Toyota RAV4 v testu redakce

V pětidveřovém provedení s naftovým motorem 85 kW.

Toyota RAV4 v testu redakce
Toyota RAV4 v testu redakce
Toyota RAV4 v testu redakce

Terénní Toyota RAV4 se svými zaoblenými tvary karoserie na mě zapůsobila přes svou robustnost svým elegantním designem velmi příznivě. Nádech na kapotě zdůrazňuje dynamiku vozu, široké pneumatiky připomínají, že Toyota se s vámi ráda vydá do terénu. Přes svou mohutnost nepůsobí RAV4 těžkopádně, že je to auto pohyblivé jsem se přesvědčil nejen v terénu, ale i při jízdě a zaparkováním ve městě.

Toyota RAV4 v testu redakce
Toyota RAV4 v testu redakce

Interiér s pohodlnými sedadly poskytuje dostatek místa pro všech pět cestujících. Sedadlo řidiče je i výškově nastavitelné, u volantu je možné nastavit jeho sklon. Palubní deska je elegantní a má sportovní vzhled. Sdělovače i ovládače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad a neodvádí nadbytečně pozornost řidiče od provozní situace, což jsem ocenil jak v hustém provozu ve městě tak i v terénu.

Toyota RAV4 v testu redakce
Toyota RAV4 v testu redakce
Toyota RAV4 v testu redakce

Dělená zadní sedadla jsou samostatně posunovatelná, jednotlivě sklápěná a po jejich vyjmutí z vozu se základní zavazadlový prostor o objemu 400 litrů podstatně zvětší. V interiéru je řada praktických úložných prostor.

Při jízdě jsem ocenil dobré odhlučnění motoru i podvozku. Zvuk motoru pronikající do interiéru vozu je přesně v takovém rozsahu, který neruší cestující a přitom umožňuje řidiči bez pohledu na otáčkoměr sžít se s motorem a plně vychutnávat jízdu s tímto vozem jak na silnici tak v terénu.


Testovaný RAV4 měl naftový šestnácti ventilový čtyřválcový motor objemu 2,0 litru D-4D s rozvodem paliva common rail. Jeho dosahovaný maximální výkon 85 kW a především pak mohutný točivý moment 250 Nm, který dosahuje motor již při 1800 ot/min a tuto hodnotu si drží nesníženou až do 3000 ot/min, mně umožňoval s vozem sportovní jízdu. I při projíždění ostrých zatáček ve vyšší rychlosti RAV4 drží stopu a nadbytečně se nenaklání. To je jistě především díky moderní konstrukci podvozku, vybaveného systémem ABS s EBD, diferenciálem Torsen s omezeným prokluzem, který zlepšuje rozjezd vozidla i jeho stabilitu, mezinápravovým diferenciálem, který zajišťuje vozu mimořádnou stabilitu a dále elektronicky řízenými systémy VSC a TRC, které udržují vůz pod kontrolou na jakémkoli povrchu a za všech podmínek. Zejména musím také vyzdvihnout konstrukci pérování vozu, které umožňuje rychlejší jízdu i na silnicích s horším povrchem. Pětirychlostní manuální převodovka má vhodně odstupňované rychlostní stupně a dobře se řadí.


Výrobce udává maximální rychlost 170 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,1 sekund. Kombinovanou spotřebu uvádí 7,1 litru/100 km. Během testu jsem dosáhl spotřebu nepatrně nižší.


RAV4 má úhel sjezdu i nájezdu 31 stupňů a přejezdový úhel 23 stupňů. Délka vozu je 422 cm, šířka 174 cm a výška 170 cm. Rozvor 249 cm.


Vybavení vozu i v základní nižší výbavě Terra je bohaté. Obsahuje mimo již uvedené: palubní počítač, airbag řidiče i spolujezdce, rádio a CD přehrávač se 4 repro s ovládáním na volantu, elektricky ovládaná okna i vyhřívaná vnější zrcátka, manuální klimatizaci, centrální zamykání dálkově ovládané, imobilizér, přední mlhovky, střešní lišty – a to vše za cenu 919 900 Kč.


Nejvyšší výbava SOL 2 pak navíc obsahuje: airbagy boční a okenní pro přední i zadní sedadla, CD přehrávač s 6 repro, navigaci, automatickou klimatizaci a tempomat. Cena v této bohaté výbavě je 1 129 900 Kč.


Pro informaci uvádím, že RAV4 je ve třídveřovém a pětidveřovém provedení, s benzinovými i naftovým motorem, manuální i s automatickou převodovkou a ve stupních výbavy Base, Terra, Sol a Sol 2. Nejlevnější RAV4 ve třídveřovém provedení v nejnižší výbavě stojí 629 900 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Corolla oceněna jako nejlepší kombík a rodinný vůz

Toyota Corolla oceněna jako nejlepší...

Toyota Corolla coby nejoblíbenější vůz segmentu C na světě byl dvakrát oceněn v prestižní anketě What Car 2024 Awards. Vůz získal dvě ocenění – verze hatchback byla zvolena Rodinným autem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Japonci oznámili průlom ve vodíkové technologii

Japonci oznámili průlom ve vodíkové...

Japonští vědci dosáhli průlomu, který by mohl usnadnit používání a skladování vodíkového paliva. Tým z Japonského institutu fyzikálního a chemického výzkumu vytvořil elektrodu, která...

Toyota testuje obří draky jako nový...

Toyota v Japonsku testuje využití velkých osmimetrových draků, kteří by se v budoucnu mohli stát zdrojem energie. Automobilka před lety vyvíjela letecké motory, které byly certifikovány ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota uvede novou generaci baterií s dojezdem až 1100 km

Toyota uvede novou generaci baterií s...

Automobilka Toyota vyvíjí novou generaci baterií s vyšší hustotou a lepším výkonem, což vede k prodloužení dojezdu a zkrácení doby nabíjení. Po roce 2026 budou vozy Toyota používat mimo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak bezpečně jezdit v zimě/hqdefault.jpg">

Jak bezpečně jezdit v zimě

Přichází zima a řidiči by měli věnovat větší pozornost bezpečnosti. Vedle kontroly a přípravy samotného vozu je dobré s sebou v zimě vozit některé dodatečné pomůcky, ale také vědět,...