
Ten je také šestým podnikem světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC).
Piloti Alex Wurz a Nicolas Lapierre
– tento měsíc již zvítězili po startu z pole position na okruhu Interlagos (Sao Paulo), a to teprve ve třetím závodním nasazení vozu TS030 HYBRID. Vůz st. č. 7 byl do Bahrajnu přepraven bezprostředně po závodu v Sao Paulo.
Jelikož Kazuki Nakajima má tento víkend závodní povinnosti v japonské Super GT, Alex a Nico se opět vystřídají za volantem vozu č. 7 v pouštních vedrech Bahrajnu, na závodní trati, kterou oba piloti i tým TOYOTA Racing dobře znají.
Tento podnik je vůbec prvním závodem vozů LMP1 na Bahrajnském mezinárodním okruhu o délce 5 412 m, jenž byl dokončen v roce 2004 a leží jižně od hlavního města Manama.
Systém pohonu TOYOTA HYBRID System-Racing, který v Sao Paulu již prokázal svůj výkonnostní potenciál, bude v Bahrajnu moci využít celkem sedm vyhrazených zón pro brzdění hybridním pohonem, kde bude možné rekuperovat energii pro pozdější využití.
Závod začne ve čtvrtek 27. září
– dvěma tréninky o délce 90 minut (v 16:00 a 20:30). Třetí trénink se uskuteční v pátek (10:50-11:50) před kvalifikací vozů kategorie LMP1 a LMP2 (16:30-16:50). Po zahřívací fázi v sobotu (12:25-12:45)* začne letmým startem v 16:00 samotný šestihodinový závod.
Yoshiaki Kinoshita, prezident závodního týmu:
„První vítězství týmu TOYOTA Racing jsme ani nemohli pořádně oslavit, protože mezi Brazílií a Bahrajnem jsou pouze dva týdny, ale ten vítězný pocit jsme si bezpochyby velice vychutnali. Nyní se plně soustředíme na Bahrajn a máme motivaci si tento pocit velmi brzy opět navodit; samozřejmě doufáme, že to bude již tento víkend. Vítězství bylo samozřejmě velmi emocionální, ale současně jsme pocítili ohromnou spokojenost z dalšího bezproblémového víkendu i lepších parametrů spotřeby paliva, a tedy kratších zastávek v boxech. Musíme opět tvrdě pracovat a optimalizovat každičký aspekt toho, co děláme, abychom opět dokázali zvítězit nad Audi.“
Alex Wurz:
„Po našem vítězství v Brazílii se již nemohu dočkat, až opět usednu za volant TS030 HYBRID. Pro celý tým to byl velmi vydařený víkend, nicméně sezóna pokračuje a před námi je další závod v Bahrajnu. Trať již dobře znám z dob závodění ve Formuli 1 i z nedávného testování vozů LMP1 na tomto okruhu. S počasím to vypadá, že si tento víkend užijeme pořádná vedra, až 40 °C, takže to bude další těžký ´soupeř´ na trati, nicméně jsem si jist, že jsme připraveni. V Sao Paulo jsme se dokázali hodně zlepšit během několika dnů, ovšem nyní nesmíme brát nic na lehkou váhu; nesmíme polevovat v našem úsilí opět získat nejvyšší stupínek na pódiu.“
Nicolas Lapierre:
„Rozestup od závodu v Sao Paulo je velmi krátký, takže jsem měl, stejně jako celý tým, dost nabitý program. Minulý týden jsem navštívil TMG, abych viděl tým, a společně jsme oslavili naše vítězství; nesmírně mne motivuje vidět, jak důležité to pro každého bylo. Těším se na náš příští závod, kde mám také dobrou bilanci. Když jsem naposledy v Bahrajnu závodil, dokonce jsem zvítězil, bylo to v roce 2007 v soutěži GP2, takže na to rád vzpomínám. V Brazílii jsme ukázali, že TS030 HYBRID je nesmírně konkurenceschopný vůz. Nyní jedeme do Bahrajnu s patřičnou sebedůvěrou, ale naše konkurence je velmi silná a čeká nás další tvrdý boj.”
O účasti týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA:
Světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983, kdy zahájila své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích, včetně několika účastí v závodu 24 hodin Le Mans. Vozy TOYOTA se v minulosti zúčastnily 14 závodů 24 hodin Le Mans, kde bylo nasazeno celkem 38 vozů této značky. V roce 2012 se TOYOTA vrací do světa vytrvalostních soutěží a světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA s vozem TS030 HYBRID (LMP1 s hybridním pohonem), který se zúčastní všech soutěží šampionátu. Podvozek závodního speciálu navrhla a zkonstruovala společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), kde má závodní tým své sídlo. TMG je někdejší domovskou základnou továrních týmů TOYOTA světového rallyového šampionátu a Formule 1. V letech 1998-99 TMG rovněž zajišťoval konstrukci a provoz vozu TOYOTA TS020 (GT-One) Le Mans. TMG nyní kromě zajišťování zázemí továrního týmu v motoristických soutěžích sleduje nový směr coby poskytovatel „high-performance“ konstrukčních služeb třetím stranám, stejně tak jako pro vozy TOYOTA.
www.toyotahybridracing.com
www.toyota-motorsport.com
www.facebook.com/toyotamotorsport
Magazín: www.toyotalife.toyota.cz
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií