V bahně ještě dynamičtěji s novou pneumatikou Dunlop Geomax

Nové pneumatiky Geomax MX51 a Geomax MX31 jsou nejnovějšími produkty ze sortimentu motokrosových pneumatik Dunlop, značky dominující motokrosovému sportu.

Obě pneumatiky MX51 a MX31 odpovídají potřebám vyššího výkonu ve skutečném terénu,

Jsou navrženy s úmyslem vyhovět skalním jezdcům, vyznačují se nejnovějším unikátním patentovaným dezénem Geomax Reinforced Pattern, zvýšeným výkonem, zlepšenými jízdními vlastnostmi a odolností ve všech aspektech důležitých pro pneumatiku.

Uspokojení pro extrémně sportovní jezdce

Pneumatiky Geomax MX51 a MX31 jsou vyvinuty pro motokrosový trh a jsou určeny pro adrenalinové jezdce honící se za perfektními off-roadovými zážitky a dalšími výzvami. Dunlop si uvědomuje vyhraněnou vášeň, jakou tito jezdci mají pro svůj extrémní sport, a zkonstruoval pneumatiky, kterým lze důvěřovat v situacích, do jakých se tito dobrodruzi mohou dostat. Pro takový styl jízdy je nejdůležitější přilnavost pneumatik a jejich trakční schopnosti.

Rozvíjení prvotřídního odkazu

Pneumatika Geomax MX51 staví na úspěšném modelu D756, který byl v prosinci roku 2008 opět zvolen americkým časopisem Motocross Action (MXA) nejlepší motokrosovou pneumatikou. Pneumatika MX51 je vyvinuta tak, aby si poradila s jakýmikoliv nástrahami ve středně náročném terénu, a může se také dobře uplatnit na měkkém i tvrdém povrchu. Pneumatika Geomax MX31 je nástupcem modelu D773, přičemž zvedá laťku pro jízdu v měkkém terénu, když dojde na písek nebo bláto.

Testováno nejlepšími…

Před uvedením na trh byly pneumatiky důkladně vyzkoušeny, vývojový tým nasadil jejich prototypy do náročných závodů a jako pomocníky povolal jezdce sérií superkros a motokros, kteří prototypy testovali. Jezdci, jako je Andrew Short a Davi Millsaps z týmu Honda Red Bull Racing, obsáhle testovali nyní komerčně dostupné pneumatiky na světovém šampionátu 2008. Připojili se k nim Lites East jezdci Kevin Windham a Trey Canard ze soutěže Supercross, aby pneumatiky vystavili mezním situacím.

Konstrukce podle Dunlop – vyšší přilnavost

Obě pneumatiky, MX51 i MX31, se vyznačují pokrokovými, patentovanými technickými vlastnostmi, které zahrnují i zcela nový zesílený dezén Geomax Reinforced Pattern. Tento revoluční dezén poskytuje zvýšený výkon v každém aspektu pneumatiky MX51, dociluje vyšší trakce v přímém směru, má lepší přilnavost při zatáčení, vstřebává velké nerovnosti a má delší životnost než kdykoliv dříve. Pneumatiky mají ustupující záběrové hrany na každém bloku běhounu a také na bočnicových blocích zadních pneumatik. Tyto ustupující hrany zajišťují vyšší trakci a lepší přilnavost za všech terénních podmínek. Lepší přilnavost byla také zjištěna ve středně náročném až náročném terénu díky unikátnímu umístění bloků v boční části běhounu jak na předních, tak na zadních pneumatikách.

K většímu výkonu nové pneumatiky přispívá také důmyslný kleštinový dezén tím, že spojuje a zesiluje bloky běhounu, a tím vytváří houževnatější pneumatiku s vyšší odolností vůči opotřebení. Mělké drážky mezi bloky běhounu pneumatiky MX51 si lehce poradí s nerovnostmi a zajistí hladší jízdu.

Pneumatika MX31 je také technologicky na výši a s novými unikátními vlastnostmi získává náskok před konkurencí. Mezi ně patří patentované „cizelované“ boční běhounové bloky, které se zužují do malého bodu, a tím umožňují pneumatice proniknout měkkým povrchem, zabrat v pevném podkladu pod ním, a udržet tak jezdce v pohybu. Aby se zajistilo, že tyto bloky budou maximálně využívat svůj potenciál, konstruktéři Dunlop vytvořili na pneumatice širší profil běhounu s otevřenějším dezénem v jeho středu.

Pneumatika MX31 sdílí více konstrukčních prvků s typem MX51, včetně kleštinového dezénu kvůli propojení a zesílení bloků běhounu. Unikátní rozdělení bočnicových bloků a ustupující hrany bloků běhounu rovněž přispívají k ještě vyšší přilnavosti pneumatiky MX31 a – stejně jako u typu MX51 – získává jezdec pocit uhlazenější jízdy.

Technologie

Výzkumní a vývojoví technici Dunlop tvrdě pracovali, aby se tato výkonnost stala realitou. Upravili stavbu kostry a konstrukční prvky ze závodní pneumatiky D756RR a použili systém třírozměrného modelování metodou konečných prvků (FEM) a analýzy metodou konečných prvků (FEA).,Dospěli tak k nové technologii výroby směsi a ke konečnému návrhu běhounu, který umožní pneumatikám Geomax MX51 a MX31 být nejlepší.

Vyšší trakce… rychlejší stopy… ověřeno v závodech

U pneumatik MX51 a MX31 použil Dunlop technologie vyvinuté přímo na závodní trati. Vytvořil zesílenou kostru, která se vyznačuje polyesterovým kordem o vysoké hustotě a úhly používanými u továrních závodních pneumatik, dále má vyšší stabilitu, která umožňuje používat nižší tlaky huštění a díky širší stopě poskytuje vyšší trakci. Obě nové pneumatiky zvládají toto vše, aniž by se snižovala jejich stabilita v zatáčkách nebo na tvrdém terénu, což dává jezdcům volnost užívat si v bahně s ještě vyšší mírou důvěry.

Pneumatiky Dunlop Geomax MX51 a MX31 jsou nyní k dispozici u prodejců Dunlop po celé Evropě v následujících rozměrech:

GEOMAX MX51

Přední

  • 2.50-10 33J TT
  • 60/100-14 30M TT
  • 70/100-17 40M TT
  • 70/100-19 42M TT
  • 80/100-21 51M TT

Zadní

  • 2.75-10 38J TT
  • 80/100-12 41M TT
  • 90/100-14 49M TT
  • 90/100-16 52M TT
  • 100/100-18 59M TT
  • 110/100-18 64M TT
  • 100/90-19 57M TT
  • 110/90-19 62M TT

GEOMAX MX31

Přední

  • 2,50-10 33J TT
  • 60/100-14 30M TT
  • 70/100-17 40M TT
  • 70/100-19 42M TT

Zadní

  • 2.75-10 38J TT
  • 80/100-12 41M TT
  • 90/100-14 49M TT
  • 90/100-16 52M TT

Dunlop

Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na poli závodů vedly Dunlop k zavádění inovativních technologií také u pneumatik určených k běžnému použití. Pro dosažení maximálního pohodlí během jízdy využívá Dunlop nejnovější technologie výroby pneumatik poskytující skvělý výkon a dlouhou životnost.

Pneumatikami Dunlop své motocykly standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců včetně firem Aprilia, Benelli, Harley-Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Piaggio, Suzuki, Triumph a Yamaha.

Více informací na stránkách www.dunlop.cz.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...