Nominace byly vybírány redaktory britského časopisu „Race Engine Technology“ a pořadí bylo určováno hlasováním aktivních profesionálů zabývajících se závodními motory napříč celým spektrem motoristického sportu po celém světě. Soutěžilo se ve čtyřech kategoriích: „Grand Prix“; „Celosvětový motoristický sport“; „Nejlepší severoamerický závodní motor“ a „Nejlepší alternativní závodní motor“ s jedním celkovým vítězem titulu „Závodní motor roku“.
Od zapojení hybridních automobilů do závodních soutěží si inženýři Toyoty slibují, že objeví způsoby, jak učinit hybridní pohony (nejznámějším sériovým vozem s tímto pohonem je Toyota Prius) ještě účinnějšími a lehčími. Letošní závodní vůz byl postaven na bázi ikonické Supry GT používané v závodech Super GT v Japonsku, která byla upravena a osazena speciálním závodním hybridním systémem. Pro vylepšení regenerace systému a provozní účinnosti během závodu byly do vozu přidány tyto dvě specifické technologie:
Tři elektromotory
Byl použit systém rekuperace energie ze všech čtyř kol, což zahrnuje elektromotory zabudované do předních kol a dále jeden elektromotor o výkonu 150 kW namontovaný na zadní nápravě. Díky tomuto systému rekuperace energie se třemi motory/generátory může vůz daleko účinněji obnovovat větší množství energie během prudkého zpomalení a při brzdění z vysokých rychlostí.
Speciálně navržený kondenzátor
Ve světle skutečnosti, že závodění představuje opakované zrychlování a zpomalování při plném výkonu systému, byl namísto běžných nabíjecích baterií použit systém rychlonabíjecích kondenzátorů.
Specifikace vozu Toyota Supra HV-R
Název vozu | Denso Toyota Supra HV-R |
Třída | GT/TP1 |
Motor | Upravený motor Super GT verze 3UZ-FE |
Obsah | 4480 cm3 |
výkon | 480 koní při 6800 ot./min. |
točivý moment | 510 Nm v 5600 ot./min. |
Elektromotor | Motor v předních kolech: 2 x 10kW Zadní motor: 150kW |
Hmotnost vozu | 1080 kg |
Název týmu | TOYOTA Team SARD |
Jezdci | Katsuyuki Hiranaka (Japonsko)Andre Couto (Portugalsko)Akira Lida (Japonsko)Tatsuya Kataoka (Japonsko) |
Ceny byly předány ve čtvrtek 8. listopadu na výstavě Professional Motorsport World Expo v německém Kolíně za sponzorství skupiny PMI Group a jejích členů, společností JE Pistons, Carillo a Wiseco.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií