Toyota ukázala pokroky při vývoji vodíkového motoru

Sportovní divize Toyoty, Toyota Gazoo Racing (TGR), zveřejnila na svém oficiálním kanálu video, které popisuje vývoj konceptu vozu AE86 H2 se spalovacím vodíkovým motorem a BEV s elektromotorem.

Ve videu nový prezident Gazoo Racing Company Tomoya Takahashi, který má na starosti vodíkový koncept a nový prezident Lexus International Takeshi Watanabe, odpovědný za elektrický vůz, přibližují své názory na vývoj těchto vodíkových vozů. Odhalují zákulisí jejich vzniku, výrobní postupy i postřehy samotných inženýrů.

Koncept vodíkové Toyoty AE86-H2

Podle Watanabeho mnoho lidí cítí úzkost z toho, že máme opustit automobily v podobě, na kterou jsme byli mnoho let zvyklí. Toyota se proto rozhodla vzít starší vůz a na jeho základě vytvořit něco nového. „Naším záměrem bylo do stávajícího vozu aplikovat v největší možné míře již známé technologie. Chtěli jsme využít vodíkový pohon ve stávajícím modelu a udělat ho zábavnější. Pro to jsme použili naši srdeční záležitost AE86,“ dodal Takahashi.

Výsledkem je výborná akcelerace a sportovní výkony

U vodíkového modelu bylo potřeba vůz zcela rozebrat, vyčistit a znovu nalakovat. Pro přepracování stávajícího motoru na spalování vodíku konstruktéři TGR využili 3D modelování i nejnovější poznatky z moderní jednotky G16E. Ty bylo nutné zakomponovat do klasického mechanického agregátu. Zcela nově bylo nutné vytvořit svody a výfuk. Výsledkem je vůz s výbornou akcelerací a sportovními jízdními výkony.

Při vzniku elektrické verze šli konstruktéři jinou cestou. Z vozu zcela odstranili spalovací agregát a místo něj zabudovali elektromotor a baterie. Nešli přitom cestou maximalizace kapacity baterií pro co nejdelší dojezd, ale spíše se snažili zachovat nízkou hmotnost vozu. Výsledkem je lehké sportovní auto s mohutnou akcelerací. „S AE 86 mám osobní zkušenost a byl jsem překvapený, jak zábavné to auto s elektromotorem je,“ dodal Kenji Arai z vývojového oddělení Lexusu.

Koncept bateriové Toyoty AE86-EV

Cílem je uhlíková neutralita

V dalším videu TGR shrnuje za sezónu 2022 projekt vodíkového motoru jako možnosti dosažení uhlíkové neutrality, zahájený o dva roky zpátky.

Na projektu Toyota spolupracovala s mnoha partnery z celého světa. V roce 2022 pak proběhly předváděcí jízdy s vozem s vodíkovým motorem GR Yaris H2. Ten se zúčastnil dvou podniků WRC v srpnu v Belgii a v listopadu v Japonsku.

Toyota GR Yaris H2

V prosinci pak do svého prvního závodu mimo Japonsko vstoupil další koncept s vodíkovým motorem ORC Rookie GR Corolla H2. Byl nasazený ve vytrvalostním závodě Idemitsu 1500 Super Endurance 2022 na 25 hodin v Thajsku.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...