Novým víceúčelovým rekreačním vozem RAV 4, který se stal hned prodejním trhákem, zahájila v roce 1994 Toyota zcela novou éru. Příchod vozu znamenal revoluci ve třídě malých off-roadů a nabídl odklon od tradičních terénních vozů především tím, že byl lépe vybaven pro jízdu po silnici. Nyní přichází na český trh nová generace Toyoty RAV 4, jejíž světová premiéra se odehrála na jarním autosalonu v Ženevě. Stejně jako dosavadní model nabízí snadnou ovladatelnost a kompaktní rozměry, vyniká však výraznějším designem. To ostatně dokládá mohutná chladičová maska, masivní blatníky, nápadné pětiúhelníkové světlomety a originálně působící 16“ ráfky.
Zásluhou prodlouženého rozvoru (2280/2490 mm) při zachování kompaktních vnějších rozměrů mají cestující v tří- i pětidveřové variantě nyní větší prostor v oblasti hlavy, ramen i nohou a zvětšil se i zavazadlový prostor. Interiéru s atraktivním designem vévodí nápadná přístrojová deska, výškově stavitelný tříramenný volant s masivním věncem a prolisy pro správné a příjemné držení. Přední sedadla, navržená podle tzv. konceptu WIL (omezuje riziko zranění krku při nárazu zezadu) nabízejí nový tvar a větší možnost nastavení, zadní lze posunout o 150 mm a tím zvětšit místo pro nohy nebo zavazadla.
Dva nové zážehové čtyřválce s 16ventilovým rozvodem, dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců a proměnným časováním ventilů VVT-i mají objem 1.8 a 2.0 a jsou uloženy vpředu napříč.
Pohonné jednotky:
motor | 1.8 | 2.0 |
výkon (kW/k/min-1) | 92/125/6000 | 110/150/6000 |
toč. moment (N.m/min-1) | 161/4200 | 192/4000 |
spotřeba (l/100 km) | 7,4 | 8,8 |
zrychlení 0 – 100 km/h (s) | 12,2 | 10,6 |
rychlost (km/h) | 175 | 185 |
Motor 1.8 je nabízen s pětistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol, zatímco dvoulitr má stálý pohon všech kol prostřednictvím stejné převodovky, případně čtyřstupňové samočinné.
Radost z jízdy umocňuje nezávislé zavěšení všech kol a upravené pérování pro příznivější stabilitu i pohodlí. Další inovaci představuje speciálně navržený pomocný rám, k němuž jsou nápravy uchyceny. Konstrukce přední nápravy, složené ze spodního ramene ve tvaru L a vzpěry McPherson, byla upravena pro použití plynových tlumičů s nízkotlakovou náplní dusíku v kombinaci s příčným torzním stabilizátorem.
Toyota RAV 4 je standardně vybavena systémem ABS v kombinaci s elektronickou distribucí brzdného účinku EBD. Díky kotoučovým brzdám (vpředu o průměru 15“ a s vnitřním chlazením) dokáže vůz zabrzdit na krátkou vzdálenost, a to i při opakovaném zpomalování. Lehká, ale velmi pevná samonosná karosérie s účinnými deformačními zónami zajišťuje vysokou úroveň pasivní bezpečnosti. Při návrhu nové RAV 4 se počítalo mj. s možností kontaktu cestujících s obložením interiéru a proto byl v oblasti nohou i hlavy použit speciální materiál tlumící náraz.
Toyota RAV 4 se prodává v rozmezí od 674 850,- Kč (třídv. 1.8) až po 874 850,- Kč (pětidv. 2.0 automat).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií