Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu

Malý, ale uvnitř mimořádně prostorný vůz s šestistupňovou manuální převodovkou a bohatou výbavou v základní ceně.

Design Yarise je osobitý a elegantní. Přesto, že Yaris je malý vůz, interiér vozu je překvapivě prostorný: pro řidiče a spolujezdce je tam opravdu dostatek místa, stejně tak i pro cestující na zadních sedadlech. Za zmínku stojí možnost posunu zadních sedadel a úpravy sklonu opěradel zadních sedadel pro zaujetí pohodlnější polohy cestujících. V interiéru vozu je praktických 18 úložných schránek a další odkládací prostory.

Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu

Zavazadlový prostor má objem 272 litrů, po posunutí zadních sedadel vpřed se však zvětší na 363 l a sklopením zadních sedadel dokonce na 738 l.

Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu

Při pohledu na Yarise mně ihned napadla myšlenka, jak lehce se mi bude s tímto vozem parkovat a jezdit ve městě. Vždyť Yaris je dlouhý jen 378 cm, široký 170 cm a vysoký 153 cm.

Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným benzinovým motorem 1,33 l v redakčním testu

Útulný interiér Yarise nelze jinak než pochválit: esteticky řešený a barevně líbivý. Pohodlná přední sedadla s dobrým bočním vedením všestranně seřiditelná, řidičovo sedadlo i s výškovým nastavením. To spolu s nastavitelnou polohou volantu v obou rovinách mně umožnilo zaujmout optimální pozici pro pohodlné a bezpečné vedení vozu. K tomu přispělo i ergonomické rozmístění sdělovačů a ovládačů. Centrální digitální displej umístěný uprostřed před předním oknem na palubní desce je velmi dobře sledovatelný.

Benzinový čtyřválcový motor 1,33 Dual VVT-i má výkon 74 kW při 6000 ot/min a nejvyšší hodnoty točivého momentu 132 Nm dosahuje při 3800 ot/min. Podle údajů výrobce dosahuje Yaris s tímto motorem nejvyšší rychlost 175 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,7 sekundy a má kombinovanou spotřebu 5,1 l na 100 km. Během testu jsem dosáhl kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km, jezdil jsem však většinou pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Při jízdě nízkou hladinu hluku v interiéru významně ovlivňuje velmi dobré odhlučnění nejen motoru, ale i podvozku. K malé spotřebě nesporně přispěla i vhodně odstupňovaná manuálně řazená šestistupňová převodovka.

Konstrukčně velmi dobře propracovaný podvozek Yarise mně umožňoval spolu s živým motorem, s dobrou akcelerací i v nižších otáčkách, dosahovat vyšších průměrných rychlostí a projíždět i ostřejší zatáčky rychle a bezpečně. Yaris vykazuje dobrou stabilitu a velmi dobře drží stopu.

Cena Toyoty Yaris ve stupni výbavy Terra Cool v pětidveřovém provedení s benzinovým motorem 1,3 l Dual VVT-i s  šestirychlostní manuální převodovkou je 304 900 Kč. Tato základní cena obsahuje bohaté vybavení: elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, výškově nastavitelný volant, nastavitelné sedadlo řidiče i výškově, elektrický posilovač řízení, otáčkoměr a rychloměr, palubní počítač, klimatizaci, rádio s RDS s přehrávačem CD + Aux-in, MP3 WMA přehrávač, imobilizér, systémy ABS+EBD+BA, třetí brzdové světlo s LED diodami, airbagy řidiče a vypínatelný spolujezdce, boční airbagy, kolenní airbag řidiče a uchycení dětské sedačky ISOFIX. Na Yaris je poskytována tříletá záruka a na prorezavění 12 let.

Toyota Yaris je dodáván s třídveřovou nebo  pětidvéřovou karoserií s tříválcovým benzinovým dvanáctiventilovým motorem 1,0 l (51 kW), čtyřválcovým šestnáctiventilovým 1,33 l (74 kW) a naftovým čtyřválcovým osmiventilovým motorem 1,4 l D-4D (66 kW). Je možné volit s ohledem na zvolený motor ze šesti stupňů výbavy: Yaris, Yaris Cool, Terra, 998, Terra Cool, Luna, S a Sol. Převodovky jsou manuální pětistupňové a šestistupňové, s motorem 1,3 a 1,4 D-4D je možná i převodovka Multi Mode (cena vyšší o 18 000 Kč), kde řazení probíhá bez spojkového pedálu buď plně automaticky anebo můžeme volbu rychlosti provádět manuálně.

Ceny Toyoty Yaris jsou podle zvolené verze karoserie, motoru, převodovky a stupně výbavy od 249 900 do 462 900 Kč. Všechny uváděné ceny jsou včetně DPH.

Vzhledem k různým akcím je vhodné se informovat o současně platných cenách u autorizovaného prodejce Toyoty.

Na našem trhu se Yaris těší dlouhodobě značné oblibě, v roce 2008 jej zakoupilo 2673 zákazníků a od ledna do konce května letošního roku již 684.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...