Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce

Tento model s automatizovanou převodovkou SensoDrive nemá spojkový pedál.

Citroen charakterizuje model C3 Pluriel jako pět v jednom, protože rodinný hatchback můžeme během několika sekund změnit elektrickým otevřením plátěné střechy (má osm poloh) na prosvětlený vůz umocňující pocit z radostné jízdy přírodou.


Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce

Pokud nám to nestačí, pak jednoduše sklopíme shrnutou plátěnou střechu i se zadním skleněným oknem do prostoru zavazadlového prostoru a pokračujeme v cestě dále kabrioletem.

Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce

Při krásném počasí pak jistě využijeme další možnosti: během několika sekund sundáme oblouky (bohužel je musíme ponechat doma), otevřeme všechna čtyři okna a vyjíždíme s nefalšovaným spidrem, protože Pluriel nemá mezi předními a zadními postranními okny boční sloupky. To nám umožňuje stát se víceméně součástí okolní krajiny a vnímat tak plně krásu přírody.

Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce
Třídveřový čtyřsedadlový Citroen C3 Pluriel v testu redakce

Pokud potřebujeme převážet větší rozměrnější předměty, pak sklopíme zadní sedadla (včetně pásů) a zavazadlový prostor nově vzniklé verze pick-ap nám umožňuje převážet předměty až 175 cm dlouhé anebo podstatně vyšší než ve vozech kombi. Není problémem pak převést 180 cm vysokou ledničku anebo skříň atd. na místo určení. Praktický systém otevírání zadního úložného prostoru, kdy zadní přepážka se otvírá směrem dolů, nám umožňuje posunem po ní s menší námahou naložit náklad. (Nosnost zadní sklopené přepážky je 100 kg.)

Za zmínku stojí možnost (při zavřené střeše vozu) naložení nákupní tašky anebo menších předmětů do zavazadlového prostoru pouze otevřením zadního skleněného okna nahoru.


Design karoserie Citroenu C3 Pluriel oblých linií na mě zapůsobil svým přátelským, ale přitom až s agresivním nádechem zdůrazňujícím, že Pluriel je vozem dynamickým a hbitým s dobrými jízdními vlastnostmi, což se mi během testu v plném rozsahu potvrdilo. Elegantní křivka oblouků s prosklenou plochou bez středních sloupků, vystouplé blatníky, kola umístěná v rozích karoserie, nízko umístěné široké nárazníky a poměrně široký rozchod vozu zdůrazňují, že Citroen C3 je nejen vozem elegantním, ale vozem sportovního charakteru.


Šestnácti ventilový benzinový motor objemu 1,6 litru dosahuje výkon 80kW (110 k) při 5750 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 147 Nm při 4000 ot/min. Motor ochotně a bez prodlevy zrychluje. Automatizovaná pětistupňová převodovka Sensodrive je dobře odstupňovaná a umožnila mi po krátké praxi využívání všech jejich výhod. Elektronika vycítila mnou požadovaný způsob jízdy – od ekonomického až po rasantní sportovní – a podle toho řadila. A pokud jsem chtěl, mohl jsem využít i manuální řazení jednotlivých stupňů. A to nejen lehkým pohybem řadící páky, ale i páčkami pod volantem – páčkou umístěnou vpravo pod volantem řazení nahoru a páčkou umístěnou vlevo pod volantem řazení dolů.


Citroen C3 Pluriel díky moderní konstrukce podvozku velmi dobře držel stopu i na horší kvalitě silnic a umožňoval mně rychlou a bezpečnou jízdu i v ostrých zatáčkách a dosahování vyšší cestovní průměrné rychlosti. K tomu přirozeně přispělo i bohaté vybavení testovaného vozu mimo jiné posilovačem řízení s variabilním účinkem v závislosti na rychlosti vozidla, systémem ABS + EBD + EBA + aktivace výstražných světel při prudkém brždění, automatické stěrače s dešťovým senzorem.


Výrobce udává maximální rychlost 188 km/h. Při testování vozu jsem dosáhl kombinovanou spotřebu 6,3 litrů na 100km, tedy o 0,3 l nižší než uvádí výrobce. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.


Pohodlná sedadla jsou anatomicky tvarovaná, při testovacích jízdách jsem ocenil jejich dobré boční držení. Sedadlo řidiče je i výškově nastavitelné a spolu s možností vertikálního i horizontálního nastavení volantu mi umožnilo zaujmout optimální polohu pro bezpečné řízení vozu. I sedadlo spolujezdce je výškově nastavitelné. Palubní deska je přehledná, rozmístění dobře čitelných sdělovačů a ovládačů je podle všech ergonomických zásad. Pocit bezpečí při jízdě pak navozují airbagy řidiče i spolujezdce včetně bočních airbagů atd. V interiéru vozu je řada praktických odkládacích prostor, schránek a přihrádek. Malý velký vůz – tak vychází poměr mezi vnějšími rozměry C3 Pluriela a vnitřního prostoru. Pluriel je vzhledem ke své malé délce – pouze 393 cm – ideálním pohyblivým vozem pro jízdu a parkování ve městě, svým komfortem však je vhodný i pro dálkové jízdy. Rodinnému charakteru vozu odpovídá i zavazadlový prostor s objemem 267 litrů. Větší šířka vozu (170 cm) a vyšší poloha sedadel umožňuje všem cestujícím nejen pohodlné cestování, ale i výborný výhled z vozu, k čemuž přispívá rozměrné čelní sklo.


Cena testovaného Citroenu C3 Pluriel je 599 900 Kč. Cena se jeví jako vyšší v porovnání s ostatními vozy na našem trhu, ovšem je třeba si uvědomit, že v uvedené ceně Plurielu je obsažena nezvykle bohatá výbava, která u mnohých jiných vozů je výbavou příplatkovou.


Citroen C3 Pluriel je možné zakoupit též s benzinovým motorem 1,4 l o výkonu 55 kW, s manuální převodovkou a nižší výbavou za 459 900 Kč.


KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...