Toyota Racing oslavila v Bahrajnu titul mistra světa v poháru jezdců a současně vítězství v závodě

Tým TOYOTA Racing vyhrál 6h závod v Bahrajnu, když v letošním ročníku Mistrovství světa vytrvalostních soutěží FIA triumfoval už popáté a Anthony Davidson se Sébastienem Buemim si před posledním závodem sezóny zajistili titul v Poháru jezdců.

WEC 6 Hours of Bahrain

WEC 6 Hours of Bahrain

Toyota Racing oslavila v Bahrajnu titul mistra světa v poháru jezdců a současně vítězství v závodě

Posádka vozu č. 7 TS040 HYBRID ve složení Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Mike Conway

– vybojovala díky solidnímu výkonu první vítězství v této sezóně a tým TOYOTA Racing tak letos ovládl už pátý závod.

Anthony a Sébastien obsadili v Bahrajnu 11. příčku, když kvůli technické závadě ztratili spoustu času, ale i to jim stačilo k zisku titulu v Poháru jezdců, protože jeden závod před koncem sezóny mají v průběžném pořadí nedostižný náskok.

TOYOTA se tak může radovat z prvního titulu světového šampióna v Poháru jezdců od roku 1994, kdy Didier Auriol triumfoval v Mistrovství světa v rallye.

Tímto výsledkem si TOYOTA zároveň upevnila své postavení v čele Poháru konstruktérů

– ve kterém vede před týmem Audi už o 40 bodů a 30. listopadu se bude v Sao Paulu v posledním závodě sezóny bojovat o posledních 44 bodů.

Závod v Bahrajnu nabídl dramatickou podívanou. Hned po startu se Sébastien a Alex, kteří v kvalifikaci obsadili 2., resp. 4. místo, propadli startovním polem. Zaváhání v první zatáčce ale dokázaly oba vozy TS040 HYBRID brzy dohnat a díky několika úspěšným předjížděcím manévrům Sébastiena Buemiho se posádka vozu č. 8 usadila už v 7. kole v čele závodu, zatímco stejně bojovně naladěný Alex se vyšplhal na 3. pozici. Žluté vlajky, které 30 minut po startu zavlály na celém okruhu, využili oba piloti k rychlým zastávkám v boxech, ve kterých si nechali vyměnit pneumatiky a doplnit palivo. Díky pomalu jedoucímu startovnímu poli ztratili oba jezdci v boxech jen minimum času a na trať se tak vrátili na 3., resp. 4. místě.

Brzy ale opět začali stoupat a hodinu po startu závodu už opět dominovali. Sébastien na první a Alex na druhé pozici zajížděli podobné časy a pomalu se zbytku startovního pole vzdalovali. Po 90 minutách zamířila obě auta ve stejném kole znovu ke svým mechanikům, s odstupem pouhých 9 vteřin. Do kokpitu vozu č. 7 usedl Mike a Sébastien předal volant Anthonymu, který se z boxů vrátil do čela závodu. To ale nemělo dlouhého trvání. Vůz č. 8 musel brzy opět do boxů kvůli výměně alternátoru. Mike s vozem č. 7 se tak dostal do vedení, zatímco Anthony se po 30 minutách vrátil do závodu na 26. místě se ztrátou 17 kol. Po další krátké zastávce, při které mechanici pouze zkontrolovali, že nový alternátor funguje dobře, se Anthony vydal na stíhací jízdu s jasným cílem – dokončit závod a s předstihem si zajistit titul v Poháru jezdců. Posádka vozu č. 7 měla cíl jiný. Mike vytrvale navyšoval svůj náskok a v polovině závodu převzal volant Stéphane s náskokem už téměř jedné minuty.

Do kokpitu vozu č. 8 se následně vrátil Sébastien

– a pokračoval ve skvělé jízdě, kterou brzy ozdobil nejrychlejším kolem závodu. Stéphane s vozem č. 7 si s přehledem hlídal vedoucí pozici a na poslední hodinu předal řízení Alexovi. Vůz č. 8 rychle stoupal startovním polem a 50 minut před koncem závodu, kdy Sébastiena naposledy vystřídal Anthony, kroužil už na 13. místě.

V závěrečných minutách jela obě auta téměř bok po boku.

