Vysoce výkonná hnací jednotka od TMG by měla napomoci k výraznému zlepšení aktuálního rekordního času, který v případě elektromobilů činí 9 min a 1,338 s.
Na základě neoficiálního testování si TMG troufá odhadnout, že rekordní čas v závislosti na klimatických podmínkách pokoří okamžitě, bez nutnosti využít dalších dnů naplánovaných jako rezerva.
Elektrický pohon od TMG
– využívá dvou elektromotorů, které dohromady vyvinou špičkový výkon 280 kW, přičemž vůz dosahuje maximální rychlosti 260 km/h s nulovými emisemi. Pohonná jednotka je tak ideální volbou pro budoucí nasazení v elektromobilech účastnících se závodních seriálů jednoho modelu; od roku 2012 začne TMG svoji technologii elektrického pohonu prodávat na běžném trhu.
Celková hmotnost dvoumístného sportovního vozu činí pouhých 970 kg, včetně lithium-keramických akumulátorů. To vozu umožňuje dynamickou jízdu zatáčkami věhlasné severní smyčky okruhu, a dosáhnout tak vysoce konkurenceschopného času.
Ludwig Zeller, ředitel TMG pro elektropohony a elektroniku, k tomu uvedl:
„Naším cílem je ukázat, že i pomocí elektropohonu můžeme dosahovat vysokých výkonů, nejen v motoristickém sportu, ale v rámci všech vývojových projektů TMG zaměřených na elektromobily pro běžný provoz. K demonstraci těchto výkonů neexistuje příhodnější místo než severní smyčka okruhu Nürburgring. Naším cílem je překonat stávající rekord o více než pouhých několik sekund, protože tím ukážeme, jak významný posun naše technologie prodělala od roku 2007, kdy jsme začali pracovat na systémech KERS. Řada lidí stále sní o budoucnosti elektromobilů v motoristickém sportu; v TMG se domníváme, že tato budoucnost je mnohem blíže, než by se mohlo zdát, a naším cílem je ukázat, čeho lze s vysoce výkonným elektrickým pohonem dosáhnout.“
TMG odhalila první obrázky svého elektromobilu v moderních a dynamických barvách Aguti, ze kterých vyzařuje atmosféra elektrizující rychlosti.
TMG rovněž oznamuje jména partnerů, kteří se pokusu o překonání rychlostního rekordu účastní a jsou na elektromobilu zviditelněni. Firma Aguti vytvořila a realizovala koncepci karoserie; společnost rational motion zajistila zástavbu elektrického pohonu, trakčních akumulátorů a řídicí elektroniky. O potřebný výkon se stará elektromotor EVO Electric; dodavatelem pneumatik je firma Yokohama.
O zdokumentování rekordního času se postarají oficiální časoměřiči. Nový milník v historii vývoje elektromobilů pak zaznamená tým kameramanů a fotografů. Příslušné materiály budou médiím poskytnuty bezprostředně po úspěšném překonání rekordu.
Elektromobil Toyota Motorsport GmbH s vysoce výkonným elektrickým pohonem
Výkonové parametry | |
Nejvyšší rychlost | 260 km/h |
Akcelerace 0-50 km/h | 1,8 s |
Akcelerace 0-100 km/h | 3,9 s |
Motor | |
Max. točivý moment | 800 Nm |
Max. výkon | 280 kW (375 k) |
Nejvyšší ot/min | 5 000 |
Akumulátor | |
Typ | lithium-keramické |
Napětí | 520 V |
Kapacita | 41,5 kWh |
Hmotnost | 350 kg |
Rozměry | |
Celková délka | 4 190 mm |
Celková šířka | 1 785 mm |
Celková výška | 1 070 mm |
Rozvor | 2 368 mm |
Hmotnost | 970 kg |
O společnosti Toyota Motorsport GmbH:
Toyota Motorsport GmbH (TMG) sídlí v německém Kolíně nad Rýnem již od roku 1979; pověst si vydobyla v soutěžích WRC (World Rally Championship), kde v rámci své dlouholeté účasti (až do roku 1999) získala čtyři tituly pro závodní jezdce a tři tituly v poháru konstruktérů. TMG rovněž zajišťovala zázemí pro tovární týmy Toyota ve vytrvalostním závodu Le Mans 24 hodin (1998-1999) a Formule 1 (2002-2009), z nichž oba získaly „pole position“ a pódiová umístění, a dále pobočky pro tuning a sportovní přestavby (založené v roce 1994). V listopadu 2009 se TMG transformovala ve specializovaného dodavatele konstrukčních a technických služeb, jenž se věnuje návrhu, vývoji a výrobě vysoce výkonných modelů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií