Tohoto úspěchu dosáhla japonská značka Toyota v rámci letošního jubilejního 30. ročníku.
Největší japonská automobilka Toyota tak úspěšně navázala na minulý ročník této odborné ankety na domácím trhu, kdy zvítězil její revoluční městský minivůz s označením iQ. Za třicet uplynulých ročníků tak získala Toyota prestižní titul Japonské auto roku podeváté. Z minulosti se mohou podobným úspěchem pyšnit například modely Soarer, MR2, Yaris, ale také již 1. generace hybridního modelu Prius.
Toyota Prius, která byla v roce 1997 jako první na světě představena s plnohodnotným hybridním pohonem v sériové podobě, prošla za 12 let svého působení na světovém trhu výrazným technologickým pokrokem. Od uvedení na světový trh bylo prodáno téměř 1,5 milionu vozů této modelové řady. Významného úspěchu dosáhla několikrát Toyota Prius také v oblasti nejvyšší spokojenosti zákazníků v renomované studii J. D. Power. Třetí generace modelu Prius využívá k vlastnímu pohonu systém Hybrid Synergy Drive, který efektivně kombinuje výkon spalovacího motoru o objemu 1,8 l a elektromotoru. Výsledkem je poté celkový výkon systému 136 k, kombinovaná spotřeba 3,9l na 100 km a velmi nízká úroveň emisí CO2 – pouhých 89g na jeden ujetý kilometr.
Volba Japonského auta roku vychází z velmi podobného schématu jako stejně prestižní anketa Auto roku v Evropě. V odborné porotě zasedá 61 členů, kteří jsou každým rokem v dubnu nominování výkonným výborem JCOTY (The Japan Car of the Year), složeným především ze šéfredaktorů významných japonských motoristických médií.
Volba v odborné anketě Japonské auto roku probíhá ve dvou kolech. V prvním kole určí každý člen poroty svých 10 kandidátů na zisk titulu Japonské auto roku. Podmínkou je uvedení daného automobilu na japonském trhu ve stanoveném období 12 měsíců. Po celkovém sečtení postupuje do dalšího kola první desítka vozů nejvýše hodnocených dle počtu nominací. V druhém a zároveň finálovém kole musí každý člen poroty rozdělit 25 hlasů mezi 5 automobilů z celkových 10 nominovaných z prvního kola. Podmínkou pro každého člena poroty je přidělení 10 hlasů nejvýše hodnocenému vozu. Celkový počet hlasů poté rozhoduje o vítězi, který získá titul Japonské auto roku.
Vedle hlavní ankety se jako vedlejší ocenění každoročně vyhlašují tři speciální ceny za nejvíce pokrokovou technologii, za nejvíce zábavný automobil a také za vůz s nevyšší přidanou hodnotou.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií