Třída B poháněná palivovými články se osvědčila při zimních testech ve Švédsku

Obsáhlý zimní test v nejtvrdších podmínkách se stal významným milníkem na cestě k sériové výrobě!

Při dvouciferných teplotách v severním Švédsku pod nulou se Mercedes-Benz Třídy B s pohonem palivovými články s bezemisním pohonem v obsáhlém testovacím programu osvědčil.

Třída B poháněná palivovými články se osvědčila při zimních testech ve Švédsku
Třída B poháněná palivovými články se osvědčila při zimních testech ve Švédsku
Třída B poháněná palivovými články se osvědčila při zimních testech ve Švédsku

Značná pozornost byla věnována studenému startu. Zatímco inženýři z vývoje Mercedesu již schopnosti startování palivových článků do teplot -25°C technicky vyřešili, do středu zájmu se dostala souhra různých komponentů v reálných zimních podmínkách. V programu zimních zkoušek byly také testy dynamiky jízdy. Patřilo k nim například přizpůsobení systému stability směru jízdy (ESP) speciálním požadavkům v automobilu poháněném palivovými články. Pozoruhodné bylo zjištění, že elektromotor má zcela jiné chování jak provozní tak v oblasti regulace než konvenční motory spalovací.

Dr.Thomas Weber, člen představenstva Daimler AG, zodpovědný za výzkum a vývoj Mercedes-Benz Cars vyvodil z provedených testů pozitivní závěr: „Výsledky zimních zkoušek jsou důkazem, že jsme s touto pokrokovou koncepcí pohonu na správné cestě a že jsem udělali další krok k její sériové zralosti. Analogicky k běžným testovacím programům u konvenčních automobilů podrobíme Třídu B F-CELL v příštích měsících dalším zkouškám.“

První malá série od roku 2010

V létě 2010 přijde Mercedes-Benz na trh s prvním sériovým automobilem s lokálně bezemisním pohonem palivovými články. Výroba malé série modelu Třídy B F-CELL bude zahájena počátkem roku 2010. Tento inovační vůz bude vybaven novou generací pohonu palivovými články, který je podstatně kompaktnější a zároveň výkonnější a plně schopný běžného provozu.

Technický základ tvoří optimalizovaný systém palivových článků, který Mercedes-Benz představil v roce 2005 u výzkumného vozu F 600 HYGENIUS. Inovovaný, ještě kompaktnější palivový článek pracuje podstatně efektivněji než jeho minulá generace. Nově koncipovaný modul s palivovými články („stack“), je ve voze F600 asi o 40 % menší, má ale o 30 % větší výkon při 16 procentním snížením spotřeby v porovnání s modelem Třídy A F-CELL, představeném před několika lety. Kromě toho se tento systém vyznačuje schopností dobrého studeného startu. K tomu slouží inovace jakou je elektrické turbodmychadlo pro dodávku vzduchu a nový zvlhčovací a vysoušecí systém.

Ve voze F-CELL Třídy B je použit dále zdokonalený, ještě kompaktnější a zároveň výkonnější systém pohonu nežli byl u vozu F-CELL Třídy A. Například výkon elektromotoru je nyní 100 kW/136 k a jeho maximální točivý moment 320 Nm. F-CELL Třídy B tak splňuje vysoké nároky na jízdní dynamiku, které přesahují úroveň dvoulitrového benzínového motoru. Přesto spotřeba tohoto bezemisního pohonu palivovými články využitého u kompaktního rodinného vozu je v přepočtu pouhých 2,9 litrů paliva (naftový ekvivalent) na 100 kilometrů – a přitom s nulovými emisemi.

Daimler AG má k dispozici kolem stovky vozů s pohonem palivovými články, což představuje vozový park jaký nemá žádná jiná automobilka na světě. Jedná se o koncepční automobily, osobní vozy, transportéry a městské autobusy Citaro, které testují zákazníci v běžném provozu. Při ujetí asi 3,8 milionů kilometrů v bezemisním provozu získal Daimler AG údaje, know-how a zkušenosti odpovídající jeho mimořádné aktivitě v oblasti pohonu blízké budoucnosti.

Daimler AG

Daimler AG Stuttgart, se svými divizemi Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Daimler Financial Services, Mercedes-Benz Vans a Daimler Buses disponuje největší nabídkou prémiových osobních automobilů na světě a je největším výrobcem užitkových vozů. Daimler Financial Services nabízí rozsáhlou paletu finančních služeb, financování, leasing, pojištění a flotilový management. Daimler prodává svoje produkty v téměř všech zemích světa a má svoje výrobní závody na pěti kontinentech. Zakladatelé firmy Gottlieb Daimler a Carl Benz se svým vynálezem automobilu v roce 1886 zapsali do historie. Jako pionýr ve stavbě automobilů považoval Daimler za svoji povinnost převzít zodpovědnost ke společnosti a životnímu prostředí, zajistit mobilitu budoucnosti a trvale ji udržovat, a to s pomocí pokrokových technologií a kvalitou výrobků.. K současnému portfoliu patří kromě Mercedes-Benz, nejdražší automobilové značky na světě, další značky jako smart, Maybach, Freightliner, Sterling, Western Star, Mitsubishi Fuso, Setra, Orion a Thomas Built Buses. Podnik je obchodován na burzách ve Frankfurtu, New Yorku a Stuttgartu (burzovní zkratka DAI). V roce 2007 prodal koncern s 270 000 zaměstnanci 2,1 milionu automobilů. Obrat činil 99,4 mrd.euro, EBIT dosáhl 8,7 mrd euro. Jako podnik s nároky na špičkové výkony se snaží Daimler o stálý růst a zisk na úrovni těch nejlepších v oboru.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....