Toyota Prius slaví bezmála 200tisíc prodaných kusů v Evropě – model současně slaví první dekádu působení na evropských trzích

V květnu 2008 bylo na evropských trzích zaznamenáno prvních 100 tisíc prodaných vozů Prius. Během pouhých dvou let poté se počet prodaných vozů zdvojnásobil.

U modelu Prius se během tří generací postupně snížila hladina emisí CO2 o 26 %, spotřeba paliva o 23 %, zatímco výkon vozu vzrostl o 30 %.

Toyota Prius slaví bezmála 200tisíc prodaných kusů v Evropě – model současně slaví první dekádu působení na evropských trzích

Pohon Hybrid Synergy Drive dosahuje rekordně nízkých emisí CO2, produkuje prakticky nulové emise pevných částic (PM) a výrazně nižší emise NOx než jakýkoli běžný vznětový pohon.

Toyota Prius slaví bezmála 200tisíc prodaných kusů v Evropě – model současně slaví první dekádu působení na evropských trzích
Toyota Prius slaví bezmála 200tisíc prodaných kusů v Evropě – model současně slaví první dekádu působení na evropských trzích

Plnohodnotná hybridní technologie pohonu nabízí i čistě elektrický pohon s nulovými emisemi. Prokázaná spolehlivost a výjimečná hodnota – nízké provozní náklady, levná údržba a nízké pojistné sazby. Prius s plnohodnotým hybridním pohonem si nachází stále více příznivců mezi běžnými spotřebiteli. Model slaví významné desetileté výročí působení na evropských trzích a jako dárek si nadělil rapidní nárůst prodejů zaznamenaný v poslední době. Očekává se, že celosvětové prodeje modelu Prius překročí na podzim 2010 metu 2 mil. vozů.

První generace modelu Prius se objevila na japonském trhu v roce 1997.

Model se v roce 2000 stal prvním sériově vyráběným hybridním vozem prodávaným na evropském trhu. V průběhu posledního desetiletí se počet evropských zemí, kde se tento model prodává, zvýšil ze 13 na 38. Model Prius získal celou řadu vysoce prestižních ocenění, včetně hlasů od evropských, japonských a amerických motoristických novinářů, kteří jej označili za automobil roku. Celosvětově uznávaný pohon Hybrid Synergy Drive® je jedním z nejúspěšnějších systémů pohonu v historii soutěže Mezinárodní motor roku (International Engine of the Year), ve které do dnešního dne získal celkem 11 titulů. Prius několikrát předběhl dobu v otázkách ochrany životního prostředí a stál na čele ve snahách o snižování spotřeby paliva a emisí a pevných částic. V průběhu posledního desetiletí došlo u tohoto modelu ke snížení spotřeby paliva pohonu Hybrid Synergy Drive® o více než 23 % a současně snížení emisí CO2 o bezmála 26 % z původních 120 g/km na pouhých 89 g/km. Celkový výkon pohonu však současně narostl o 30 %.

U tří generací modelu Prius jsme byli svědky nejen postupného zlepšování hnacího systému Hybrid Synergy Drive®, ale zároveň i podstatného posunu ve vnímání technologie plnohodnotného hybridního pohonu mezi zákazníky. První generace modelu Prius si získala budoucí majitele svojí jedinečnou koncepcí a přehlídkou technologických novinek. Majitelé druhé generace se řadí mezi propagátory speciálních technologií, kteří s nadšením přijali celkovou koncepci tohoto modelu, a to bez ohledu na mínění ostatních. Zájemci o Prius třetí generace však vnímají tento vůz jako skutečný mainstreamový model vykazující jízdní výkony a dynamické vlastnosti zcela srovnatelné s libovolným konkurenčním vozem střední třídy. Pohon Toyota Hybrid Synergy Drive® představuje vrcholnou synergii špičkových technologií a progresivní konstrukce pohonných jednotek se zvláštním důrazem na ekologické parametry.

Díky tomuto pohonu je Prius plně hybridním vozem, schopným pohybovat se v režimu jízdy se spalovacím motorem, čistě na elektřinu, nebo v kombinaci obou.

Díky nabídce režimu čistě elektrického pohonu, který nabízí pouze plně hybridní systém pohonu, se může Prius pochlubit nejen nižšími emisemi CO2, ale i tím, že přispívá ke zlepšení kvality ovzduší. I v běžném režimu jízdy Prius produkuje výrazně nižší emise NOx než jakýkoli srovnatelný vůz poháněný vznětovým motorem. Jízdní režim EV slouží k jízdě po městě při rychlosti do 45 km/h s minimálním hlukem a nulovými emisemi CO2, NOx a pevných částic, přičemž jízdní dosah vozidla je dán aktuálním stavem nabití akumulátorů (max. 2 km). Kromě vysoce vyspělého plně hybridního systému pohonu přináší Prius třetí generace do dané třídy i celou řadu velmi pokrokových technologií. Patří sem mj. kombinace systému ventilace na sluneční energii a dálkově ovládané klimatizace (celosvětová premiéra), „Head Up“ displej s projekcí na přední sklo, dotykový ovladač Touch Tracer na volantu nebo přednárazový bezpečnostní systém (PCS). Přes pozoruhodně dlouhý seznam nejmodernějších technologií si Prius udržuje vynikající pověst pro svoji spolehlivost a výjimečnou hodnotu. Prověřená pohonná jednotka Hybrid Synergy Drive byla navržena s ohledem na nízkou údržbu a výjimečně dlouhou životnost. Prius se tak může pochlubit nejnižšími jednotkovými náklady po dobu záruky ze všech modelů značky Toyota. Nejnižší emise CO2 na automobilovém trhu a nejnižší kombinovaná spotřeba paliva (3,9 l/100 km) znamenají významné daňové úlevy v mnoha evropských zemích, osvobození od plateb mýtného v centrech měst a výjimečně nízké provozní náklady.

Nedávno uvedený model Auris HSD je první vlaštovkou v plánu významného rozšiřování modelů Toyota vybavených plně hybridním pohonem.

Automobilka plánuje počátkem příští dekády nabízet všechny své evropské modely vybavené jednou z variant pohonu Hybrid Synergy Drive.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...