V Brazílii na 6h závodu na okruhu Interlagos nedaleko Sao Paula se rozhodne o vítězi letošní sezóny Mistrovství světa vytrvalostních soutěží FIA v Poháru konstruktérů.
Anthony Davidson a Sébastien Buemi, posádka vozu č. 8 TS040 HYBRID
– si zajistili titul v Poháru jezdců už před necelými dvěma týdny v předposledním závodě sezóny v Bahrajnu a tým tak stojí na prahu historického úspěchu. TOYOTA se může stát prvním japonským vítězem Mistrovství světa vytrvalostních soutěží od vzniku šampionátu v roce 1953. Triumf má doslova na dosah, když v průběžném pořadí Poháru konstruktérů vede o 40 bodů, přičemž v Brazílii bude k mání maximálně 44 bodů.
Kazuki Nakajima se měl právě o tomto víkendu vrátit do kokpitu vozu č. 7 TS040 HYBRID, když minulý závod v Bahrajnu chyběl kvůli svým povinnostem v šampionátu Super GT. Jenže kvůli problémům se získáním platného pracovního víza, na které nemá TOYOTA Racing žádný vliv, přijde Kazuki také o vrchol sezóny v Sao Paulu. Při absenci Kazukiho Nakajimy doplní Alexe Wurze a Stéphana Sarrazina opět Mike Conway. Tato trojice triumfovala s vozem č. 7 už v Bahrajnu a vyjela tak pro tým třetí vítězství v řadě za sebou a páté v dosavadních sedmi odjetých závodech letošní sezóny.
Na okruhu Interlagos slavila Toyota už v nedávné minulosti.
Před dvěma roky v teprve třetím závodě týmu Toyota Racing v tomto šampionátu vybojoval vůz č. 7 právě v Brazílii premiérovou pole position a vítězství. Vloni mohl tým tento úspěch zopakovat, ale veškerá snaha vzala za své hned na začátku závodu, kdy do vozu č. 8 narazila posádka ze třídy LMP2 a vůz č. 8 musel odstoupit.
Program závodního víkendu na okruhu Interlagos:
Pátek 28.listopadu:
- první tréninky od 13:00-14:30 a 17:30-19:00
Sobota 29.listopadu
- závěrečný trénink od 10:00-11:00
- kvalifikace od 15:20 do 15:45
Neděle 30.listopadu
- Šestihodinový závod odstartuje ve 13:00 hodin místního času.
Yoshiaki Kinoshita, prezident týmu:
“Náš úkol v Brazílii je jasný – chceme získat titul v Poháru konstruktérů. Jsme ve velmi silné pozici, vedeme průběžné pořadí, ale do té doby, než projedeme pod šachovnicovým praporem v Brazílii, není ještě vůbec nic jisté. Interlagos je trať, která nám v minulosti velmi svědčila a já mám krásné vzpomínky především na náš první závod před dvěma roky. Doufám, že si v neděli večer užijeme pořádnou oslavu, ale než začneme myslet na oslavu, musíme, tak jako vždy, udělat vše, co je v našich silách a v závodě odvést co nejlepší práci.“
Alex Wurz (TS040 HYBRID č. 7):
“Sao Paulo je opravdu skvělá trať, protože je tak trošku staromódní. Interlagos – to je prostě bohatá historie a brazilští fanoušci, kteří vždycky vytvoří výjimečnou atmosféru. Stejně jako spousta jezdců i já tuto trať miluju. Letos obzvlášť bude závod v Brazílii velmi zajímavý, protože trať dostala nový povrch. Už při závodě Formule 1 jsme viděli, že nový povrch nabízí mnohem vyšší přilnavost, takže teď musíme brát v potaz jiné faktory, které ovlivňují výdrž pneumatik, než tomu bylo vloni. Bude zajímavé sledovat, kdo dokáže na tyto změny reagovat nejrychleji a nejlépe.“
Stéphane Sarrazin (TS040 HYBRID č. 7):
“Na závod v Brazílii se zase moc těším. Vůz TS040 HYBRID je letos neskutečně rychlý na každé trati, takže věřím, že i tento víkend budeme mít fantastické auto. My z vozu č. 7 jsme byli moc šťastní, že jsme minule v Bahrajnu vyhráli a samozřejmě Anthony se Sébastienem byli nadšení ze zisku titulu v Poháru jezdců. Všichni jsme si to moc užili, ale teď se zase musíme vrátit do práce. Naším cílem je teď zisk titulu v Poháru konstruktérů pro Toyotu. To by byl parádní způsob, jak zakončit letošní skvělou sezónu.“
