

Výhodou nákladních automobilů s motory Euro 4 jsou nižší silniční poplatky v zemích, jako je Německo, Rakousko a Švýcarsko. V Německu se sníží mýtné o 20 centů na 10 kilometrů, a to díky zavedení systému Maut s platností od 1. ledna 2005. Scania prodala na německém trhu již přibližně 500 nákladních vozů s motory Euro 4. Poptávka roste nejenom v Rakousku a Švýcarsku, ale i v dalších zemích, které přepravují své zboží například přes Německo.
Motory Scania Euro 4 mají výkon 420 hp a jsou založeny na technologii EGR (recirkulace výfukových plynů). Znamená to, že emise jsou snižovány přímo v místě jejich vzniku – ve spalovacím motoru – bez použití jakýchkoli aditiv či dalších úprav výfukových plynů.
„Motor Scania ve verzi Euro 4 s technologií EGR byl našimi zákazníky velmi dobře přijat,“ říká Gunnar Rustad, ředitel divize Prodeje a servisu. „Oceňují také to, že nákladní vozy lze tankovat zcela běžným způsobem a bez přidání aditiv. Dostává se nám rovněž pozitivních ohlasů ohledně spotřeby paliva, která zůstala v porovnání s motorem Euro 3 prakticky nezměněna.“