U zákazníků AAA AUTO loni zvítězil benzínový hatchback

Oblíbené vozy kombi, které se několik let držely na špici, skončily druhé, řidiči mají v hledáčku komfort a bezpečnost.

Nejprodávanější ojetinou v roku 2015 se stal hatchback

– poháněný benzínovým agregátem o výkonu do 69 kW. Dominovala auta s průměrným stářím kolem 6 let a manuální převodovkou. Nejoblíbenější barvou je stříbrná. Vyplývá to z každoroční analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO Index.

Prostorné kombíky byly po několik let nejoblíbenějším ojetým vozem v ČR

Loni je ale celkem překvapivě vytlačila auta s nižším výkonem motoru a karoserií hatchback (dvouprostorové vozy s výklopnou zadní částí karoserie a svislou nebo splývající zádí). Ty si pořídilo 36,3 % zákazníků, přičemž vozy kombi 27,7 %. Typickými zástupci nejprodávanějších hatchbacků jsou například Škoda Fabia, Ford Focus, Opel Astra nebo stále více prodávané „korejské“ modely Hyundai i30 a KIA Ceed.

Další podstatnou změnou byl výkon pohonné jednotky vozu

Zatímco v roce 2014 byly nejoblíbenější motory s výkonem 86 – 100 kW, o rok později zvítězila auta s výkonem do 69 kW (36 %). Druhé místo obsadily o kategorii silnější automobily s motory 70 – 85 kW (31,1 %). „Obliba slabších agregátů se pomalu stává trendem. Lidé daleko více hledí při výběru vozu na bezpečí a praktičnost automobilu spíše než na sílu pohonné jednotky vozu. Faktem také je, že současné slabší vozy v porovnání s automobily o stejném výkonu prodávanými například před 20 lety jsou v každodenním provozu díky lepším jízdním vlastnostem bezproblémově použitelné,“ komentuje změnu Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Trhu ojetin loni dominovaly vozy s nižším výkonem

Vyhledávanějším palivem zůstává stejně jako v roce 2014 benzín (54 %) oproti dieselem poháněným vozům (45,8 %). Stejně tak si oblibu suverénně drží manuální převodovka, která dominuje u 88,6 % případů. Nejvíce kupovanými byly automobily ve věku kolem 6 let a detailně doloženou servisní historií.

Slova Karolíny Topolové o bezpečnostních prvcích ojetých automobilů potvrzují další statistiky

Nejvíce na vzestupu je automatické denní svícení. Počet prodaných automobilů s touto funkcí byl oproti předloňskému roku více než dvojnásobný, přičemž zaznamenal nárůst dokonce o 108,6 %. Vozů s ABS se meziročně prodalo více o 10,2% a už je jím vybavena drtivá většina aut. Ještě o něco výraznější byl nárůst počtu vozů vybavených stabilizačním systémem ESP. Automobilů s tímto bezpečnostním prvkem se loni prodalo o 14 % více, než v roce 2014.

Nejprodávanější barvou zůstává stříbrná, kterou zvolilo 32 % kupujících.

 

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...