Trh ojetin nabídl v roce 2015 téměř milion vozů

Průměrná cena nabízených automobilů loni činila 180 tisíc, průměrné stáří 10 let

Zájemci o koupi ojetých vozidel měli loni možnost v České republice vybírat

– z celkově 932 tisíc vozů za průměrnou cenu 180 194 Kč. Průměrný nájezd činil 147 812 km, stáří pak rovných 10 let. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu v roce 2015, které provedla společnost AAA AUTO.

Nejvíce ojetých vozů tradičně nabídlo hlavní město

V Praze bylo v loňském roce k dispozici celkem 275 915 ojetin. V meziměsíčním srovnání nabídly v prosinci pražské prodejny o téměř pět tisíc vozů více (30 583), než tomu bylo v listopadu. Naopak nejnižší počet vozů nabízela loni karlovarská prodejní místa (16 601). Zákazníci kupovali koncem roku spíše starší vozy. Zatímco v listopadu činilo průměrné stáří nabízených ojetin 8,9 roku, v prosinci to bylo už 9,5 roku. Celoroční průměr se v konečném součtu zastavil na rovných 10 letech.

Stejně tak vzrostl v prosinci počet nabízených vozů. Poslední měsíc loňského roku nabídl českým zákazníkům celkem 100 tisíc vozů, oproti 94 tisícům v listopadu. „Příčinou nárůstu nabízených vozů v prosinci podle nás byly tradiční slevy obchodníků s ojetinami před koncem roku, které se obvykle přelévají i do ledna následujícího roku, přičemž letošek není výjimkou,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Mezi nejvíce inzerované značky v uplynulém roce patřila tradičně tuzemská Škoda, následovaná VW a Fordem

Ve stejném pořadí obsadily prvních šest příček v TOP 10 nejvíce nabízených ojetin roku 2015 i jednotlivé modely těchto značek. Za první Škodou Octavií následovala Fabia, třetí byl VW Passat. Do první desítky se vešla i stále oblíbenější Škoda Superb, která se v prosinci umístila na šestém místě, celkově za rok 2015 obsadila 7. pozici.

Pořadí, značka a model

  1. Škoda Octavia
  2. Škoda Fabia
  3. Volkswagen Passat
  4. Volkswagen Golf
  5. Ford Focus
  6. Ford Mondeo
  7. Škoda Superb
  8. BMW 3
  9. Renault Megane
  10. Opel Astra

Deseti ojetým vozům, které se v roce 2015 nejčastěji objevovali v nabídkách, jasně dominovaly vozy Škoda

Nabídku ojetých vozů kontinuálně mapuje 30 analytiků výkupního oddělení AAA AUTO

– kteří denně aktualizují zejména cenovou mapu ojetin v celém regionu střední Evropy. Sledují inzeráty na autoserverech, v tištěných médiích i webové nabídky autobazarů. AAA AUTO také prostřednictvím call centra, emailu a kontaktních formulářů analyzuje měsíčně až 15 tisíc přímých nabídek vozů, z nichž přibližně 5 tisíc nakonec vykoupí.

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Váš vůz z pohledu matematiky

Váš vůz z pohledu matematiky

Slavný profesor a YouTuber David Calle vysvětluje vzorec pro aerodynamiku, integrál rychlosti v zatáčkách a výpočet reakční doby Za jízdou automobilu stojí nejrůznější vzorce, úkony a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor a značka elektromobilů IONIQ dodávají světu odvahu ke změně

Hyundai Motor a značka elektromobilů...

Nové video „I’m in Charge“ v rámci kampaně nové značky IONIQ předkládá výpovědi módní návrhářky Marie Cornejo a dobrodruha Davida de Rothschilda Kampaň „I’m in Charge“ oslavuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Viditelnost na silnici je věcí všech účastníků provozu

Viditelnost na silnici je věcí všech...

Jízda či chůze v mlze, při silném dešti nebo v nočních hodinách jsou pro všechny účastníky silničního provozu situace se zvýšeným rizikem. Například u téměř čtvrtiny dopravních...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Design, technologie, nulové emise: Nová Kona Electric přichází s řadou vylepšení

Design, technologie, nulové emise: Nová...

Nový Hyundai Kona Electric přichází s čistším designem, zdůrazňujícím čistotu elektrické mobility Rozšířená bezpečnostní výbava, konektivita a praktičnost ve spojení s komfortem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...