Toyota plánuje překonat dnes rychlostní rekord na Nürburgringu v kategorii elektromobilů

K pokusu na náročné severní smyčce (Nordschleife) o délce 20,832 km Toyota nasadí svůj nový elektromobil.

Vysoce výkonná hnací jednotka od TMG by měla napomoci k výraznému zlepšení aktuálního rekordního času, který v případě elektromobilů činí 9 min a 1,338 s.

Toyota plánuje překonat dnes rychlostní rekord na Nürburgringu v kategorii elektromobilů

Na základě neoficiálního testování si TMG troufá odhadnout, že rekordní čas v závislosti na klimatických podmínkách pokoří okamžitě, bez nutnosti využít dalších dnů naplánovaných jako rezerva.

Elektrický pohon od TMG

– využívá dvou elektromotorů, které dohromady vyvinou špičkový výkon 280 kW, přičemž vůz dosahuje maximální rychlosti 260 km/h s nulovými emisemi. Pohonná jednotka je tak ideální volbou pro budoucí nasazení v elektromobilech účastnících se závodních seriálů jednoho modelu; od roku 2012 začne TMG svoji technologii elektrického pohonu prodávat na běžném trhu.

Celková hmotnost dvoumístného sportovního vozu činí pouhých 970 kg, včetně lithium-keramických akumulátorů. To vozu umožňuje dynamickou jízdu zatáčkami věhlasné severní smyčky okruhu, a dosáhnout tak vysoce konkurenceschopného času.

Ludwig Zeller, ředitel TMG pro elektropohony a elektroniku, k tomu uvedl:

„Naším cílem je ukázat, že i pomocí elektropohonu můžeme dosahovat vysokých výkonů, nejen v motoristickém sportu, ale v rámci všech vývojových projektů TMG zaměřených na elektromobily pro běžný provoz. K demonstraci těchto výkonů neexistuje příhodnější místo než severní smyčka okruhu Nürburgring. Naším cílem je překonat stávající rekord o více než pouhých několik sekund, protože tím ukážeme, jak významný posun naše technologie prodělala od roku 2007, kdy jsme začali pracovat na systémech KERS. Řada lidí stále sní o budoucnosti elektromobilů v motoristickém sportu; v TMG se domníváme, že tato budoucnost je mnohem blíže, než by se mohlo zdát, a naším cílem je ukázat, čeho lze s vysoce výkonným elektrickým pohonem dosáhnout.“

TMG odhalila první obrázky svého elektromobilu v moderních a dynamických barvách Aguti, ze kterých vyzařuje atmosféra elektrizující rychlosti.

TMG rovněž oznamuje jména partnerů, kteří se pokusu o překonání rychlostního rekordu účastní a jsou na elektromobilu zviditelněni. Firma Aguti vytvořila a realizovala koncepci karoserie; společnost rational motion zajistila zástavbu elektrického pohonu, trakčních akumulátorů a řídicí elektroniky. O potřebný výkon se stará elektromotor EVO Electric; dodavatelem pneumatik je firma Yokohama.

O zdokumentování rekordního času se postarají oficiální časoměřiči. Nový milník v historii vývoje elektromobilů pak zaznamená tým kameramanů a fotografů. Příslušné materiály budou médiím poskytnuty bezprostředně po úspěšném překonání rekordu.

Elektromobil Toyota Motorsport GmbH s vysoce výkonným elektrickým pohonem

Výkonové parametry
Nejvyšší rychlost 260 km/h
Akcelerace 0-50 km/h 1,8 s
Akcelerace 0-100 km/h 3,9 s
Motor
Max. točivý moment 800 Nm
Max. výkon 280 kW (375 k)
Nejvyšší ot/min 5 000
Akumulátor
Typ lithium-keramické
Napětí 520 V
Kapacita 41,5 kWh
Hmotnost 350 kg
Rozměry
Celková délka 4 190 mm
Celková šířka 1 785 mm
Celková výška 1 070 mm
Rozvor 2 368 mm
Hmotnost 970 kg

O společnosti Toyota Motorsport GmbH:

Toyota Motorsport GmbH (TMG) sídlí v německém Kolíně nad Rýnem již od roku 1979; pověst si vydobyla v soutěžích WRC (World Rally Championship), kde v rámci své dlouholeté účasti (až do roku 1999) získala čtyři tituly pro závodní jezdce a tři tituly v poháru konstruktérů. TMG rovněž zajišťovala zázemí pro tovární týmy Toyota ve vytrvalostním závodu Le Mans 24 hodin (1998-1999) a Formule 1 (2002-2009), z nichž oba získaly „pole position“ a pódiová umístění, a dále pobočky pro tuning a sportovní přestavby (založené v roce 1994). V listopadu 2009 se TMG transformovala ve specializovaného dodavatele konstrukčních a technických služeb, jenž se věnuje návrhu, vývoji a výrobě vysoce výkonných modelů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...