Alex ve voze č. 7 proťal cílovou čáru s náskokem 50.460 s a dvojnásobnou radost týmu TOYOTA Racing dovršil Anthony průjezdem pod šachovnicovým praporem.

Yoshiaki Kinoshita, prezident týmu:

“Gratuluji Anthonymu a Sébastienovi k zisku titulu světových šampiónů. Titul si plně zaslouží, ovšem není to jen ocenění samotných jezdců, ale poděkování celému týmu za fantastické úsilí. Je to opravdu veliký úspěch, především proto, že letos začala nová éra v úsporné spotřebě paliva. Anthony a Sébastien se stali prvními mistry světa podle těchto nových pravidel a my jsme velmi pyšní, že závodní hybridní systém Toyota potvrdil svůj výkon a pomohl jim k zisku titulu. Chtěl bych poděkovat všem lidem, kteří se na tom podíleli – všem v TOYOTA Motorsport GmbH v Kolíně, našim kolegům v divizi motoristického sportu i hybridnímu oddělení TOYOTA Motor Corporation v Japonsku, stejně jako našim přátelům ze společnosti ORECA a všem našim partnerům. Také bych chtěl vzdát hold našim fanouškům, kteří nás od samotného začátku našeho projektu podporovali. Samozřejmě také velmi gratuluji Alexovi, Stéphanovi a Mikovi, kteří dnes nenašli přemožitele. Po několika závodech, ve kterých posádku vozu č. 7 brzdila spousta nejrůznějších faktorů, dnes ukázali, že jsou velmi rychlí a trpěliví, a to na trati, která je z hlediska pneumatik jednou z nejnáročnějších. Odvedli skvělou práci.“

TS040 HYBRID #7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Mike Conway)

Závod: 1. místo, 195 kol, 6 zastávek v boxech. Nejrychlejší kolo: 1 minuta 46.377 s

Alex Wurz:

“Jsem moc šťastný za týmové kolegy, kteří se stali světovými šampióny. Celou sezónu jezdili neskutečně. My jezdci spolu velmi úzce spolupracujeme a panuje mezi námi skvělá atmosféra. Teď, když se stali mistry světa, musí si to pořádně užít. My jsme vyhráli závod a já z toho mám velkou radost. Musím říct, že je to díky Stéphanovi, který nás před tímto víkendem přesvědčil o správném nastavení vozu. Měli jsme výborné auto a odvedli vynikající týmovou práci.“

Stéphane Sarrazin:

“Gratuluji Anthonymu a Sébastienovi. Letošní sezóna se jim báječně vydařila a tento okamžik si naprosto zaslouží. Mám velkou radost z dnešního závodu. Je fantastické opět vyhrát, obzvlášť tady v Bahrajnu, kde jsem vloni vyhrál ve voze č. 8. Při mé dnešní jízdě jsem musel trošku šetřit palivo, abychom se vyhnuli nutnosti pozdějšího tankování. Myslím, že jsem celou situaci zvládl a jezdil jsem dobře. Dnes nám prostě všechno vyšlo. S Alexem a Mikem jsme se výborně doplňovali, vlastně celý tým fungoval fantasticky, a to nejen tento týden, ale po celou sezónu.“

Mike Conway:

“Anthony a Sébastien to dokázali a získali titul světových šampiónů. Během celé sezóny si vedli neskutečně dobře. Dnes se výborně dařilo i nám s vozem č. 7. Stéphane a Alex jezdili úžasně a já jsem se svým výkonem také spokojený. Je skvělé, že jsem mohl oplatit důvěru a podporu, kterou jsem cítil od celého týmu. Je to moje první vítězství v Mistrovství světa vytrvalostních soutěží, v mém druhém závodě za Toyotu – to je výborný výsledek a nádherný den. Tento okamžik si budu pamatovat velmi dlouho.“

TS040 HYBRID #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi)

Závod: 11. místo, 177 kol, 7 zastávek v boxech. Nejrychlejší kolo: 1 minuta 45.989 s

Anthony Davidson:

