Toyota oznámila revoluční cenu nového modelu Prius+, prvního evropského MPV, které nabízí 7 míst a plně hybridní systém pohonu

Podrobně o novém modelu Prius+, modelu Prius pro všechny, kterým standardní Prius nestačí: První evropské MPV, které nabízí 7 míst a plně hybridní systém pohonu se spotřebou paliva 4,1 l/100 km

Prius+

– je vůbec prvním vozem, který zákazníkům v Evropě nabídne všestrannost sedmi míst v kombinaci s plně hybridním pohonem. Cílí na stále širší skupinu zákazníků – ekologicky zaměřené rodiny vyžadující větší prostor. Prius+ přináší atraktivní ekologické parametry pohonu Hybrid Synergy Drive® společně s pokrokovými technologiemi nejširší klientele v historii.

Prius+ je novým vozem, při jehož návrhu se postupovalo zcela od počátku. Provedení exteriéru poukazuje na další vývojový stupeň, dávajíce tak najevo, že se nejedná o pouhou prodlouženou verzi standardního modelu Prius.

Exteriér

charakterizují uhlazené a smělé tvary s prodlouženou linií střechy, včetně zabudovaného panoramatického okna, se zachováním tradiční trojúhelníkové siluety vozů s tímto modelovým označením. Prius+ se tak může pochlubit v dané třídě špičkovým součinitelem aerodynamického odporu 0,28 Cd.

Lichoběžníkové čelní partie zaujmou svými světlomety s ostrými hranami, aero profilem rohů nárazníku na omezení víření vzduchu a zvětšenou spodní částí masky chladiče. Součástí originálního ztvárnění zadních partií je praktická výklopná záď otevíraná směrem vzhůru, střešní spoiler přispívá k lepšímu proudění vzduchu kolem karoserie a propracovaná sdružená světla jsou umístěná co nejdále do rohů karoserie s ohledem na co největší otvor zavazadelníku.

Interiér

Jak lze odvodit ze samotného názvu, Prius+ nabízí výrazně prostornější interiér, a to z pohledu cestujících i jejich zavazadel. Je o 155 mm delší než standardní Prius, o 30 mm širší a 85 mm vyšší, přičemž rozvor náprav se zvětšil o 80 mm, aby vznikl dostatečný prostor k usazení dospělých pasažérů ve třech řadách sedadel.

Dynamické ztvárnění zcela nového interiéru zaujme přísně horizontálním uspořádáním přístrojové desky, která spojuje středovou konzolu, středové ovládací prvky a ukazatele do jednolitého celku. K pocitům maximální prostornosti a vzdušnosti přispívá spojení s konkávními výplněmi dveří a jasně definovaný centrální prostor mezi středovou konzolou a ovládacími prvky, propojující řidiče a předního spolujezdce.

Pocity vzdušnosti dále akcentuje velké panoramatické střešní okno ze syntetické pryskyřice. Tento materiál (u Toyoty použitý vůbec poprvé) v kombinaci s optimalizovanou konstrukcí je o 40 % lehčí než srovnatelný výrobek ze skla a současně vykazuje vyšší odolnost vůči tepelnému namáhání. Střešní okno je vybaveno i funkcí automatického zavírání clony v propojení se zamykáním dveří, která zabraňuje nadměrnému nárůstu teploty při parkování na přímém slunci.

Pokrokové ovládání systému klimatizace soustřeďuje nejčastěji používané funkce do jediného ovládacího prvku, který zaručuje intuitivní ovládání a lepší použitelnost. Vedlejším efektem je i opticky atraktivní designové ztvárnění.

Nová sedmimístná Toyota s plně hybridním pohonem je vybavena třemi nezávislými řadami sedadel. Sedadla ve druhé řadě jsou dělená a sklopná. Sklopná jsou i sedadla ve třetí řadě, rozdělená v poměru 50:50. K dostatečnému výhledu všech cestujících směrem vpřed přispívá zvýšení zadních řad sedadel vždy o 45 mm, při zachování dostatečného prostoru nad hlavou cestujících i prostoru pro nohy v obou zadních řadách.

I po obsazení vozu sedmi cestujícími dokáže Prius+ nabídnout 232 litrů pro zavazadla. Po sklopení třetí řady sedadel se objem zavazadlového prostoru zvýší na 505 litrů (784 litrů po strop). Snadné nakládání a vykládání zavazadel zaručuje výklopná záď s otvorem o šířce 1 105 mm (o 95 mm více než standardní Prius). Variabilitu zvyšuje i velká úložná schránka o rozměru 345 mm umístěná pod podlahou zavazadelníku.

Vytvoření sedmimístného uspořádání bylo umožněno zabudováním vysoce kompaktního lithium-iontového akumulátoru do středové konzoly mezi přední sedadla, a tak nebylo potřeba přistupovat ke kompromisům v otázkách pohodlí sedmi pasažérů nebo velikosti zavazadelníku v interiéru koncipovaném v duchu vozů MPV.

Tento model používá lithium-iontové akumulátory jako první ze všech plně hybridních modelů Toyota bez technologie Plug-in.

Prius+ se pyšní poslední generací systému pohonu Toyota Hybrid Synergy Drive®

– který používá zážehový motor 1,8 l 73 kW s Atkinsonovým cyklem a výkonný elektromotor 60 kW. Celkový systémový výkon činí 136 k DIN, a Prius+ tak dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 11,3 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 165 km/h.

Systém plně hybridního pohonu umožňuje dosahovat spotřeby paliva na vrcholu třídy (4,1 l / 100 km) a rekordně nízkých emisí CO2 – pouze 96 g/km. K tomu napomáhají i špičkové aerodynamické parametry a nízká hmotnost modelu Prius+.

Prius+ podobně jako standardní model Prius s plně hybridním systémem pohonu nabízí tři různé jízdní režimy „on-demand“:

Režim EV (elektromobil) umožňuje velmi tichou jízdu na samotný elektromotor až do vzdálenosti 2 km při nulové spotřebě paliva a zcela bez emisí; v režimu ECO se klade vyšší důraz na spotřebu paliva utlumením reakce škrticí klapky a omezením odběru energie systémem klimatizace; konečně režim POWER (výkon) slouží ke zvýšení celkového výkonu systému pohonu.

Součástí výbavy je displej HUD s projekcí na přední sklo a systém inteligentního odemykání.

Na přání lze objednat světlomety s technologií LED, adaptivní tempomat (ACC) a bezpečnostní systém pro předcházení kolizím. Podobně jako u modelu Prius si zákazníci mohou vybírat ze široké nabídky komfortních a bezpečnostních prvků výbavy.

Prius+, stejně jako všechny modely z nové rodiny vozů Prius, nabízí jedinečné spektrum multimediální výbavy s dotykovou obrazovkou. Ve standardní výbavě je systém Toyota Touch. Na přání se dodávají navigační soustavy Toyota Touch & Go Plus a Toyota Touch Pro, stejně tak jako prémiová audio soustava JBL Matrix s technologií GreenEdge.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...