Obě pneumatiky MX51 a MX31 odpovídají potřebám vyššího výkonu ve skutečném terénu,
Jsou navrženy s úmyslem vyhovět skalním jezdcům, vyznačují se nejnovějším unikátním patentovaným dezénem Geomax Reinforced Pattern, zvýšeným výkonem, zlepšenými jízdními vlastnostmi a odolností ve všech aspektech důležitých pro pneumatiku.
Uspokojení pro extrémně sportovní jezdce
Pneumatiky Geomax MX51 a MX31 jsou vyvinuty pro motokrosový trh a jsou určeny pro adrenalinové jezdce honící se za perfektními off-roadovými zážitky a dalšími výzvami. Dunlop si uvědomuje vyhraněnou vášeň, jakou tito jezdci mají pro svůj extrémní sport, a zkonstruoval pneumatiky, kterým lze důvěřovat v situacích, do jakých se tito dobrodruzi mohou dostat. Pro takový styl jízdy je nejdůležitější přilnavost pneumatik a jejich trakční schopnosti.
Rozvíjení prvotřídního odkazu
Pneumatika Geomax MX51 staví na úspěšném modelu D756, který byl v prosinci roku 2008 opět zvolen americkým časopisem Motocross Action (MXA) nejlepší motokrosovou pneumatikou. Pneumatika MX51 je vyvinuta tak, aby si poradila s jakýmikoliv nástrahami ve středně náročném terénu, a může se také dobře uplatnit na měkkém i tvrdém povrchu. Pneumatika Geomax MX31 je nástupcem modelu D773, přičemž zvedá laťku pro jízdu v měkkém terénu, když dojde na písek nebo bláto.
Testováno nejlepšími…
Před uvedením na trh byly pneumatiky důkladně vyzkoušeny, vývojový tým nasadil jejich prototypy do náročných závodů a jako pomocníky povolal jezdce sérií superkros a motokros, kteří prototypy testovali. Jezdci, jako je Andrew Short a Davi Millsaps z týmu Honda Red Bull Racing, obsáhle testovali nyní komerčně dostupné pneumatiky na světovém šampionátu 2008. Připojili se k nim Lites East jezdci Kevin Windham a Trey Canard ze soutěže Supercross, aby pneumatiky vystavili mezním situacím.
Konstrukce podle Dunlop – vyšší přilnavost
Obě pneumatiky, MX51 i MX31, se vyznačují pokrokovými, patentovanými technickými vlastnostmi, které zahrnují i zcela nový zesílený dezén Geomax Reinforced Pattern. Tento revoluční dezén poskytuje zvýšený výkon v každém aspektu pneumatiky MX51, dociluje vyšší trakce v přímém směru, má lepší přilnavost při zatáčení, vstřebává velké nerovnosti a má delší životnost než kdykoliv dříve. Pneumatiky mají ustupující záběrové hrany na každém bloku běhounu a také na bočnicových blocích zadních pneumatik. Tyto ustupující hrany zajišťují vyšší trakci a lepší přilnavost za všech terénních podmínek. Lepší přilnavost byla také zjištěna ve středně náročném až náročném terénu díky unikátnímu umístění bloků v boční části běhounu jak na předních, tak na zadních pneumatikách.
K většímu výkonu nové pneumatiky přispívá také důmyslný kleštinový dezén tím, že spojuje a zesiluje bloky běhounu, a tím vytváří houževnatější pneumatiku s vyšší odolností vůči opotřebení. Mělké drážky mezi bloky běhounu pneumatiky MX51 si lehce poradí s nerovnostmi a zajistí hladší jízdu.
Pneumatika MX31 je také technologicky na výši a s novými unikátními vlastnostmi získává náskok před konkurencí. Mezi ně patří patentované „cizelované“ boční běhounové bloky, které se zužují do malého bodu, a tím umožňují pneumatice proniknout měkkým povrchem, zabrat v pevném podkladu pod ním, a udržet tak jezdce v pohybu. Aby se zajistilo, že tyto bloky budou maximálně využívat svůj potenciál, konstruktéři Dunlop vytvořili na pneumatice širší profil běhounu s otevřenějším dezénem v jeho středu.
Pneumatika MX31 sdílí více konstrukčních prvků s typem MX51, včetně kleštinového dezénu kvůli propojení a zesílení bloků běhounu. Unikátní rozdělení bočnicových bloků a ustupující hrany bloků běhounu rovněž přispívají k ještě vyšší přilnavosti pneumatiky MX31 a – stejně jako u typu MX51 – získává jezdec pocit uhlazenější jízdy.
Technologie
Výzkumní a vývojoví technici Dunlop tvrdě pracovali, aby se tato výkonnost stala realitou. Upravili stavbu kostry a konstrukční prvky ze závodní pneumatiky D756RR a použili systém třírozměrného modelování metodou konečných prvků (FEM) a analýzy metodou konečných prvků (FEA).,Dospěli tak k nové technologii výroby směsi a ke konečnému návrhu běhounu, který umožní pneumatikám Geomax MX51 a MX31 být nejlepší.
Vyšší trakce… rychlejší stopy… ověřeno v závodech
U pneumatik MX51 a MX31 použil Dunlop technologie vyvinuté přímo na závodní trati. Vytvořil zesílenou kostru, která se vyznačuje polyesterovým kordem o vysoké hustotě a úhly používanými u továrních závodních pneumatik, dále má vyšší stabilitu, která umožňuje používat nižší tlaky huštění a díky širší stopě poskytuje vyšší trakci. Obě nové pneumatiky zvládají toto vše, aniž by se snižovala jejich stabilita v zatáčkách nebo na tvrdém terénu, což dává jezdcům volnost užívat si v bahně s ještě vyšší mírou důvěry.
Pneumatiky Dunlop Geomax MX51 a MX31 jsou nyní k dispozici u prodejců Dunlop po celé Evropě v následujících rozměrech:
GEOMAX MX51
Přední
- 2.50-10 33J TT
- 60/100-14 30M TT
- 70/100-17 40M TT
- 70/100-19 42M TT
- 80/100-21 51M TT
Zadní
- 2.75-10 38J TT
- 80/100-12 41M TT
- 90/100-14 49M TT
- 90/100-16 52M TT
- 100/100-18 59M TT
- 110/100-18 64M TT
- 100/90-19 57M TT
- 110/90-19 62M TT
GEOMAX MX31
Přední
- 2,50-10 33J TT
- 60/100-14 30M TT
- 70/100-17 40M TT
- 70/100-19 42M TT
Zadní
- 2.75-10 38J TT
- 80/100-12 41M TT
- 90/100-14 49M TT
- 90/100-16 52M TT
Dunlop
Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na poli závodů vedly Dunlop k zavádění inovativních technologií také u pneumatik určených k běžnému použití. Pro dosažení maximálního pohodlí během jízdy využívá Dunlop nejnovější technologie výroby pneumatik poskytující skvělý výkon a dlouhou životnost.
Pneumatikami Dunlop své motocykly standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců včetně firem Aprilia, Benelli, Harley-Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Piaggio, Suzuki, Triumph a Yamaha.
Více informací na stránkách www.dunlop.cz.