Třetí etapa Carrera Panamericana s proměnlivým počasím i výsledky, Petrásek bude pokračovat!

Carrera Panamericana se zastavila nedaleko Mexico City.

1pa3etap900

Toluca hostila cíl třetí etapy a její jižní a západní okolí nabídlo 13 rychlostních zkoušek

– z nichž ta poslední byla zrušena pro déšť. Vojta Štajf a jeho Subaru si znovu vedli znamenitě, zatímco Petr Kačírek ztratil po technických problémech, odlišných v první i druhé polovině etapy…

Třináct testů bylo od sebe odděleno přestávkou se servisní zónou. V ní byla práce hlavně na BMW Petra Kačírka. „První polovinu etapy byl slabý zážeh svíček, auto kuckalo a moc nejelo, soupeři nás dojížděli. Bohužel jsme tam nechali dost minut, takže to nebude etapové pódium jako včera. Ale hlavní je, že jsme dokončili a jedeme dál,“ řekl v půldenním servisu Petr Kačírek. Jenže ani odpoledne se nedařilo podle představ, byť motor po výměně svíček už fungoval skvěle. V deštivých erzetách přestaly pracovat stěrače, a to je problém. „Naštěstí se dalo orientovat podle středové dělící čáry, jinak jsme auto mohli rozvěsit po okolních horách,“ sděloval své dojmy navigátor Jarda Jugas.

To Vojtovi Štajfovi se dařilo.

Od začátku bojuje o vítězství ve třídě s místním pilotem Raulem Gonzálesem, dlouholetým specialistou na Carreru Panamericanu, který startuje s krásně provedeným dvoulitrovým Karmannem s motorem vzadu a pohonem zadních kol. „I dnes to bylo vyrovnané. On má výhodu jasně vyššího výkonu motoru, naší silnou stránkou jsou zkušenosti, jízda na mokru a jízdní vlastnosti auta. Na první vložce jsme byli stejně, na druhé jsme byli lepší o vteřinu, na třetí nám nadělil sedmnáct, holt jakmile je to do kopce, poráží nás, má větší objem motoru. Ale další zkoušky mají být z kopce, a to je zase mnohem nadějnější pro nás, navíc si naše Subaru libuje v jakémkoli techničtějším úseku, ne v táhlých rovinkách, jetých ‚na motor‘,“ hlásil Vojta v závěrečném přeskupení.

Co je také podstatné, po jednodenní přestávce zase vyjede do etapy posádka Jarda Petrásek a Karel Jirátko.

Mechanici v Mexico City pracovali celou noc, ale bohužel nebylo možné, aby Jarda dnes do etapy vyjel. Podařilo se nakonec zprovoznit rozdělovač na motoru, který byl příčinou toho, že motor nestartoval. Zkrátka, když jede Jaroslav s Porsche Carreru, nevzdává! Práci mechaniků je třeba znovu náležitě podtrhnout, za poslední čtyři dny mají denní průměr spánku pod dvě hodiny, a tak se relativní blízkost Toluky hodí, mechanici se konečně více vyspí před tím, než se celý závod odebere do Morelie.

Večerní ceremoniál na náměstí v Toluce

– proběhl za mimořádného zájmu místních fanoušků, kteří, a to je odlišné od evropských rally, nenavštěvují v tak hojné míře samotné rychlostní zkoušky, o to víc se pak soustředí na servisní zóny a hlavně závěrečné slavnostní dojezdy, kde se s posádkami mohou setkat, potřást si rukou, vyfotografovat se s ní, získat autogram. Přijetí v Toluce bylo nesmírně příjemné a vřelé, ostatně Morelia, cíl další etapy, nemá v tomto ohledu být vůbec jiná… Nezbývá než se těšit, byť výsledky vyjdou pravděpodobně až s velkým zpožděním.

Sledujte dění v našem týmu na slavné Carreře také na našem facebookovém profilu!

Sdílejte s námi naše nadšení!

Autor: Jiří Vintr, Media manažer týmu, media@panamericanarally.cz

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Smrtelných nehod motocyklistů meziročně přibylo

Smrtelných nehod motocyklistů...

Jaro se již přihlásilo o slovo, což majitelé motocyklů rozhodně uvítali. Avšak proměnné počasí s častým deštěm při nízkých teplotách, ale i tradiční nepozornost spojená...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrické SUV ID.4 obdrželo v testech Euro NCAP nejlepší známky a s nimi i pětihvězdičkové hodnocení

Elektrické SUV ID.4 obdrželo v testech...

Vynikající výsledky ve všech kategoriích testů ID.4 se v Německu dodává sériově s technologií Car2X Nový model ID.4 přesvědčil o svých kvalitách také v renomovaných testech bezpečnosti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikonický Volkswagen Van první generace se vrací, tentokrát jako RC stavebnice

Ikonický Volkswagen Van první generace...

Ikonický Volkswagen Transporter první generace neboli Typ 2, který je z hlediska designu mladším bratrem snad ještě slavnějšího brouka (oficiálně VW Typ 1), po letech znovu ožívá. Tentokrát v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První elektromobil CUPRA, při -30 °C

První elektromobil CUPRA, při -30 °C

CUPRA Born absolvuje před svou premiérou finální zimní testy v blízkosti severního polárního kruhu Díky této rozhodující fázi vývoje bude první 100% elektromobil CUPRA připraven podávat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA bude v právě začínající první sezoně mistrovství Extreme E závodit v nejextrémnějších podmínkách na světě

CUPRA bude v právě začínající první...

CUPRA rozšíří v mistrovství Extreme E své know-how v oblasti elektrifikace a podpoří rozvoj elektromobility, trvalou udržitelnost a ideu rovnosti Tým ABT CUPRA XE s jezdci Mattiasem Ekströmem a...