Autem roku 2000 byla zvolena Toyota Yaris, od níž největší japonský výrobce odvodil další verzi – minivan Yaris Verso a výhledově by se měl ještě objevit kabriolet. Model Yaris Verso narostl do všech směrů, tzn. o 250 mm do délky, včetně rozvoru o 130 mm, do výšky pak o 200 mm. Tím vznikl velice prostorný interiér poskytující dostatek místa jak cestujícím, kteří mohou sedět nejen pohodlně, ale i vzpřímeně, tak zbývá dost místa na zavazadla. Podle našeho názoru by možná nemusela být vnitřní výška, a tím i vnější, tak vysoká a možná by neuškodilo několik milimetrů ubrat.
Zkrátka by přitom přišel jedině objem zavazadlového prostoru při jeho naplnění až ke stropu. Při plném obsazení pěti osobami nabízí „kufr“ objem 390 litrů, který lze zvětšit až na 2160 l (po střechu). Takové hodnoty nedosahují ani některá rodinná kombi střední třídy. K přeměně pětimístné varianty na dvoumístnou „dodávku“ stačí jen obě části zadního sedadla včetně opěrek sklopit dopředu, čímž vznikne zcela rovná podlaha. Verso nabízí celkem šest uspořádání sedadel, přičemž prostřední, které je i vyjímatelné, lze sklopením přeměnit na odkládací stolek.
Zavazadlový prostor je dobře přístupný zadními dveřmi, jejichž upevnění ke karosérii bychom spíš raději viděli na levé straně, aby se otevíraly směrem k chodníku.
Toyota Yaris Verso se může dále pochlubit více než třiceti úložnými prostory, např. prostor nad sluneční clonou je vhodný třeba pro ukládání map nebo dokumentů, uprostřed je ještě schránka na drobnosti. Praktičnost vozu podtrhuje ještě vyjímatelná příruční svítilna, která se po zasunutí zpět na své místo samočinně dobíjí. Jinak slouží jako klasické stropní světlo.
Dobrý výhled z vozu má na svědomí jak panoramatické čelní sklo, tak i velká zasklená plocha dvouprostorové karosérie a také výše posazené sedadlo řidiče a spolujezdce.
Zážehový řadový čtyřválec 1.3 s technologií proměnného časování ventilů VVT-i a přímým zapalováním vyvine největší výkon 63 kW (86 k) při 6000 ot./min a točivý moment 124 N.m při 4400 otáčkách. Díky proměnnému časování ventilů je ca 110 N.m k dispozici od 2450 do 5350 ot./min. To zaručuje vozu o celkové hmotnosti 1500 kg docela slušnou dynamiku při nízké spotřebě. Při ekonomickém provozu se lze dostat na spotřebu ca pěti litrů benzínu, svižnější jízda si řekla zhruba o šest litrů na sto kilometrů.
Technickou novinkou, použitou však už u Yarise, je třírozměrný digitální displej umístěný uprostřed horní části přístrojové desky a natočený směrem k řidiči. Nahrazuje tak konvenční analogové přístroje. Aktuální rychlost zobrazuje trojice velmi dobře čitelných velkých číslic zelené barvy, zatímco otáčky motoru a stav paliva znázorňují grafické symboly.
Řazení všech pěti „rychlostí“ jde přesně, stejně jako řízení s posilovačem. V zatáčkách se vůz choval spíš neutrálně a díky mimořádně dlouhému rozvoru a krátkým převisům také velice stabilně.
V provedení Linea Luna za cenu 474 000 Kč zahrnuje Toyota Yaris Verso mj. ABS, dva čelní airbagy, elektrické ovládání předních oken a zpětných zrcátek, nastavitelný volant, palubní počítač, dálkové zamykání atd. V případě zabudování klimatizace se cena zvyšuje ca o 35 tisíc korun.
Cena by se někomu mohla zdát vyšší, ale podle našeho názoru se za ní ukrývá vysoká užitná hodnota srovnatelná, nebo dokonce v některých případech i předstihující leckterý větší automobil.