Toyota vyvinula špičkový jízdní simulátor

Maximálně realistické prostředí napomáhá při vývoji technologií aktivní bezpečnosti

Toyota (TMC) oznámila, že vyvinula špičkový jízdní simulátor umožňující účinně analyzovat jízdní charakteristiky z pohledu průměrných řidičů. Nové zařízení napomůže při vývoji a testování technologií aktivní bezpečnosti zaměřených na snížení počtu dopravních nehod.

Toyota vyvinula špičkový jízdní simulátor
Toyota vyvinula špičkový jízdní simulátor

Jízdní simulátor je instalován v technickém centru Higashifuji firmy TMC v Susono City v japonské prefektuře Shizuoka. Zařízení využívá video, simulátor zrychlení a další technologie umožňující výzkumným a vývojovým pracovníkům provádět jízdní zkoušky, jejichž nasazení v reálném světě by bylo příliš nebezpečné, nebo které by vyžadovaly specifické jízdní podmínky. Nové zařízení dokáže nasimulovat jedno z nejrealističtějších prostředí na světě, a tak nabízí řidičské zkušenosti blížící se podmínkám skutečného provozu, čímž umožňuje přesné hodnocení jízdních charakteristik.

Toyota vyvinula špičkový jízdní simulátor
Toyota vyvinula špičkový jízdní simulátor

Klíčovým prvkem této virtuální reality je nasazení skutečného automobilu, který je umístěn na plošině uvnitř kopule o průměru 7,1 metru. Strop přitom slouží jako obrovská konkávní videoobrazovka, na kterou se promítá obraz v celé šíři 360°. Při řízení vozu se s kopulí manipuluje – je zde zařízení pro naklánění, vibrace a další pohyby. Simulátor zajišťuje podélný pohyb o rozsahu 35 m a příčný 20 m, což je světová šipka — vše přitom probíhá za přesného řízení pomocí počítače. Výsledkem je věrná simulace skutečných pocitů při řízení, včetně smyslu pro rychlost, zrychlení, jízdní pohodlí při průjezdu zatáčkami a dalších jízdních manévrech. Pocity jsou ještě realističtější díky zvukovým efektům.

TMC vychází ze své koncepce integrovaného řízení bezpečnosti, která určuje směr vývoje automobilů v oblasti bezpečnostních technologií. Firma plánuje jízdní simulátor plně využívat v rámci výzkumu a vývoje nejen bezpečnostních systémů používaných přímo v automobilech, ale i systémů podporujících bezpečnou jízdu, které integrují vozy do okolní infrastruktury.

Jízdní simulátor bude používán zejména pro dva účely:

Analýza jízdních charakteristik a vývoj technologií aktivní bezpečnosti. Analýzy jízdních charakteristik za nejrůznějších podmínek, jako je např. nižší pozornost věnovaná okolí (usnutí za volantem či ospalost), nedostatek pozornosti vůči možnému nebezpečí (rozhlédnutí ze strany na stranu, nedbalá kontrola bezpečnosti na vozovce), řízení pod vlivem (opilost, únava či nemoc) a také vývoj technologií aktivní bezpečnosti pro účinné snižování počtu dopravních nehod.

Testování účinnosti technologií aktivní bezpečnosti. Na základě výše uvedeného: hodnocení účinnosti a proveditelnosti integrace systémů pro varování řidiče a řízení vozidla s cílem snížit počet dopravních nehod tak, aby byl ověřen vliv technologií aktivní bezpečnosti.

Jízdní simulátor – technické parametry

Velikost kopule Výška: 4,5 m; průměr: 7,1 m
Pohyblivost kopule Max. 35 m v podélném směru, 20 m v příčném směru
Naklánění kopule Max. 25°
Vibrace Max. výkyv 50 mm nahoru a dolů
Přetížení Max. 0,5 G
Otáčení plošiny Max. 330° oběma směry

Uvedené parametry v tabulce potvrzují, že Toyota vyvinula špičkový jízdní simulátor.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...