Důvodem je přeprogramování softwaru systému VSC (Vehicle Stability Control – systém řízení stability vozu) s ohledem na zlepšení odezvy tohoto systému za zcela ojedinělých jízdních situacích, ve snaze maximálně vyjít vstříc svým zákazníkům.
Přestože je provozování svolávaných vozů za běžných jízdních podmínek bezpečné, u některých vozidel vybavených systémem KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System – kineticko-dynamický systém zavěšení) může dojít k tomu, že pokud řidič za vysoké rychlosti prudce stočí volant, nebo pokud najede do zatáčky příliš vysokou rychlostí, vůz by se mohl dostat do řízeného smyku, což ale znamená, že zůstává i za této situace stále ovladatelný.
Příčinou je případná pomalejší odezva VSC (systém řízení stability vozu) ve zcela ojedinělých jízdních situacích. Uvedený problém byl zkoumán v reakci na článek zveřejněný v americkém časopisu pro spotřebitele. Předmětná vozidla v Evropě zahrnují pouze verze s levostranným řízením, vozů s pravostranným řízením se toto netýká.
Do dobrovolné svolávací akce jsou zahrnuty vozy Toyota Land Cruiser 150, prodávané v rámci celé Evropy, a Lexus GX 460, který se nabízí jen na některých východoevropských trzích (tedy mimo území EU). Nápravné opatření k této záležitosti oznámila Toyota Motor Corporation.
V České republice se tato dobrovolná svolávací akce týká 79 vozů. Všichni majitelé některého z uvedených modelů budou osobně upozorněni během několika příštích dnů. Doposud nebyla v Evropě zaznamenána žádná stížnost ani nehoda v souvislosti s touto záležitostí. Tato evropská dobrovolná svolávací akce se netýká žádných dalších modelů Toyota ani Lexus.
Majitelé vozů Toyota a Lexus se mohou se svými dotazy obracet na oddělení zákaznických služeb – bezplatná linka 800 600 800 nebo 800 TOYOTA
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií