Toyota Yaris s výkonným motorem 1 l

Toyota Yaris vyniká použitím nejmodernější techniky pod kapotou. K pohonu vozu slouží v mnoha ohledech špičkový benzinový čtyřválec. Jeho zdvihový objem činí 998 cm3 a je jedním z nejmenších motorů, které se montují do vozů nižší třídy. Ze skromného objemu dokáže vyvinout výkon 50 kW při 6000 otáčkách za minutu. Vzhledem k nízké hmotnosti vozu je více než dostatečná hodnota točivého momentu, který vrcholí 90 N.m při 4100/min.

Toyota Yaris s výkonným motorem 1 l

U automobilů nižší třídy se ovšem nehledí ani tak na výkon, jako na příznivou spotřebu paliva. Podle přísné evropské metodiky kombinovaná spotřeba benzinu činí 5,6 litru na 100 kilometrů. Nízká spotřeba bývá obvykle doprovázena zvýšením podílu některých složek v emisích. To však neplatí pro motor Yarisu, protože ten minimální spotřeby nedosáhl prostřednictvím ochuzování směsi o palivo, ale jeho maximálně efektivním využitím a spalováním, a to za pomoci ve své třídě ojedinělých technických fines v čele s proměnným časováním ventilů a soustavou zapalování TDI.

Zatímco řada vozů nižší třídy nemá u svých menších motorů o výkonu kolem 50 kW ještě ani šestnáctiventilový rozvod a odpovídající síly musí dosahovat zvětšováním objemu na úkor vyšší spotřeby paliva a podílu emisí ve výfukových plynech, čtyřválec v Toyotě Yaris se kromě rozvodu DOHC se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců pyšní rovněž technicky vyspělým inteligentním systémem proměnného časování ventilů VVT-i. Tato kombinace špičkové techniky, v tak malém voze užité vůbec poprvé, se projevuje dosud nevídaně vyváženou nabídkou kvalitních jízdních schopností a provozní úspornosti. To proto, že systém VVT-i je na rozdíl od ostatních soustav variabilního časování, které pracují se dvěma nebo třemi polohami vačkových hřídelů, kontrolován počítačovou jednotkou, která nastavuje časování daleko přesněji. Dokáže totiž vytvořit nekonečně mnoho poloh vačkového hřídele – přesně podle aktuálních jízdních podmínek. Počítač v řídicí jednotce motoru ECU sleduje otáčky motoru a jízdní styl řidiče a při nízkých či středních otáčkáchzvyšuje překrytí otevření ventilů. Naopak při vysokých otáčkách toto překrytí snižuje.


Výsledkem je vysoký točivý moment nabízený v celém spektru otáček motoru, a to vše při nízké spotřebě paliva i redukovaných emisích škodlivin ve výfukových plynech. Přesné časování soustavy zapalování zajišťuje systém TDI, jenž byl původně vyvinut pro špičkové vozy, jako je Camry V6. Motor má také velmi pečlivě navržený sací trakt. Ten je vyroben z pryskyřice, čímž se snížila jeho hmotnost a navíc se odstranila nežádoucí interakce se samotným motorem.


Toyota Yaris je díky tomuto motoru nejen nezvykle úsporná a ohleduplná k životnímu prostředí, ale také nabízí nadprůměrnou dynamiku. Podle interních měření zvládne akceleraci z klidu na 100kilometrovou rychlost kolem 12 sekund a maximálně dosáhne 156 km/h.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...