Úspěšná dopravně bezpečnostní akce projektu Goodyear Bezpečná školka

Projekt Goodyear Bezpečná školka se zaměřuje především na prevenci v dopravní výchově u dětí předškolního věku.

1RoadshowvT750a

1RoadshowvT750b

V rámci projektu Goodyear Bezpečná školka byla v závěru loňského roku

– úspěšně realizována dopravně bezpečnostní road show, která proběhla ve třech vybraných městech. Akce, která se postupně uskutečnila v Náchodě, Třebíči a Ostrově vzbudila velmi pozitivní ohlas nejen u dětí, ale i pedagogů a široké veřejnosti.

Celodenní road show

– byla rozdělena na dopolední divadelní představení pro děti z mateřských škol s názvem „Kašpárkova dopravní výchova“ a na odpolední zábavně poučný program pro děti ze základních škol a širokou veřejnost, který projekt Goodyear Bezpečná školka připravil ve spolupráci s Týmem silniční bezpečnosti. Všichni účastníci dopravně bezpečnostní akce dostali reflexní přívěsky a náramky, které významným způsobem zvyšují viditelnost a tím pádem bezpečnost chodců a cyklistů v silničním provozu. Chodce s reflexním prvkem totiž řidič vidí na vzdálenost až 200 metrů.

„Dopravní výchova je velmi důležitá a formát podzimní road show se setkal s velmi pozitivním ohlasem z řad pedagogů, dětí i široké veřejnosti. Proto bychom rádi s projektem Goodyear Bezpečná školka i letos navštívili další města v České republice,“ říká Jiří Vodička, marketingový manažer pro Českou republiku a Slovensko ve společnosti Goodyear Dunlop Tires a vysvětluje výběr měst pro loňskou road show: „Hustá tranzitní doprava v Náchodě, rekonstrukce silnic v Třebíči či nový obchvat v Ostrově znesnadňují dopravní situaci, proto je velmi důležité děti v takovýchto městech vzdělávat, a tím je chránit.“

Dopolední představení Kašpárkova dopravní výchova

– nastudované Divadlem Úsměv, seznámilo přes 900 dětí z mateřských škol se základními dopravními značkami a pravidly bezpečného chování v silničním provozu. Pohádková inscenace byla proložena hudebním doprovodem a písničkami. Na konci dostaly všechny děti pracovní sešity s názvem Bav se s Bezpečnou školkou, které jim hravou formou pomohou si dopravní pravidla zapamatovat.

Odpolední akce pro děti a širokou veřejnost se konala na náměstí či ve školních tělocvičnách

Projekt Goodyear Bezpečná školka ve spolupráci s Týmem silniční bezpečnosti připravil tři stanoviště, kde se každý mohl dozvědět řadu užitečných informací o důležitosti reflexních materiálů jako prevence chodců a cyklistů za snížené viditelnosti, o tom, jak se bezpečně poutat ve vozidle a co vše potřebuje cyklista při jízdě na kole. Celou akci moderoval Jan Sladký, vítěz českého poháru v trialu, a Martin Šimůnek, trojnásobný světový šampion v biketrialu, kteří také vystoupili se svou biketrialovou exhibiční show.

Jedním z významných nebezpečí pro děti v silničním provozu je jejich neznalost dopravních předpisů a pravidel

Prevence a osvěta prostřednictvím dopravní výchovy, zacílená na předškolní děti, můžou účinně řešit celou řadu příčin dopravních nehod. Projekt Goodyear Bezpečná školka se zaměřuje právě na děti v mateřských školách již od roku 2008. „Je důležité, aby si děti osvojily pravidla silničního provozu již v předškolním věku, což je jedním z cílů projektu Bezpečná školka,“ dodává Jiří Vodička ze společnosti Goodyear Dunlop Tires.

Společnost Goodyear a bezpečnost

Bezpečnost v silničním provozu je základní hodnotou společnosti Goodyear. Díky stálým inovacím zůstává Goodyear v čele výzkumu a vývoje technologií pneumatik, které zajišťují vyšší bezpečnost pro řidiče i jejich blízké. Dlouhodobou aktivitou společnosti jsou rovněž projekty, které přispívají ke zvýšení bezpečnosti nejmladších účastníků silničního provozu, dětí předškolního věku. Projekt Goodyear Bezpečná školka byl zahájen v roce 2008 a svými aktivitami se nezaměřuje výhradně na mateřské školy, ale také na rodiče i další osoby podílející se na výchově dětí. Projekt usiluje především o prevenci a osvětu prostřednictvím dopravní výchovy a s pomocí různých aktivit se tak snaží o formování bezpečných vzorců chování u dětí předškolního věku. V projektu Goodyear Bezpečná školka je aktuálně zapojeno více než 1 300 českých a 900 slovenských mateřských škol, které dosud v rámci registrace získaly přes 57 000 reflexních vest. Pro registrované mateřské školy jsou organizovány dětské soutěže, semináře, konference a další aktivity související s tématikou dopravní výchovy. Společnost Goodyear se také každoročně zabývá tématem bezpečné jízdy řidičů. Prostřednictvím rozsáhlého celoevropského průzkumu upozorňuje na časté prohřešky a zlozvyky řidičů napříč celým kontinentem. Součástí medializace tématu jsou pak také různé tipy a doporučení pro zajištění bezpečného cestování.

 

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...