Mike Conway (TS040 HYBRID č. 7):
“Jsem šťastný, že se můžu vrátit do kokpitu vozu č. 7. Nečekal jsem, že budu v Brazílii závodit, takže pozvánka týmu mě moc mile překvapila. Na druhou stranu Kazuki je určitě hodně zklamaný, především z okolností, které ho nepustí do závodu. Ale pro mne je to vynikající možnost najet další kilometry v tomto autě a zase pracovat s tímto týmem. V Bahrajnu jsem byl se svým výkonem spokojen, navíc jsme vyhráli závod. Takže do Brazílie pojedu velmi pozitivně naladěn a s odhodláním znovu přispět mým dílem k tomu, aby tým uspěl v boji o titul v Poháru konstruktérů.“
Anthony Davidson (TS040 HYBRID č. 8):
“Po napětí v Bahrajnu a nakonec obrovské radosti ze zisku titulu v Poháru jezdců by měl být závodní víkend v Brazílii pro mne i Sébastiena o něco klidnější. To samozřejmě neznamená, že bychom k závodu nechtěli přistoupit zodpovědně – to ani náhodou. Chtěl bych sezónu zakončit vítězstvím, protože by to byla ta nejlepší tečka za neuvěřitelným rokem. Naší prioritou je ale samozřejmě zisk titulu v Poháru konstruktérů. Během celé sezóny jsme měli nejrychlejší auto, takže věřím, že se nám bude dařit i v posledním závodě.“
Sébastien Buemi (TS040 HYBRID č. 8):
“Těch několik dnů po Bahrajnu jsem si moc užil. Sezóna skončí až ve chvíli, kdy se nám podaří získat pro tým titul v Poháru konstruktérů. To je ten poslední kousek, který nám v naší letošní skládačce ještě chybí, a samozřejmě také náš cíl pro tento víkend. V posledních dvou letech jsme na Interlagosu předvedli, že umíme být rychlí, takže se zdá, že tento okruh našemu hybridnímu pohonu prostě sedí. Určitě bude velmi zajímavé sledovat, jak závod ovlivní nový povrch trati, ale jsem si jist, že my budeme bojovat na předních pozicích.“
TOYOTA Racing na okruhu Interlagos:
- 2012 – č. 7: Kvalifikace 1. místo; závod 1. místo.
- 2013 – č. 8: Kvalifikace 3. místo; závod DNF (nehoda).
O účasti týmu TOYOTA Racing v Mistrovství světa vytrvalostních soutěží:
Mistrovství světa vytrvalostních soutěží FIA (WEC) se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983 a zahájila tak své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích. Od roku 1985 startovaly vozy TOYOTA už v 16 závodech 24 hodin Le Mans, přičemž nejlepším umístěním byla druhá příčka ve čtyřech ročnících (1992, 1994, 1999 a 2013). V roce 2012 vstoupila TOYOTA do obnoveného Mistrovství světa vytrvalostních soutěží s týmem TOYOTA Racing a se svým prvním hybridem v kategorii LMP1, vozem TS030 HYBRID, který během dvou sezón vyhrál pět ze čtrnácti závodů, v nichž startoval. Letos ho následoval model TS040 HYBRID s výkonem 1000 koňských sil a pohonem všech kol, který zvítězil hned při svém debutu. Tato auta navrhla a zkonstruovala společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), která zastřešuje závodní tým. TMG je někdejší domovskou základnou továrních týmů TOYOTA ve Světovém šampionátu v rallye a ve Formuli 1 a v letech 1998-99 zajišťovala konstrukci a provoz vozu TOYOTA TS020 Le Mans. Kromě účasti v motoristických soutěžích nyní TMG působí i jako poskytovatel „high-performance“ konstrukčních služeb pro třetí strany, stejně tak jako pro vozy skupiny TOYOTA.
Více informaci:
- www.toyotahybridracing.com
- www.toyota-motorsport.com
- www.facebook.com/toyotamotorsport / @Toyota_Hybrid
- Magazín: www.toyotalife.toyota.cz
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií