Oba vozy Toyoty s jezdci Jarno Trulli a Timo Glock po skvěle zvládnuté kvalifikaci byly na startu v první desítce vozů.
V závodě si Jarno Trulli dojel pro 5 bodů za 4. místo. Výsledek je o to cennější, že v závěru odolal v těžkém souboji s talentovaným Lewisem Hamiltonem. Toyota tak potvrdila vzrůstající výkon svého vozu TF108 po zimních testech, které Jarno Trulli hodnotil velmi pozitivně.
Oficiální tisková zpráva týmu po závodě:
- Počasí: Polojasno, vzduch 30-31°C, trať 39-46°C.
- Body do Poháru konstrukérů: 5 (6.místo)
- Body do klasifikace jezdců: Jarno Trulli 5 (8.místo)
Jarno Trulli (start. číslo 11)
- Shrnutí: Vysoké tempo po celou dobu závodu, odolání útoku Lewise Hamiltona a tím zisk 5 bodů
- Klasifikace v závodě: 4.místo (+45.832s)
- Klasifikace v kvalifikaci: 5.místo Čas: 1m 36.711s (+0.963s ve 3. části kvalifikace)
- Startovní pozice: 3.
“Je vynikající vrátit se zpět k bodovanému umístění po tak náročném závodu. Jsem opravdu šťastný i za oba pracovní týmy, tady a v Kolíně nad Rýnem. Tenhle výsledek věnuji právě jim za nesmírně usilovnou práci během zimní přípravy. Já jsem měl velmi obtížný nájezd do první zatáčky, kde jsem ztratil přilnavost a vyjel ze široka, až jsem se dostal do lehkého kontaktu s Nickem Heidfeldem. To způsobilo ztrátu úvodní pozice. Pak jsem byl ale schopen držet krok s oběma vozy McLaren. Díky týmem skvěle zvládnuté zastávce v boxu jsem se dostal před Marka Webera. V závěrečné fázi závodu jsem bojoval s Lewisem Hamiltonem. Oba jsme se co nejvíce snažili tlačit jeden druhého. On byl o něco rychlejší, ale já jsem do toho dal 100% svého úsilí a díky skvělé práci týmu a bezproblémovému víkendu jsem nakonec skončil na 4.místě. Věřím, že jsme schopni dále zapracovat na zlepšení výkonu auta, protože jak jsem již zmínil, na konci zimních testů jsme byli skutečně znatelně silnější. S potenciálem Toyoty se můžeme již tento rok vrátit na úroveň konkurenceschopnosti sezony 2005“.
Timo Glock (start. číslo 12)
- Shrnutí: náraz zezadu v prvním kole, poškozený zadní závěs kola
- Klasifikace v závodě: Odstupení
- Klasifikace v kvalifikaci: 10.místo Čas: 1m 39.656s (+3.908s ve 3. části kvalifikace) Startovní pozice: 10.
“Bohužel dnes to byla velmi krátká odpolední práce. Start se nepovedl, neboť se mi hodně protáčela kola na startovním roštu. Pak jsem měl s někým kontakt, ale mohl jsem jet klidně dál. Pak ale v zatáčce č.14 do mě zezadu narazil Nico Rosberg. Když jsem se díval zpět do zrcátek viděl jsem ho stále za sebou a tak jsem neočekával, že mě zkusí předjet zrovna tam, kde to udělal. Krátce po tom, co do mě zezadu narazil jsem musel odstoupit ze závodu pro poškozený závěs. Takže po dobré kvalifikaci je to velká škoda. Nezbývá, než-li věřit v úspěch v Bahrainu.“
Tadashi Yamashina – šéf týmu F1 Panasonic Toyota Racing
“Tohle nám dalo naprosto zapomenout na zklamání z Austrálie. Všichni v týmu jsou tak šťastni za tento výsledek po dobrém závodě. Souboj s Hamiltonem v závěru je přesně to, co se mi strašně líbí a musím skutečně poděkovat Jarnovi za excelentní výkon. Na začátku ztratil svou pozici, kdy se ocitl na těsno v první zatáčce, ale pak byl po celou dobu rychlý a dobrému výkonu pomohla i naše skvělá strategie zastávek v boxu. Bohužel Timův monopost byl vážně poškozen na části zadního závěsu nárazem zezadu v prvním kole, ale takové už jsou závody. Příště se budeme snažit být ještě lepší. Je před námi Bahrain a my musíme udržet nasazené tempo. Chceme dostat oba vozy opět do první desítky v kvalifikaci a v závodě zase bojovat s předními týmy“.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.