“Letošní sezóna je neskutečná. Pro mě osobně je toto jednoznačně největší úspěch v mojí kariéře, proto je pro mě dnešek velkým dnem. Ještě nikdy jsem se nestal světovým šampiónem, takže to pro mě opravdu hodně znamená a myslím, že mi to ještě ani pořádně nedochází. Tým odvedl úžasnou práci a připravil nám nejrychlejší auto. Nezískali jsme titul takovým způsobem, jak jsme chtěli, ale nestěžuju si. Chtěl bych moc poděkovat mechanikům za to, že dnes dokázali vrátit auto do závodu, a to nejen mechanikům od vozu č. 8, ale také od vozu č. 7, kteří nám pomáhali. Za tímto titulem stojí vynikající týmová práce a já jsem velmi vděčný všem, kteří se na tom podíleli. Dnešek je báječný den, ale ještě musíme dokončit práci v Brazílii a získat titul v Poháru konstruktérů.“

Sébastien Buemi:

“Jsem nesmírně šťastný. Vyhrát Mistrovství světa, to je prostě nádherný pocit. Sice se nám to nepodařilo tak, jak jsme chtěli, ale jsme opravdu šťastní. Vyhrát šampionát, ve kterém soupeříte s takovými týmy, jako jsou Porsche a Audi, to je fantastický úspěch. Měli jsme dnes auto, se kterým jsme mohli zvítězit, ale jsem šťastný, že se to povedlo vozu č. 7. Chci poděkovat celému týmu, protože abyste mohli získat titul, potřebujete výborné auto a přesně takové jsme měli. Přestože je to titul v Poháru jezdců, je to ve skutečnosti titul pro celý tým, protože bez všech lidí v boxech, v Kolíně a v Higashifuji bychom tady s Anthonym dnes nestáli. Pokud se nám podaří vyhrát v Brazílii také Pohár konstruktérů, bude to fantastická sezóna.“

O účasti týmu TOYOTA Racing v Mistrovství světa vytrvalostních soutěží:

Mistrovství světa vytrvalostních soutěží FIA (WEC) se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983 a zahájila tak své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích. Od roku 1985 startovaly vozy TOYOTA už v 16 závodech 24 hodin Le Mans, přičemž nejlepším umístěním byla druhá příčka ve čtyřech ročnících (1992, 1994, 1999 a 2013). V roce 2012 vstoupila TOYOTA do obnoveného Mistrovství světa vytrvalostních soutěží s týmem TOYOTA Racing a se svým prvním hybridem v kategorii LMP1, vozem TS030 HYBRID, který během dvou sezón vyhrál pět ze čtrnácti závodů, v nichž startoval. Letos ho následoval model TS040 HYBRID s výkonem 1000 koňských sil a pohonem všech kol, který zvítězil hned při svém debutu. Tato auta navrhla a zkonstruovala společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), která zastřešuje závodní tým. TMG je někdejší domovskou základnou továrních týmů TOYOTA ve Světovém šampionátu v rallye a ve Formuli 1 a v letech 1998-99 zajišťovala konstrukci a provoz vozu TOYOTA TS020 Le Mans. Kromě účasti v motoristických soutěžích nyní TMG působí i jako poskytovatel „high-performance“ konstrukčních služeb pro třetí strany, stejně tak jako pro vozy skupiny TOYOTA.

www.toyotahybridracing.com / www.toyota-motorsport.com www.facebook.com/toyotamotorsport / @Toyota_Hybrid

Magazín: www.toyotalife.toyota.cz

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Nová Toyota Prius zvítězila v kategorii designu soutěže World Car 2024 na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Na dalších místech skončil Ford Bronco a Ferrari Purosangue. Vítěze vybírala...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota začala vyvíjet generátor vodíku s extrémním výkonem

Toyota začala vyvíjet generátor vodíku...

Toyota začala pracovat na vývoji ekologického generátoru vodíku, který bude schopný vyrábět až 100 kg tohoto paliva za hodinu. To je 12krát víc než doposud. Automobilka kvůli tomu uzavřela...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Corolla oceněna jako nejlepší kombík a rodinný vůz

Toyota Corolla oceněna jako nejlepší...

Toyota Corolla coby nejoblíbenější vůz segmentu C na světě byl dvakrát oceněn v prestižní anketě What Car 2024 Awards. Vůz získal dvě ocenění – verze hatchback byla zvolena Rodinným autem...