Intenzivnější zapojení TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) v této oblasti dokládají aktivity a úspěchy popsané níže, probíhá s ohledem na 1) zlepšování účinnosti paliva s cílem snížit emise CO2, který je považován za hlavní příčinu globálního oteplování, 2) vyčistění vypouštěných emisí ve snaze zmírnit znečištění atmosféry a 3) snahu o rozmanitost energie s cílem omezit používání fosilních paliv, a to zejména ropy.
Stav technického vývoje / Plánování vozidel ohleduplných vůči životnímu prostředí
1) Přepracování celé výrobní řady zážehových motorů a převodovek
- TMC má v plánu do roku 2010 naprosto přepracovat výrobní řadu zážehových motorů a převodovek. Tato snaha započala v roce 2003 vývojem nového typu vidlicového šestiválce. Součástí tohoto úsilí je vývoj nového zážehového motoru 1,8 l a převodovky s plynule proměnným převodem jako hlavního pohonného ústrojí pro kompaktní a osobní automobily střední třídy. Toto nové pohonné ústrojí firmy Toyota, které bude představeno v nových modelech, jež by se měly objevit na podzim 2006, má snížit emise CO2 prostřednictvím vysoké míry využití paliva a dosažení čistších emisí ve výfukových plynech.
- V roce 2005 (Obchodní rok od 1. 4. 2005) Toyota s předstihem dosáhla ve všech hmotnostních kategoriích automobilů značky Toyota standardů pro hospodárnost stanovených japonskou vládou pro rok 2010.
- Pro rok 2010 si TMC stanovila za cíl dosažení úrovně emisí o 75 % nižších, než jaké byly emisní standardy (Stanovený na základě systému schvalování automobilů s nízkými emisemi japonského Ministerstva půdy, infrastruktury a dopravy) v roce 2005 a u většiny osobních automobilů překročit o 10 % úroveň vyžadovanou japonskými standardy pro hospodárnost pro rok 2010.
2) Více rozšířit vozidla s hybridním pohonem a vyvíjet nové technologie
- Cílem TMC je více rozšířit využití vozidel s hybridním pohonem, a to tím, že v prvních letech druhého desetiletí 21. století zdvojnásobí počet hybridních modelů.
- TMC pokročí ve výzkumu a vývoji hybridních vozidel, které je možné dobíjet z vnějšího zdroje elektrické energie, a současně bude pracovat na vývoji nové generaci automobilu, který bude moci ujet delší vzdálenost pouze s pohonem elektromotoru a který bude mít podle očekávání značný vliv na snížení CO2 a zmírnění znečistění atmosféry.
3) Iniciativy směřující k rozmanitosti zdrojů energie
- Vzhledem k tomu, že TMC zavádí vozidla využívající bioetanol, dokončila technologii nezbytnou pro to, aby všechny automobily se zážehovými motory vyráběné TMC mohly spolehlivě jezdit na benzín s 10% obsahem bioetanolu. TMC má v plánu vstoupit na brazilský trh (kde se palivo s bioetanolem ve velké míře používá) s vozidly na flexibilní pohon (Automobily, které mohou jezdit na paliva tvořená směsí benzinu a etanolu v jakémkoli poměru) které od jara 2007 dokáží jezdit na 100% etanol. V USA společnost TMC uvažuje o zavedení vozidel na flexibilní paliva s ohledem na politiku propagace paliv s bioetanolem.
- Společnost TMC plánuje další vývoj osobních automobilů s pohonem využívajícím palivové články. S úspěchem dokázala podstatně zkrátit dobu potřebnou ke spuštění systému palivových článků při teplotách pod bodem mrazu – podařilo jí se nastartovat tento systém při teplotě -30 °C.
TMC považuje ochranu globálního životního prostředí spolu s bezpečností silničního provozu za prvořadou záležitost z hlediska společenské zodpovědnosti firmy. TMC pokračuje v podpoře vývoje automobilů ohleduplných vůči životnímu prostředí a ekologických technologií při současné snaze aktivně poskytovat technologie a výrobky, které přispívají k vytváření udržitelné mobility. TMC také pracuje na aktivní realizaci opatření, které jsou v souladu s jeho ekologickou politikou, jako je Toyota Earth Charter, a ve shodě s Toyota Enviromental Action Plan, který stanovuje specifické střednědobé a dlouhodobé cíle činnosti.
Základní informace o novém zážehovém motoru 1,8 l
TMC vyvinula nový zážehový motor 1,8 l s cílem vytvořit pohonnou jednotku schopnou dosáhnout jednu z nejlepších výkonností ve své objemové třídě. Je vybaven pokročilým zařízením, jako je duální inteligentní proměnné časování ventilů (Dual VVT-i), má velký točivý moment, nízké emise CO2 díky vysoké účinnosti využití paliva, dosahuje čistších emisí ve výfukových plynech a je lehký a kompaktní.
Hlavní charakteristiky nového motoru
1) Mimořádná hodnota točivého momentu
Zatímco systém Dual VVT-i umožňuje nepřetržité ovládání optimálního časování rozvodu pro různé otáčky motoru a zatížení, velký točivý moment v nízkých a středních otáčkách umožňuje snadno ovladatelný výkon při jedné z nejlepších hodnot točivého momentu ve třídě motorů o objemu 1,8 l.
2) Vynikající hospodárnost a čisté emise ve výfukových plynech
Použití systému Dual VVT-i a ultralehkých pístů, spolu se snahou o omezení ztrát, vznikajících třením mezi díly, například použitím válečkových ložisek v uložení zdvihátek ventilů, má za cíl dosáhnout minimálně o 5 % větší využitelnost paliva, než jaká je dosažitelná obvyklými motory, a dosáhnout čistých emisí ve výfukových plynech (odpovídá úrovni emisí o 75 % nižších, než je nejvyšší hodnota povolená emisními standardy z roku 2005).
3) Menší velikost a hmotnost
Menší rozměry exteriéru a hmotnost byly dosaženy stavebnicovým uspořádáním přední části motoru a použitím zapalovacích svíček o menším průměru, atd.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.