Terénní Toyota RAV4 se svými zaoblenými tvary karoserie na mě zapůsobila přes svou robustnost svým elegantním designem velmi příznivě. Nádech na kapotě zdůrazňuje dynamiku vozu, široké pneumatiky připomínají, že Toyota se s vámi ráda vydá do terénu. Přes svou mohutnost nepůsobí RAV4 těžkopádně, že je to auto pohyblivé jsem se přesvědčil nejen v terénu, ale i při jízdě a zaparkováním ve městě.
Interiér s pohodlnými sedadly poskytuje dostatek místa pro všech pět cestujících. Sedadlo řidiče je i výškově nastavitelné, u volantu je možné nastavit jeho sklon. Palubní deska je elegantní a má sportovní vzhled. Sdělovače i ovládače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad a neodvádí nadbytečně pozornost řidiče od provozní situace, což jsem ocenil jak v hustém provozu ve městě tak i v terénu.
Dělená zadní sedadla jsou samostatně posunovatelná, jednotlivě sklápěná a po jejich vyjmutí z vozu se základní zavazadlový prostor o objemu 400 litrů podstatně zvětší. V interiéru je řada praktických úložných prostor.
Při jízdě jsem ocenil dobré odhlučnění motoru i podvozku. Zvuk motoru pronikající do interiéru vozu je přesně v takovém rozsahu, který neruší cestující a přitom umožňuje řidiči bez pohledu na otáčkoměr sžít se s motorem a plně vychutnávat jízdu s tímto vozem jak na silnici tak v terénu.
Testovaný RAV4 měl naftový šestnácti ventilový čtyřválcový motor objemu 2,0 litru D-4D s rozvodem paliva common rail. Jeho dosahovaný maximální výkon 85 kW a především pak mohutný točivý moment 250 Nm, který dosahuje motor již při 1800 ot/min a tuto hodnotu si drží nesníženou až do 3000 ot/min, mně umožňoval s vozem sportovní jízdu. I při projíždění ostrých zatáček ve vyšší rychlosti RAV4 drží stopu a nadbytečně se nenaklání. To je jistě především díky moderní konstrukci podvozku, vybaveného systémem ABS s EBD, diferenciálem Torsen s omezeným prokluzem, který zlepšuje rozjezd vozidla i jeho stabilitu, mezinápravovým diferenciálem, který zajišťuje vozu mimořádnou stabilitu a dále elektronicky řízenými systémy VSC a TRC, které udržují vůz pod kontrolou na jakémkoli povrchu a za všech podmínek. Zejména musím také vyzdvihnout konstrukci pérování vozu, které umožňuje rychlejší jízdu i na silnicích s horším povrchem. Pětirychlostní manuální převodovka má vhodně odstupňované rychlostní stupně a dobře se řadí.
Výrobce udává maximální rychlost 170 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,1 sekund. Kombinovanou spotřebu uvádí 7,1 litru/100 km. Během testu jsem dosáhl spotřebu nepatrně nižší.
RAV4 má úhel sjezdu i nájezdu 31 stupňů a přejezdový úhel 23 stupňů. Délka vozu je 422 cm, šířka 174 cm a výška 170 cm. Rozvor 249 cm.
Vybavení vozu i v základní nižší výbavě Terra je bohaté. Obsahuje mimo již uvedené: palubní počítač, airbag řidiče i spolujezdce, rádio a CD přehrávač se 4 repro s ovládáním na volantu, elektricky ovládaná okna i vyhřívaná vnější zrcátka, manuální klimatizaci, centrální zamykání dálkově ovládané, imobilizér, přední mlhovky, střešní lišty – a to vše za cenu 919 900 Kč.
Nejvyšší výbava SOL 2 pak navíc obsahuje: airbagy boční a okenní pro přední i zadní sedadla, CD přehrávač s 6 repro, navigaci, automatickou klimatizaci a tempomat. Cena v této bohaté výbavě je 1 129 900 Kč.
Pro informaci uvádím, že RAV4 je ve třídveřovém a pětidveřovém provedení, s benzinovými i naftovým motorem, manuální i s automatickou převodovkou a ve stupních výbavy Base, Terra, Sol a Sol 2. Nejlevnější RAV4 ve třídveřovém provedení v nejnižší výbavě stojí 629 900 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií