V nezávislé studii publikované v březnu 2011 se objevil dotaz „Je zákazník připraven a ochoten koupit si elektromobil…?“

Potvrdilo se, že mezi spotřebiteli je Toyota nejuznávanější značkou mezi výrobci hybridních vozů a elektromobilů.

Ve společném průzkumu společnosti EurotaxGlass, která se věnuje především analýzám v automobilovém průmyslu, a britského marketingového a výzkumného institutu Harris Interactive, byla tato otázka nastolena v nejnovější studii Elektrifikace v automobilovém průmyslu – pohled evropských spotřebitelů.

Přibližně 30 % respondentů vyjadřovalo zájem o elektromobily a vozy s hybridním pohonem,

– přičemž Toyota jasně figurovala na všech trzích jako automobilka s nejvyšším povědomím o značce. Na dotaz o uvedení konkrétní značky elektromobilu nebo hybridního automobilu uvedlo cca 15 % respondentů značku Toyota, přičemž pouze 6 % jmenovalo nejbližšího konkurenčního výrobce hybridních vozů.

Ekologická vlajková loď značky Toyota

– se kromě toho ukazuje jako jediný skutečně známý model z celé nabídky elektromobilů i hybridních automobilů – plných 16 % respondentů aktivně znalo mnohokrát oceněný model Prius, zatímco jen 6 % uvedlo nejbližší konkurenční vůz.

Studie dokladuje přesvědčení automobilky Toyota o vysokém potenciálu trhu s hybridními vozy. Uzavírá slovy: „Otevřenost zákazníků vůči alternativním pohonům je výrazně vyšší než činí aktuální podíl tohoto typu pohonu na trhu. A to platí na všech významných evropských trzích.“

Po celém světě se již prodalo přes 3 miliony vozů s hybridním pohonem a Toyota pokračuje v nasazování technologie plnohodnotného hybridního pohonu do všech hlavních modelů prodávaných na evropských trzích.

Koncept Yaris HSD

– představený na ženevském autosalonu 2011, navazuje na loňské úspěšné představení modelu Auris HSD v nižší střední třídě a předznamenává záměry automobilky Toyota uvést pohon Hybrid Synergy Drive® i do třídy malých vozů (segment B), která je co do objemu v Evropě nejvýznamnější. Model Prius+, první sedmimístný vůz s plně hybridním pohonem na evropském trhu a představený rovněž na letošním ženevském autosalonu, se v Evropě začne prodávat v roce 2012.

Toyota Prius Plug-in Hybrid

V minulém roce Toyota představila model Prius Plug-in Hybrid v rámci globálního programu omezeného pronájmu, a dosáhla tak dalšího milníku v otázkách trvale udržitelné mobility. Během roku 2012 začne Toyota nabízet model Prius Plug-in Hybrid všem zákazníkům.

Přestože vyššímu prodeji elektromobilů stále brání vyšší cena, kratší jízdní dosah a slabá dobíjecí infrastruktura, Toyota považuje technologii „plug-in hybrid“ za nejreálnější krátko až střednědobé technické řešení elektrifikace systémů pohonu.

Model Prius Plug-in Hybrid

– s plně hybridním pohonem významným způsobem rozšiřuje možnosti pohonu Hybrid Synergy Drive® a nabízí svému majiteli to nejlepší z obou typů pohonu. Při přesunech na kratší vzdálenosti se zapojuje rozšířený čistě elektrický režim EV, zatímco díky zážehovému motoru hybridního hnacího systému může Prius Plug-in Hybrid vykazovat značný jízdní dosah.

Toyota zůstává věrna svému přesvědčení, že hybridní pohon je základní technologií budoucnosti.

Automobilka se vývoji pohonu Hybrid Synergy Drive® věnuje již více než desetiletí. Toyota díky historicky bezkonkurenční zkušenosti svých zákazníků, zaujímá nezpochybnitelnou vedoucí pozici na cestě k trvale udržitelné mobilitě.

1 Přes 5000 spotřebitelů z Francie, Německa, Itálie, Španělska a Velké Británie odpovídalo na dotazy, které zjišťovaly znalosti, zájem a případný záměr těchto spotřebitelů koupit si elektromobil nebo vůz s hybridním pohonem. Další informace o studii najdete na stránkách www.eurotax.com.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...