Toyota Prius slaví bezmála 200tisíc prodaných kusů v Evropě – model současně slaví první dekádu působení na evropských trzích

V květnu 2008 bylo na evropských trzích zaznamenáno prvních 100 tisíc prodaných vozů Prius. Během pouhých dvou let poté se počet prodaných vozů zdvojnásobil.

U modelu Prius se během tří generací postupně snížila hladina emisí CO2 o 26 %, spotřeba paliva o 23 %, zatímco výkon vozu vzrostl o 30 %.

Toyota Prius slaví bezmála 200tisíc prodaných kusů v Evropě – model současně slaví první dekádu působení na evropských trzích

Pohon Hybrid Synergy Drive dosahuje rekordně nízkých emisí CO2, produkuje prakticky nulové emise pevných částic (PM) a výrazně nižší emise NOx než jakýkoli běžný vznětový pohon.

Toyota Prius slaví bezmála 200tisíc prodaných kusů v Evropě – model současně slaví první dekádu působení na evropských trzích
Toyota Prius slaví bezmála 200tisíc prodaných kusů v Evropě – model současně slaví první dekádu působení na evropských trzích

Plnohodnotná hybridní technologie pohonu nabízí i čistě elektrický pohon s nulovými emisemi. Prokázaná spolehlivost a výjimečná hodnota – nízké provozní náklady, levná údržba a nízké pojistné sazby. Prius s plnohodnotým hybridním pohonem si nachází stále více příznivců mezi běžnými spotřebiteli. Model slaví významné desetileté výročí působení na evropských trzích a jako dárek si nadělil rapidní nárůst prodejů zaznamenaný v poslední době. Očekává se, že celosvětové prodeje modelu Prius překročí na podzim 2010 metu 2 mil. vozů.

První generace modelu Prius se objevila na japonském trhu v roce 1997.

Model se v roce 2000 stal prvním sériově vyráběným hybridním vozem prodávaným na evropském trhu. V průběhu posledního desetiletí se počet evropských zemí, kde se tento model prodává, zvýšil ze 13 na 38. Model Prius získal celou řadu vysoce prestižních ocenění, včetně hlasů od evropských, japonských a amerických motoristických novinářů, kteří jej označili za automobil roku. Celosvětově uznávaný pohon Hybrid Synergy Drive® je jedním z nejúspěšnějších systémů pohonu v historii soutěže Mezinárodní motor roku (International Engine of the Year), ve které do dnešního dne získal celkem 11 titulů. Prius několikrát předběhl dobu v otázkách ochrany životního prostředí a stál na čele ve snahách o snižování spotřeby paliva a emisí a pevných částic. V průběhu posledního desetiletí došlo u tohoto modelu ke snížení spotřeby paliva pohonu Hybrid Synergy Drive® o více než 23 % a současně snížení emisí CO2 o bezmála 26 % z původních 120 g/km na pouhých 89 g/km. Celkový výkon pohonu však současně narostl o 30 %.

U tří generací modelu Prius jsme byli svědky nejen postupného zlepšování hnacího systému Hybrid Synergy Drive®, ale zároveň i podstatného posunu ve vnímání technologie plnohodnotného hybridního pohonu mezi zákazníky. První generace modelu Prius si získala budoucí majitele svojí jedinečnou koncepcí a přehlídkou technologických novinek. Majitelé druhé generace se řadí mezi propagátory speciálních technologií, kteří s nadšením přijali celkovou koncepci tohoto modelu, a to bez ohledu na mínění ostatních. Zájemci o Prius třetí generace však vnímají tento vůz jako skutečný mainstreamový model vykazující jízdní výkony a dynamické vlastnosti zcela srovnatelné s libovolným konkurenčním vozem střední třídy. Pohon Toyota Hybrid Synergy Drive® představuje vrcholnou synergii špičkových technologií a progresivní konstrukce pohonných jednotek se zvláštním důrazem na ekologické parametry.

Díky tomuto pohonu je Prius plně hybridním vozem, schopným pohybovat se v režimu jízdy se spalovacím motorem, čistě na elektřinu, nebo v kombinaci obou.

Díky nabídce režimu čistě elektrického pohonu, který nabízí pouze plně hybridní systém pohonu, se může Prius pochlubit nejen nižšími emisemi CO2, ale i tím, že přispívá ke zlepšení kvality ovzduší. I v běžném režimu jízdy Prius produkuje výrazně nižší emise NOx než jakýkoli srovnatelný vůz poháněný vznětovým motorem. Jízdní režim EV slouží k jízdě po městě při rychlosti do 45 km/h s minimálním hlukem a nulovými emisemi CO2, NOx a pevných částic, přičemž jízdní dosah vozidla je dán aktuálním stavem nabití akumulátorů (max. 2 km). Kromě vysoce vyspělého plně hybridního systému pohonu přináší Prius třetí generace do dané třídy i celou řadu velmi pokrokových technologií. Patří sem mj. kombinace systému ventilace na sluneční energii a dálkově ovládané klimatizace (celosvětová premiéra), „Head Up“ displej s projekcí na přední sklo, dotykový ovladač Touch Tracer na volantu nebo přednárazový bezpečnostní systém (PCS). Přes pozoruhodně dlouhý seznam nejmodernějších technologií si Prius udržuje vynikající pověst pro svoji spolehlivost a výjimečnou hodnotu. Prověřená pohonná jednotka Hybrid Synergy Drive byla navržena s ohledem na nízkou údržbu a výjimečně dlouhou životnost. Prius se tak může pochlubit nejnižšími jednotkovými náklady po dobu záruky ze všech modelů značky Toyota. Nejnižší emise CO2 na automobilovém trhu a nejnižší kombinovaná spotřeba paliva (3,9 l/100 km) znamenají významné daňové úlevy v mnoha evropských zemích, osvobození od plateb mýtného v centrech měst a výjimečně nízké provozní náklady.

Nedávno uvedený model Auris HSD je první vlaštovkou v plánu významného rozšiřování modelů Toyota vybavených plně hybridním pohonem.

Automobilka plánuje počátkem příští dekády nabízet všechny své evropské modely vybavené jednou z variant pohonu Hybrid Synergy Drive.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...