Toyota představuje svůj druhý přeplňovaný agregát v rámci řady nových motorů s výrazně lepší tepelnou účinností i nižší spotřebou paliva

Podobně jako u dalších zástupců nové řady motorů byl vývoj agregátu 8NR-FTS vyvrcholením práce konstruktérů Toyoty na hybridních i konvenčních pohonných jednotkách, včetně průkopnických inovací na poli technologií spalování a snižování ztrát.

1tayotnovymo121000

Řadový zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1,2 litru

– s přímým vstřikováním paliva a kódovým označením 8NR-FTS se bude nabízet jako další možná motorizace pro nový Auris.

Motor používá jednokomorové turbodmychadlo a hlavu válců, do níž je začleněno sběrné výfukové potrubí chlazené vodou v zájmu optimální teploty výfukových plynů. Tímto způsobem lze podle potřeby upravovat chlazení na straně sání nezávisle na tepelném zatížení motoru. Výsledkem je akcelerace bez prodlevy a maximální točivý moment v širokém rozpětí otáček.

Toyota rovněž zlepšila rychlost spalování

– pomocí silnějšího rozvíření vzduchu uvnitř válců (tzv. „tumble“, kdy směs paliva se vzduchem proudí ve svislé spirále). Toto v kombinaci s vyspělou technologií D-4T Zkr. „Direct-injection 4 stroke gasoline engine with Turbo“ (tj. čtyřdobý přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním paliva) umožňuje produkovat ideální směs vzduchu a paliva. Dále díky permanentně proměnnému časování ventilů na straně sání VVT-iW Zkr. „Variable Valve Timing-intelligent Wide“ (tj. inteligentní proměnné časování ventilů v rozšířeném rozsahu) může motor využívat Atkinsonův cyklus (Cyklus spalování, při němž se tepelná účinnost zlepšuje díky vysokému expanznímu poměru, jenž je vyšší než kompresní poměr, čímž se v konečném důsledku snižuje spotřeba paliva tím, že upravuje časování ventilů podle momentálního zatížení.) Uvedená vylepšení společně napomohla dosáhnout maximální tepelné účinnosti 36 procent, což je v rámci sériově vyráběných zážehových motorů špičkovou hodnotou.

Toyota si i přes úspěchy hybridních jednotek uvědomuje

– že vozy s tradičním způsobem pohonu stále představují většinu trhu. Neustálým vylepšováním ekologických parametrů celé své modelové řady sleduje Toyota cíl nabízet ucelené portfolio ekologicky šetrných vozidel schopných naplňovat různorodé potřeby a představy zákazníků.

Motor 8NR-FTS: hlavní technické specifikace:

  • Zdvihový objem: 1196 cm3
  • Vrtání/zdvih: 71,5 × 74,5 mm
  • Kompresní poměr: 10,0
  • Nejvyšší výkon: 85 kW (116 k) při 5200 až 5600 ot/min
  • Nejvyšší točivý moment: 185 Nm při 1500 až 4000 ot/min

 

Více informací:

www.toyota.cz

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...