Toyota plánuje překonat dnes rychlostní rekord na Nürburgringu v kategorii elektromobilů

K pokusu na náročné severní smyčce (Nordschleife) o délce 20,832 km Toyota nasadí svůj nový elektromobil.

Vysoce výkonná hnací jednotka od TMG by měla napomoci k výraznému zlepšení aktuálního rekordního času, který v případě elektromobilů činí 9 min a 1,338 s.

Toyota plánuje překonat dnes rychlostní rekord na Nürburgringu v kategorii elektromobilů

Na základě neoficiálního testování si TMG troufá odhadnout, že rekordní čas v závislosti na klimatických podmínkách pokoří okamžitě, bez nutnosti využít dalších dnů naplánovaných jako rezerva.

Elektrický pohon od TMG

– využívá dvou elektromotorů, které dohromady vyvinou špičkový výkon 280 kW, přičemž vůz dosahuje maximální rychlosti 260 km/h s nulovými emisemi. Pohonná jednotka je tak ideální volbou pro budoucí nasazení v elektromobilech účastnících se závodních seriálů jednoho modelu; od roku 2012 začne TMG svoji technologii elektrického pohonu prodávat na běžném trhu.

Celková hmotnost dvoumístného sportovního vozu činí pouhých 970 kg, včetně lithium-keramických akumulátorů. To vozu umožňuje dynamickou jízdu zatáčkami věhlasné severní smyčky okruhu, a dosáhnout tak vysoce konkurenceschopného času.

Ludwig Zeller, ředitel TMG pro elektropohony a elektroniku, k tomu uvedl:

„Naším cílem je ukázat, že i pomocí elektropohonu můžeme dosahovat vysokých výkonů, nejen v motoristickém sportu, ale v rámci všech vývojových projektů TMG zaměřených na elektromobily pro běžný provoz. K demonstraci těchto výkonů neexistuje příhodnější místo než severní smyčka okruhu Nürburgring. Naším cílem je překonat stávající rekord o více než pouhých několik sekund, protože tím ukážeme, jak významný posun naše technologie prodělala od roku 2007, kdy jsme začali pracovat na systémech KERS. Řada lidí stále sní o budoucnosti elektromobilů v motoristickém sportu; v TMG se domníváme, že tato budoucnost je mnohem blíže, než by se mohlo zdát, a naším cílem je ukázat, čeho lze s vysoce výkonným elektrickým pohonem dosáhnout.“

TMG odhalila první obrázky svého elektromobilu v moderních a dynamických barvách Aguti, ze kterých vyzařuje atmosféra elektrizující rychlosti.

TMG rovněž oznamuje jména partnerů, kteří se pokusu o překonání rychlostního rekordu účastní a jsou na elektromobilu zviditelněni. Firma Aguti vytvořila a realizovala koncepci karoserie; společnost rational motion zajistila zástavbu elektrického pohonu, trakčních akumulátorů a řídicí elektroniky. O potřebný výkon se stará elektromotor EVO Electric; dodavatelem pneumatik je firma Yokohama.

O zdokumentování rekordního času se postarají oficiální časoměřiči. Nový milník v historii vývoje elektromobilů pak zaznamená tým kameramanů a fotografů. Příslušné materiály budou médiím poskytnuty bezprostředně po úspěšném překonání rekordu.

Elektromobil Toyota Motorsport GmbH s vysoce výkonným elektrickým pohonem

Výkonové parametry
Nejvyšší rychlost 260 km/h
Akcelerace 0-50 km/h 1,8 s
Akcelerace 0-100 km/h 3,9 s
Motor
Max. točivý moment 800 Nm
Max. výkon 280 kW (375 k)
Nejvyšší ot/min 5 000
Akumulátor
Typ lithium-keramické
Napětí 520 V
Kapacita 41,5 kWh
Hmotnost 350 kg
Rozměry
Celková délka 4 190 mm
Celková šířka 1 785 mm
Celková výška 1 070 mm
Rozvor 2 368 mm
Hmotnost 970 kg

O společnosti Toyota Motorsport GmbH:

Toyota Motorsport GmbH (TMG) sídlí v německém Kolíně nad Rýnem již od roku 1979; pověst si vydobyla v soutěžích WRC (World Rally Championship), kde v rámci své dlouholeté účasti (až do roku 1999) získala čtyři tituly pro závodní jezdce a tři tituly v poháru konstruktérů. TMG rovněž zajišťovala zázemí pro tovární týmy Toyota ve vytrvalostním závodu Le Mans 24 hodin (1998-1999) a Formule 1 (2002-2009), z nichž oba získaly „pole position“ a pódiová umístění, a dále pobočky pro tuning a sportovní přestavby (založené v roce 1994). V listopadu 2009 se TMG transformovala ve specializovaného dodavatele konstrukčních a technických služeb, jenž se věnuje návrhu, vývoji a výrobě vysoce výkonných modelů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...