V neděli na Mexické rallye zvítězil Sébastien Loeb s Danielem Elenou na Citroënu.

Hattrick v zemi sombrer zároveň přinesl udržení kontaktu na čele průběžné klasifikace mistrovství světa pilotů s jednobodovým odstupem a Citroën si polepšil v hodnocení Poháru konstruktérů.

Vítězství v rychlostních zkouškách:

  • 1. etapa – RZ 1: Jari-Matti Latvala (Ford Focus),RZ 2 a 3: Sébastien Loeb (Citroen C4), RZ 4: Petter Solberg (Subaru Impreza), RZ 5 a 6: JM. Latovala, RZ 7: P. Solberg, RZ 8: S. Loeb.
  • 2. etapa – RZ 9, 10: S. Loeb, RZ 11: Dani Sordo (Citroen C4), RZ 12: S. Loeb, RZ 13: D. Sordo, RZ 14 : Henning Solberg, RZ 15: S. Loeb a H. Solberg, RZ 16: S. Loeb a Chris Atkinson (Subaru Impreza).
  • 3. etapa – RZ 17: JM. Latovala, RZ 18: zrušena, RZ 19: Mikko Hirvonen (Ford Focus), RZ 20: D. Sordo.

Nejlepší časy celkem:

  • S. Loeb, 8 – JM. Latvala, 4 – D. Sordo, 3 – P. Solberg, 2 – H. Solberg, 2 – C. Atkinson 1 – M. Hirvonen, 1.

Vedení v soutěži:

  • RZ 1 až 9: JM. Latovala, RZ 10 až 20: S. Loeb.

Konečné pořadí 5. Corona Rallye Mexico:

  • 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4 WRC) 3:33:29,9 hod.
  • 2. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 1:06,1 min.
  • 3. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 1:39,7
  • 4. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 3:38,7
  • 5. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 4:57,9
  • 6. M. Wilson/M. Scott (Ford Focus) + 6:28,9
  • 7. F. Villagra/J. Perez-Companc (Ford Focus) + 19:03
  • 8. R. Trivino/C. Salom (Peugeot 206) + 21:17,3
  • 9. Ogier/J. Ingrassia (Citroën C2) + 25:24,9
  • 10. J. Molder/F. Miclotte (Suzuki Swift) + 26:56,8
  • ../..
  • 17. D. Sordo/M. Marti (Citroën C4) + 34:15,1

Mistrovství světa FIA Pohár konstruktérů (3/15):

  • 1. Ford, 37 – 2. Citroen Total, 25 – 3. Subaru, 25 – 4. Stobart, 19 – 5. Munchi’s, 6 – 6. Suzuki, 5.

Mistrovství světa FIA pořadí pilotů:

1. M. Hirvonen, 21 – 2. S. Loeb, 20 – 3. JM Latvala, 16 – 4. C. Atkinson, 14 – 5. P. Solberg, 9 – 6. G. Galli, 9 – 7. F. Duval, 5 – 8. A. Mikkelsen, 4 – 9. H. Solberg, 4 – 10. D. Sordo, 3 – 11. JM. Cuoq, 2 -12. F. Villagra, 2 – 13. T. Gardemeister, 2 – 14. PG. Andersson, 1 – 15. J. Hanninen, 1 – 16. R. Trivino, 1.

„Poslední den byl rozdělen na tři etapy, něco málo přes 60 kilometrů a spolu se závěrečnou superspeciálkou v Leonu to byla příležitost k závodění,“ uvedl Sébastien Loeb. „I přes naše vedení přes noc jsme vyjížděli do poslední etapy velmi opatrně. Vím, co mohou udělat nečekané překážky na trati, když musíte vymetat stopu, včetně proražení pneumatiky.“

Navzdory tomu prošli úřadující mistři světa posledním dnem bez úhony, navíc byla zrušena nejdelší rychlostní zkouška dne RZ 18 kvůli bezpečnosti startujících. Mexický výsledek znamená v pořadí 38. vítězství posádky Loeb – Elena v seriálu WRC. Však také byli při návratu na Poliforum v Leonu do servisního parku patřičně vítání kolegy z Citroënu Sport jako hrdinové.

„Jsem opravdu rád, že jsem tady vyhrál,“ řekl Sébastien Loeb. „Hlavně poté, co naše bilance ve Švédsku byla nulová. Bylo důležité pokusit se poskočit hned zpátky. Nebylo to ale vůbec lehké, zvláště když nás provázely startovní potíže, pro nás v Mexiku už asi typické. Ale zbytek soutěže se pro nás vyvíjel velice dobře. Moje prvenství patří k těm vítězstvím, která mám rád. Přišlo po tvrdém boji. Za nepřítomného Marcuse Grönholma nás zaskočil další Fin, který je navíc mladší, ale i patřičně zarputilý. Myslím, že v dalším průběhu sezony se máme na co těšit, což je pro mě příjemné. Pro tvrdé tratě posledního dne jsme zvolili pneumatiky Pirelli z tvrdší směsi, která měla zabránit propíchnutí. Žádný karambol nás nestihl, museli jsme ale upravit nastavení vozu. Celý tým pracoval výborně a naše dosažené časy na C4 WRC jsou příslibem pro zbytek sezony.“

Dani Sordo a Marc Marti dosáhli dobrých časů a dojeli na 17. místě s jejich Citroënem C4. „Prožili jsme zklamání hned první den, mou hlavní starostí bylo najít optimální nastavení vozu. První rallye na šotolinovém povrchu je pro mě povzbuzením do dalších podniků roku.“

„Vítězství je velkou odměnou pro všechny v Citroën Sport,“ uvedl Olivier Quesnel, sportovní ředitel Citroën Sport. „Reagovali jsme rychle a přizpůsobili dobře nastavení našich vozů místním podmínkám a charakteru tratí. Séb a Daniel se udrželi v kontaktu s čelem klasifikace a v Poháru konstruktérů jsme zastavili nepříznivý propad. Kromě vítězství Loeba potěšil výkon posádky Sébastien Ogier – Julien Ingrassia v seriálu FIA Junior WRC s jejich Citroënem C2 S1600. Pro tým FFSA to znamená první vítězství v rámci WRC.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...