V červnu 2005 se na brněnském výstavišti uskuteční již šestý ročník Mezinárodního Autosalonu osobních automobilů

Autosalon Brno bojuje za bezpečnější vozy na českých silnicích

Nadcházející ročník se opět koná pod záštitou Mezinárodní organizace výrobců automobilů O.I.C.A., která Autosalon Brno 2005 zařadila na svůj kalendář vybraných prestižních mezinárodních výstav.


Hlavní snahou pořadatelského týmu Autosalonu Brno a jednotlivých vystavovatelů je ukázat návštěvníkům výhody a přednosti spojené s pořízením nového automobilu. ČR má oproti zemím Evropské unie přestárlý vozový park, který s sebou kromě ekologických problémů přináší také zvýšené bezpečnostní riziko. Průměrný věk osobních vozidel v České republice je 13 a půl roku. Průměrné stáří všech druhů registrovaných vozidel je dokonce 16 a půl roku.


Zastaralé vozidlo nebo pochybně dovezená a zlegalizovaná bouraná ojetina představuje nebezpečí nejenom pro jejího majitele, ale hlavně pro jeho okolí. Bezpečnostní situace na českých silnicích je varující. Autosalon Brno se proto rozhodl reagovat na tato nepříznivá fakta. Přichází s kampaní na podporu prodeje nových vozů, která ukazuje výhody spojené s jejich nákupem a zdůrazňuje rizika spojená s pořízením ojetých vozů.


Rok 2005 je z hlediska bezpečnosti automobilů ve znamení pokračování trendu, kdy se dříve příplatkové prvky aktivní i pasivní bezpečnosti stávají standardem i u vozů menších tříd. Zákazník už nemusí ve většině případů připlácet za základní bezpečnostní prvky, jako jsou například airbagy nebo ABS, které se staly běžnou součástí prakticky všech vozů. Ve vyšších segmentech jsou potom častou položkou sériové výbavy i moderní elektronické stabilizační systémy, které dokáží minimalizovat riziko dopravní nehody. V případě, kdy jsou všechny výše popsané bezpečnostní prvky součástí příplatkové výbavy, snaží se je jednotliví prodejci čas od času zahrnout do akčních programů a slev, takže zákazníci mají opět o něco blíže k bezpečnému automobilu. To ale bohužel neplatí o bazarových ojetinách, kde se český zákazník často setkává s tím, že prodávaný vůz má například vystřelené airbagy, deaktivované nebo špatně fungující elektronické systémy. Zkušenosti ukazují, že prodejce ve většině případů o této „drobnosti“ zákazníka neinformuje.


Uvažování české veřejnosti se už začíná měnit a při nákupu nového vozu se přestává šetřit na nesprávných místech. Statistiky jednotlivých prodejců nových vozů ukazují, že více než polovina českých zákazníků se při koupi nového vozu zajímá o jeho bezpečnost a zároveň je ochotná připlatit si za bezpečnostní prvky, pokud nejsou již součástí základní výbavy. Expozice českých importérů světových automobilek na Autosalonu Brno 2005 nabídnou návštěvníkům ucelený přehled o současném stavu a novinkách v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti osobních automobilů, čímž chtějí přispět ke snížení nehodovosti na našich silnicích.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....