konkrétní značky elektromobilu nebo hybridního automobilu uvedlo cca 15 % respondentů značku Toyota, přičemž pouze 6 % jmenovalo nejbližšího konkurenčního výrobce hybridních vozů.
Ekologická vlajková loď značky Toyota
– se kromě toho ukazuje jako jediný skutečně známý model z celé nabídky elektromobilů i hybridních automobilů – plných 16 % respondentů aktivně znalo mnohokrát oceněný model Prius, zatímco jen 6 % uvedlo nejbližší konkurenční vůz.
Studie dokladuje přesvědčení automobilky Toyota o vysokém potenciálu trhu s hybridními vozy. Uzavírá slovy: „Otevřenost zákazníků vůči alternativním pohonům je výrazně vyšší než činí aktuální podíl tohoto typu pohonu na trhu. A to platí na všech významných evropských trzích.“
Po celém světě se již prodalo přes 3 miliony vozů s hybridním pohonem a Toyota pokračuje v nasazování technologie plnohodnotného hybridního pohonu do všech hlavních modelů prodávaných na evropských trzích.
Koncept Yaris HSD
– představený na ženevském autosalonu 2011, navazuje na loňské úspěšné představení modelu Auris HSD v nižší střední třídě a předznamenává záměry automobilky Toyota uvést pohon Hybrid Synergy Drive® i do třídy malých vozů (segment B), která je co do objemu v Evropě nejvýznamnější. Model Prius+, první sedmimístný vůz s plně hybridním pohonem na evropském trhu a představený rovněž na letošním ženevském autosalonu, se v Evropě začne prodávat v roce 2012.
Toyota Prius Plug-in Hybrid
V minulém roce Toyota představila model Prius Plug-in Hybrid v rámci globálního programu omezeného pronájmu, a dosáhla tak dalšího milníku v otázkách trvale udržitelné mobility. Během roku 2012 začne Toyota nabízet model Prius Plug-in Hybrid všem zákazníkům.
Přestože vyššímu prodeji elektromobilů stále brání vyšší cena, kratší jízdní dosah a slabá dobíjecí infrastruktura, Toyota považuje technologii „plug-in hybrid“ za nejreálnější krátko až střednědobé technické řešení elektrifikace systémů pohonu.
Model Prius Plug-in Hybrid
– s plně hybridním pohonem významným způsobem rozšiřuje možnosti pohonu Hybrid Synergy Drive® a nabízí svému majiteli to nejlepší z obou typů pohonu. Při přesunech na kratší vzdálenosti se zapojuje rozšířený čistě elektrický režim EV, zatímco díky zážehovému motoru hybridního hnacího systému může Prius Plug-in Hybrid vykazovat značný jízdní dosah.
Toyota zůstává věrna svému přesvědčení, že hybridní pohon je základní technologií budoucnosti.
Automobilka se vývoji pohonu Hybrid Synergy Drive® věnuje již více než desetiletí. Toyota díky historicky bezkonkurenční zkušenosti svých zákazníků, zaujímá nezpochybnitelnou vedoucí pozici na cestě k trvale udržitelné mobilitě.
1 Přes 5000 spotřebitelů z Francie, Německa, Itálie, Španělska a Velké Británie odpovídalo na dotazy, které zjišťovaly znalosti, zájem a případný záměr těchto spotřebitelů koupit si elektromobil nebo vůz s hybridním pohonem. Další informace o studii najdete na stránkách www.eurotax.com.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií