Toyota představila na mezinárodním autosalonu v Detroitu nový koncept NS4 s plně hybridním pohonem Plug-in

Koncept „Vize budoucnosti“ představuje pokrokový systém pohonu, interaktivní rozhraní a bezpečnostní prvky výbavy

Toyota představila na mezinárodním autosalonu v Detroitu nový koncept NS4 s plně hybridním pohonem Plug-in
Toyota představila na mezinárodním autosalonu v Detroitu nový koncept NS4 s plně hybridním pohonem Plug-in
Toyota představila na mezinárodním autosalonu v Detroitu nový koncept NS4 s plně hybridním pohonem Plug-in

Jim Lentz, prezident a výkonný ředitel společnosti TMS uvedl:

„V dnešní digitální éře se automobily stávají dalším kolečkem v mechanizmu digitální konektivity. NS4 je ukázkou představ Toyoty v otázkách propojení člověka a automobilu za použití technologií, které pokrývají emocionální i racionální vztahy – mezi lidmi a jejich automobily, i mezi automobily a společností jako takovou.“

Konstruktéři automobilky Toyota dostali za úkol navrhnout nový koncept střední třídy, který by bylo možné v roce 2015 uvést na celosvětové trhy. Verze konceptu NS4 používající výhradně pohon plug-in hybrid, nezávisle na modelové řadě Prius, byla navržena především s ohledem na budoucí požadavky kladené na mobilitu.

Zdokonalený systém pohonu NS4 již používá plug-in technologie pohonu Hybrid Synergy Drive příští generace, které charakterizují menší rozměry a hmotnost při celkově nižší spotřebě paliva, lepší akceleraci a delším dojezdu v čistě elektrickém režimu, nicméně při zachování krátké doby na dobíjení.

Elegantní a futuristický styl

Koncept NS4 ukazuje nový stylistický směr značky Toyota, jehož prioritou je vytvoření emocionálního spojení se zákazníky. Stylistické ztvárnění konceptu NS4 odráží nové pojetí aerodynamiky s upraveným sklonem čelního okna, sníženou výškou a posunutím kabiny směrem dopředu. Nápadná maska chladiče ve tvaru otevřeného lichoběžníku je akcentována volně navazujícím spodním spoilerem a světly pro denní svícení ve tvaru křídla, která lemují nápadně tvarovaný blatník. Zadní svítilny obepínají boky vozu v krajních zadních partiích navazujících na vyduté blatníky, zatímco křídlová část zadních světel tvoří ostrou hranu působící jako zadní spoiler.

S ohledem na maximální výhled z vozu jsou přední A-sloupky velmi tenké, ovšem při zachování vysoké pevnosti při působení nárazových sil. Ke snadnému nastupování a vysoké funkčnosti přispívá použitý profil střechy, karosářské provedení liftback a dveře elektricky vyklápěné směrem nahoru.

Vyšší konektivita

Vývojový cyklus automobilů trvá přibližně čtyři roky, ale v digitálním věku se situace rychle mění. Životní styl vzájemně propojených spotřebitelů dělá z vozů další komunikační centrum, a tak automobilky musejí do svých produktů začleňovat ty nejmodernější technologie. Prostředky pro vzájemnou komunikaci vozidel jsou ve skutečnosti třetím nejrychleji rostoucím technologickým odvětvím, hned za chytrými telefony a tablety.

Toyota započala spolupráci s předními společnostmi z oboru, např. firmami Microsoft, Intel a Salesforce, ve snaze vyvinout hladce pracující rozhraní umožňující propojit vozidla s nově vznikajícími technologiemi. Tato forma spolupráce zajistí Toyotě přední postavení v tomto nově se utvářejícím sektoru automobilového trhu.

Rozhraní „člověk-stroj“ (HMI) použité v konceptu NS4 zahrnuje uživatelské rozhraní s multifunkční dotykovou obrazovkou připomínající svým vzhledem i použitím tradiční chytrý telefon. Jednoduché a intuitivní ovládání rychle zprostředkuje požadované informace s minimálním odváděním pozornosti řidiče. Rozšířené ovládání multimediálních funkcí a prvků výbavy vozidla slouží i k regulaci soustavy klimatizace, audio soustavy, dobíjení akumulátorů a ovládání navigace. Rozhraní HMI je dokonce schopno „naučit se“ preferované volby a návyky řidiče, a předvídat tak odezvy řidiče za konkrétních situací a ve specifickém prostředí. Koncept je ukázkou skutečně propojeného vozu, který nabízí nejmodernější technologie v podobě ekologického a bezpečného vozu.

Nejmodernější bezpečnostní prvky

Koncept NS4 představuje novou generaci bezpečnostního systému pro předcházení kolizím (PCS), včetně ochrany proti nechtěnému opuštění jízdního pruhu a technologií na zamezení nárazu do vozidla zezadu nebo střetu s chodcem, které dokáží za určitých situací předvídat možnost nehody a aktivně se jí vyhnout. Tento systém PCS používá radar v pásmu milimetrových vln a dvojici kamer zabudovaných v přední části vozidla, jejichž prostřednictvím lze odhalit a reagovat na nechtěné vyjetí z pruhu, výskyt chodce před vozidlem nebo jiných vozidel v provozu. Tento systém dále vysílá paprsky s frekvencí blízkou infračervenému pásmu s cílem zlepšit rozlišovací schopnosti systému PCS při jízdě v noci. Asistenční systém pro řidiče aktivně vyvíjí brzdnou sílu a zasahuje do řízení, a tak pomáhá vyhnout se střetu s jinými vozidly, chodci, případně překážkami po stranách silnice.

Bezpečnostní systém PCS současné generace

– nabízený v řadě modelů značek Lexus a Toyota, dokáže rozpoznat některé objekty vyskytující se na vozovce ve směru jízdy. Pokud systém PCS rozpozná bezprostředně hrozící kolizi, okamžitě se uvede v pohotovost brzdový asistent a zobrazí se varování, včetně zvukového alarmu. Pokud PCS vyhodnotí kolizi jako nevyhnutelnou, systém dále upozorní řidiče prostřednictvím varovné kontrolky, varování na obrazovce a akustického signálu, použije brzdy a automaticky přitáhne bezpečnostní pásy řidiče a předního spolujezdce.

Adaptivní světlomety ADB

napomáhají předcházet oslnění vozidel blížících se v protisměru, případně i chodců. Za pomoci kamery zabudované za maskou chladiče a funkce částečného odstínění uvnitř světlometů lze vozovku osvětlovat téměř stejně jako prostřednictvím dálkových světel, a zajistit tak optimální viditelnost při jízdě v noci.

Přední kapota používá konstrukci, která v případě střetu s chodcem zajistí automatické přizvednutí zadní části kapoty. Díky většímu prostoru pod kapotou se omezuje riziko poranění hlavy chodce v případě čelního střetu s vozidlem. Toto pokrokové řešení je výsledkem praktického testování a ověřování za použití tradičních testovacích figurín i digitálního modelu člověka THUMS (zkr. Total Human Model for Safety) s využitím metody konečných prvků.

Systém pro monitorování mrtvých úhlů (BSM) využívající radar v pásmu milimetrových vln dokáže odhalit vůz jedoucí ve vedlejším pruhu a vizuálně upozornit řidiče prostřednictvím kontrolek umístěných v horní části přístrojové desky.

U čelního skla, předních bočních okének, oken ve dveřích a zadního okna se uplatnily čtyři nové technologie zpracování skla s cílem zlepšit viditelnost pro řidiče, snížit spotřebu paliva a zlepšit efektivitu jízdy v čistě elektrickém režimu:

Hydrofobní povlak – sklo s fluoritovým povlakem způsobuje tvarovou změnu dešťových kapek, což přispívá k jejich rychlému stečení a lepšímu výhledu ven z vozu (stejnou vrstvou je opatřen i střešní solární panel).

Ochranná vrstva proti zamlžování – vysoce účinný materiál na bázi pryskyřice s výbornou charakteristikou proti zamlžování a prodlouženou životností.

Vysoce účinná vnitřní vrstva pohlcující UV záření – zamezuje průniku 99 % škodlivých ultrafialových paprsků typu UVA a UVB.

Protisolární povlak s vysokou průchodností pro rádiové vlny – snižuje teplotu v interiéru vozidla a zlepšuje funkčnost elektronických přístrojů.

Vnitřní i vnější zpětná zrcátka byla nahrazena kamerami

– ty řidiči zprostředkují panoramatický výhled směrem dozadu. Záběr zadní kamery se zobrazuje na speciální obrazovce na přístrojové desce nad displejem navigace a poskytuje lepší přehled o situaci za vozem než běžná zpětná zrcátka. Panoramatický záběr situace za vozem ve spojení se systémem pro monitorování mrtvých úhlů (BSM) významně napomáhá ke zvýšení bezpečnosti jízdy.

„Díky nepolevujícím úspěchům našich tradičních vozů s hybridním pohonem jsme si vytvořili dobrý základ k přijetí našich budoucích pokrokových technologií ze strany zákazníků,“ uvedl Lentz. „NS4 zhmotňuje setrvalé zasazení automobilky Toyota o zvyšování bezpečnosti, hospodárnosti provozu a pohodlí budoucích prostředků mobility pro všechny občany.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...