Kromě finanční pomoci Toyota rovněž poskytne čtyři vozidla, která budou v průběhu kampaně jezdit po Evropě. Kampaň bude podporovat nová internetová stránka (www.1-life.info) a tištěné materiály. Toyota také podporovala evropskou kampaň Červeného kříže za bezpečnost silničního provozu pro rok 2003: „Máš jeden život – tak o něj dbej!“. Národní organizace Červeného kříže budou v průběhu dalších osmi měsíců ve 24 evropských zemích mezi dětmi i dospělými propagovat povědomí o bezpečnosti na silnici a schopnosti poskytnout první pomoc. Národní pobočky Toyoty se budou na kampani rovněž podílet ve spolupráci s národními organizacemi Červeného kříže. Na evropských silnicích každým rokem dochází ke zhruba 1,3 milionům dopravních nehod, které mají za následek 40 000 mrtvých a 1,7 milionů zraněných. Kampaň Červeného kříže podporuje zejména Evropská komise, jejímž cílem je snížit do roku 2010 počet mrtvých na silnicích o polovinu.
„Jako přední výrobce automobilů je Toyota obzvláště zodpovědná vůči bezpečnosti silničního provozu. Konečným cílem Toyoty je omezit počet dopravních nehod, smrtelných a těžkých zranění až na nulu. Abychom toho mohli dosáhnout, musíme usilovat o skutečně udržitelnou mobilitu a posunovat hranice v oblastech aktivní a pasivní bezpečnosti. Současně musíme těsně spolupracovat se všemi, kdo se podílí na problematice bezpečnosti silničního provozu,“ řekl Piet Steel, viceprezident pro vnější záležitosti společnosti Toyota Motor Europe.
Vizi Toyoty pro udržitelnou mobilitu lze shrnout do dvou výrazů: snižovat na nulu (Zeronise) a maximalizovat (Maximise). Snížení na nulu vyjadřuje náš cíl omezit zhoubný vliv automobilů na prostředí, a to včetně dopravních nehod, emisí oxidu uhličitého a výfukových plynů. Termín maximalizace představuje cíl poskytovat v našich automobilech větší pohodlí, zábavu a vzrušení.
Toyota zastává názor, že všichni účastníci debaty o bezpečnosti na silnicích mají napomáhat při snižování frekvence dopravních nehod a zmírňovat jejich následky. Jsme přesvědčeni, že při vývoji bezpečných vozidel se musí zvažovat tři základní faktory: lidé, vozidla a jízdní prostředí. Bezpečnost ovlivňuje každý z těchto faktorů za odlišných okolností a různým způsobem. Bezpečnosti není tudíž možné dosáhnout pouze zdokonalením samotného vozidla, ale je také zapotřebí, aby lidé jezdili bezpečněji a aby z toho důvodu existovaly bezpečnější silnice.
Toyota za účelem zlepšení bezpečnosti svých vozidel pracuje na dvou frontách: pasivní bezpečnosti a aktivní bezpečnosti.
Cílem pasivní bezpečnosti je chránit řidiče a cestující před zraněním. Přední, boční a hlavové airbagy se nyní zavádějí napříč výrobními řadami automobilů, a to společně s předpínači a omezovači bezpečnostních pásů. Toyota nejen eliminuje zranění ohrožující život, ale také méně závažná zranění, která mohou mít trvalé následky. Kromě jiného se zavádějí pokročilejší systémy airbagů, jako jsou kolenní airbagy a airbagy chránící hrudník/břicho/pás. Toyota byla první automobilkou, která zavedla kolenní airbagy v sériovém modelu Avensis.
Toyota se rovněž zaměřuje na náročnější cíl, a tím je v první řadě prevence dopravních nehod – aktivní bezpečnost. Jsme přesvědčeni, že prvky aktivní bezpečnosti hrají a budou nadále hrát stále důležitější roli. Technologie jako je ABS, protiprokluzový systém, brzdový asistent a řízení stability vozidla (známé jako VSC) umožnily používat elektronické systémy k tomu, aby řidičům pomáhaly manévrovat za různých podmínek na silnici a v různých situacích. Vývoj nových technologií, jakými jsou bezpečnostní systémy Pre Crash a VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) přispěje velkou měrou k záchraně mnoha lidských životů a to samo o sobě svědčí o tom, že tato investice má smysl.
Zásadní je pochopení a přijetí těchto opatření zákazníkem, což v sobě zahrnuje i přispění řady těch, kteří se na silničním provozu aktivně podílejí. Součástí musí být rovněž těsná spolupráce a partnerství mezi vládami, veřejnými institucemi, výrobci a dodavateli, a nesmí se zapomenout ani na zásadní roli, kterou má prosazování zákona.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií